ساخت یک فیلم بر‌اساس فیزیک و شیمی بازیگر

کد خبر: 624001

نشست خبری فیلم «کوپال»، عصر چهارشنبه با حضور عوامل هنری و فنی در برج میلاد برگزار شد.

خبرآنلاین: نشست خبری فيلم «كوپال» با حضور كاظم مُلايى (كارگردان، نويسنده و تهيه‌كننده)، لوون هفتوان و پوريا رحيمی سام (بازيگران)، محمد اكبری (مشاور هنری و طراح صحنه)، مجيد گرجيان (مدير فيلمبردارى)، حامد صمدزاده (مديرصدابردارى)، بابك ميززاخانى (موسيقى متن)، عصر چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه در برج ميلاد برگزار شد. در ابتداى اين نشست، كاظم مُلايی برخورد با اين فيلم را به دليل فرم خاصش صفر و صدی عنوان كرد و افزود: «من برای كار، دكوپاژ مشخصى داشتم و هر آنچه كه با حقيقت عاطفی شخصيت مطابقت نداشت، كنار گذاشتم.» این کارگردان درباره همكاری اش با فيلمبردار توضیح داد: «فضای كار آقای گرجيان بسيار رئاليستی است و من به اين دليل كه دوست داشتم فيلم اولم قصه گو باشد، نياز به فيلمبرداری رئال داشتم. با توجه به فضای آبستره فيلمنامه، بستر اغراق آميز شدن فيلم وجود داشت.» مُلايی تعدد دوربين‌‌ها را مهم‌ترين چالش فيلمبرداری خواند و گفت: «ما به غير از دوربين اصلی، ٣٣ دوربين مدار بسته و يك دوربين گوپرو داشتيم كه كار را مشكل می‌كرد.» كارگردان «كوپال» درباره حضور تك نقش لوون هفتوان گفت: «در ابتدا قرار نبود آقای هفتوان حضور داشته باشند و با انتخاب ايشان دست به بعضی تغييرات بر اساس فيزيك و شيمی بازيگر زدم و گذشته شخصيت را پررنگ تر كردم.» در ادامه این نشست، لوون هفتوان درباره حضور خود در فیلم گفت: «زمانی كه فيلمنامه را خواندم به وسواس آقای ملايی غبطه خوردم و اميدوارم كه ما توانسته باشيم هر آنچه را در فيلمنامه وجود داشت، اجرا كنيم.» او تجربه حضور در تك نقش را سخت عنوان كرد و افزود: «برای من حضور در نقش اول يا مكمل اهميتی ندارد و ترجيحم حضور در نقش‌های مكمل است.» هفتوان با بيان اينكه سينمای ما در حال پيدا كردن يك راه جديد است، ادامه داد: «اگر فيلمنامه‌ای را دوست داشته باشم، حتی اگر نقشى كوتاه باشد، قبول می‌كنم.» در ادامه نشست، پوريا رحيمی سام گفت: «كار كردن در پروژه‌هايی مثل «كوپال» اين موقعيت را به بازيگران می‌دهد كه از فضاهای يكنواخت دور شوند. من با فيلم اولى‌های زيادی كار كردم كه الان ستاره هستند و بازی در چنين فيلم‌هايی را سرمايه گذاری برای آينده می‌دانم.» محمد اكبري هم درباره همكاری با پروژه «كوپال» گفت: «من از نگارش فيلمنامه در جريان كليات كار بودم. پيش توليد اين فيلم در اسفند ٩٣ آغاز شد و در آبان ٩٤ فيلم را كليد زديم و در ٥٣ جلسه كار را فيلمبرداری كرديم.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

نیازمندیها

تازه های سایت