خبرگزرای صبا: وی در ارتباط با حضور خود در«پارادایس»، خاطرنشان ساخت: حدود دو سال پیش از طرف علی عطشانی از مرتضی غفوری و من برای همکاری در«پارادایس» دعوت بهعمل آمد تا درخصوص شرایط ساخت و همکاری با وی در این اثر سینمایی صحبت کنیم. این تدوینگر با اشاره به اینکه هزینه رفتوبرگشتمان به آلمان 15میلیون تومان برای عطشانی تمام شد، تصریح کرد: با بازگشت از آلمان، خبری از سریالی که عطشانی قول داده بود، نشد و «پارادایس» هم بنا بر پیشبینیای که کرده بودیم رنگ پرده سینما را ندید. فهمیدم که تکتک عوامل نیز براساس همان سریال فرضی در انعقاد قرارداد ضرر کردهاند. البته شاید این سریال در مرحله دریافت پروانه ساخت باشد ولی براساس این سریال فرضی، قرارداد تمام آدمها را عطشانی یکسوم و یکپنجم نرخ حقیقی بست. یارمحمدی با اعلام اینکه زمانیکه با این پروژه قرارداد داشتیم من و مرتضی غفوری مصرانه از توقیف این اثر بهعلت مضمون و داستان آن باهم صحبت میکردیم، بیان کرد: این مسئله را با عطشانی در میان گذاشتم که او اعلام کرد سرمایهگذار خارجی دارم و بهدنبال اکران این فیلم در ایران نیستم، پس از بازگشت از آلمان یکسالواندی ما را رها
کرد و با راشهایی که از آلمان در اختیار داشت، تدوین و صداگذاری را مطمئنا با هزینههای بیشتر از ایران در همان آلمان به سرانجام رساند. وی افزود: من با تمام این اتفاقها کنار آمدم ولی روزی که پوستر فیلم را دیدم که ازقضا اسم ما هم درآن قید نشده بود، کاملا مشخص شد که خودش این پوستر را بیرون داده است چرا که اگر قرار بود این پوستر بهشکل غیررسمی رونمایی و توزیع شود توزیعکنندگان که در جریان مشکل من با عطشانی قرار نداشتند بر اساس اخبار رسمی قبلی باید حتما اسم مرا در پوستر قید میکردند و از اینجا فهمیدم که انتشار آن در فضای مجازی و رسانهها بدونشک کار خود عطشانی بوده است. یارمحمدی با اشاره به خبر کذب حضور گلشیفته فراهانی در پارادایس بیان کرد: عطشانی خبر حضور گلشیفته فراهانی در فیلم خودش را بر زبان سینماگران جاری کرد و سپس خودش آن را تکذیب کرد، نمونه مشابه این اتفاقها را در دعوت از سوسانو، همکاری با جورج کلونی، ناتالی پورتمن و... مشاهده کردهایم، کلا عطشانی بهدنبال ایجاد شوآف و دیدهشدن هست. وی در ارتباط با فیلم سینمایی «نقش و نگار» گفت: در این اثر من قراردادی را به امضا رساندم که بعد از آن متوجه شدم سهبرابر
این رقم بهعنوان دستمزد من در قرارداد قید شده است، بعد از اطلاع از این موضوع به علی عطشانی اعتراض کردم که وی گفت بابک زنجانی را گرفتند و فعلا شرایط برای این مطالبهگریها مهیا نیست و اکران فیلم هم با مشکلاتی مواجه شده است، پس از رفع مشکلات حتما در این زمینه ورود خواهد کرد و پیگیر حق و حقوقمان خواهد بود ولی این مسئله ادعایی بیش نبود. این تدوینگر در بخش دیگری از صحبتهای خود اعلام کرد: متاسفانه تمام این صحبتها و اتفاقاتی که درخصوص علی عطشانی گفتم در فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» و چند اثر دیگر با وی رخ داد که شاید مهمترین آن ورشکستهکردن محمد علی زم توسط عطشانی بود.
یارمحمدی درخصوص جوایز «پارادایس» در فستیوال چلسی نیویورک، خاطرنشان ساخت: زمانی که درآلمان مشغول فیلمبرداری «پارادایس» بودیم، عطشانی از من درخواست کرد از پوریا و نگارآذربایجانی که یک شرکت فیلمسازی در نیویورک دارند، بخواهم برای وی از طرف این شرکت دعوتنامه ارسال شود و بتواند گرینکارت آمریکا را بگیرد و این نکته را بهضرسقاطع خدمتتان اعلام میکنم که تلاشهای وی برای پایان مراحل فنی تنها به این دلیل بود که فیلم را در این جشنواره شرکت بدهد و موفق به دریافت گرینکارت شود که واقعا برای او متاسفم. یارمحمدی درادامه تصریح کرد: تهیهکنندگان و سرمایهگذارانی که با عطشانی همکاری کردند، اکنون تمام آنها یا آسیبدیده هستند یا ورشکسته. وی در آخر خاطرنشان ساخت: متاسفانه نمیدانم چرا هیچکدام از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خود حراست وزارتخانه ارشاد به این قضیه ورود پیدا نمیکند، چنین آدمهایی سرمایهگذاران را از حضور در سینما فراری میدهند و آنها را نگونبخت میکنند، امیدوارم که مسئولان نسبت به فعالیت این دست از افراد توجه بیشتری کنند.
دیدگاه تان را بنویسید