فارس: حسن وارسته نویسنده مجموعه سریال «دنگ و فنگ روزگار» با اعلام خبر نگارش بیش از یک سوم این مجموعه گفت: سیناپس همه قسمتهای این سریال نوشته شده و نگارش8 قسمت از فیلم نامه تا کنون انجام شده است. قصه با یک خط اصلی در کل مجموعه شکل می گیرد اما در هر اپیزود داستان به اتمام می رسد. نویسنده سریال پایتخت1، «دنگ و فنگ روزگار» را دارای تم طنز اجتماعی رئالیستی دانست و درباره ایده اصلی این سریال اظهار داشت: مشاغلی هستند که ناخودآگاه با مردم در مراوده اند و مردم در ارتباط با این مشاغل بخشی از اطلاعات و اسرار زندگی خود را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می دهند مثل معمار، شیشه بر، تعمیرکار و ... که به خانه مردم می آیند و در جریان برخی مسایل قرار می گیرند. این دیدگاه باعث شد تا ایده ورود به داستان خانواده این سریال به گونه ای متفاوت در ذهنم شکل بگیرد. او با اشاره به تأکید بر سبک زندگی ایرانی اسلامی در فیلم نامه مجموعه سریال «دنگ و فنگ روزگار» ابراز داشت: کار خانواده محور است و تأکید بر حفظ سنتها و باورهایی که در دوره گذار به مدرنیته کم رنگ شده است. مطالعه کتاب جامعه شناسی خودمانی نوشته دکتر حسن نراقی درباره رفتارهای
اجتماعی - خانوادگی ایرانیان در طراحی قصه کمک کرد و سعی کردم نقد اجتماعی در کار جانمایی شود. وی درباره قصه «دنگ و فنگ روزگار» افزود: داستان درباره یک خانواده اهل چالشتر است که حرفه چالنگری دارند و رازی باعث کوچ اجباری آنها به تهران و سکونت در یکی از مناطق بومی و حاشیه ای پایتخت می شود و ... سریال دنگ و فنگ روزگار به سرپرستی حسن وارسته به روش کارگاهی با همکاری نویسندگان جوان امیر شاداب، جواد حبیب پور و سولماز غلامی در 26 قسمت 45 دقیقه ای در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی رسانه ملی به رشته تحریر در می آید.
دیدگاه تان را بنویسید