خبرگزاری میزان: ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم سینمایی "بادیگارد" گفت: در فیلم سینمایی «بادیگارد» کار و شغل یک محافظ ایجاب میکند که به خاطر معنی و مفهوم شخصیت به دفاع بپردازد. در واقع صحبت بر سر یک مفهوم است. وی افزود: معتقدم سینما به مفهوم سینمایی که قرار است با تصویر صحبت کند و تصویر موقعیت بسازد، در جامعه و فیلمهای ما مغفول مانده که من در اثرم به همان زبان حرف می زنم. همه این مفاهیم باید در محیط تصویر رخ دهد، نه فقط اینکه در دیالوگها معنی شود؛ من کار تازه ای در «بادیگارد» نکردم و در واقع این کار عجیبی نیست. حاتمی کیا عنوان کرد: سینما مفهوم ذاتی خود را دارد. من مشکلی ندارم که بگویم فیلم من هالیوودی است؛" هالیوودی"، اگر این معنا را داشته باشد که سینمای قصه گوی آمریکایی که در آن فیلم میسازند و هم اکنون جهان را تسخیر کرده، بله، «بادیگارد» یک فیلم قصه گوی قهرمان ساز و از همین جنس است. کارگردان «آژانس شیشه ای» تصریح کرد: سینمای فرم گرای من چیز عجیبی نیست. بخشی از آن مربوط به غریزه می شود که دنبال سوژه می گردم. من در سال 94 احساس کردم که الان وقت گفتن این حرفها است، زیرا 8 سال پیش این فیلمنامه را شروع
کردم، بارها آن را نوشتم و کنار گذاشتم و بعد از گذشت 8 سال حس کردم که حالا باید آنها را بگویم. وی عنوان کرد: اینکه این حس از کجا می آیدريال مربوط به مشورت عقلانی و بخشی، بحث حسی آن است که این بحث حسی در فیلمم بسیار غالب بود. حاتمی کیا خاطر نشان کرد: به سوژه فیلم بعدی خودم فکر نکردم و نمی دانم چه چیزی را قرار است، به تصویر بکشم.
دیدگاه تان را بنویسید