خبرگزاری تسنیم: مصطفی کیایی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «چهارراه استامبول» در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره این فیلم گفت: وقتی فاجعه پلاسکو رخ داد، من فیلمنامهای در دست داشتم که ۷۰ درصد آن تکمیل شده بود. بعد از فاجعه پلاشکو تصمیم گرفتم این موضوع را هم به آن اضافه کنم. متأسفانه وقتی چنین وقایعی در کشورمان روی میدهد، هیچ فیلمسازی به فکر این نمیافتد که فیلمی درباره موضوع مذکور بسازد. در صورتی که اگر این وقایع در کشورهای دیگر روی میداد، سریع درباره آن فیلم تولید میکردند. وی ادامه داد: حادثه پلاسکو با این که حادثه تلخی است، بار دراماتیک خوبی برای تولید فیلم سینمایی دارد. به همین علت من تصمیم گرفتم که فیلمنامهای درباره این موضوع بنویسم. این کارگردان سینمای ایران درباره وجود رگههایی از کمدی در فیلم سینمایی «چهارراه استامبول» مانند فیلم سینمایی «بارکد»، اظهار کرد: فیلمهای من همیشه یک رگههایی از کمدی را درون خود دارد و به عبارتی کمی شوخ و شنگ است. فیلم سینمایی «چهارراه استامبول» شاید در برخی از سکانسها خندهدار باشد، اما داستان، داستان بسیار جدی است. کیایی درباره تدوین
همزمان فیلم سینمایی «چهارراه استامبول» بیان کرد: با توجه به این فیلم «چهارراه استامبول» پروژه سنگینی بود و علاقهمند بودیم که این اثر را به سیوششمین جشنواره فیلم فجر برسانیم، ما تدوین را همزمان با فیلمبرداری جلو میبردیم و این تدوین همزمان باعث شد که فیلم به صورتی نظامند تولید شود ما راشهای اضافی کمتری داشته باشیم؛ بنابراین تدوین همزمان باعث شد که فیلم در زمان مشخص آماده نمایش شود. کارگردان فیلم سینمایی «چهارراه استامبول» درباره نامزدی این فیلم سینمایی در بخشهای مختلف سیوششمین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: به هر حال ما در تمامی بخشهای سعی کردیم بهترین اتفاقات را رقم بزنیم و در این مسیر هم از افراد کار بلد و حرفهای استفاده کردهایم. ما سعی کردیم فضای پلاسکو را در فیلممان بازسازی کنیم، فضایی که مخاطبان از آن حافظه بصری خوبی داشتند و این کار را سخت میکرد. در تمامی بخشها ما تلاش کردیم بهترین استانداردها را به رقم بزنیم.
دیدگاه تان را بنویسید