کمدین‌ها مقهور استندآپ کمدی نویسندگان /خندوانه ضعف سینمای ایران را به رخ کشید

کد خبر: 444601

خندوانه که سعی می‌کند علاوه بر خنداندن آگاهی‌های اجتماعی نیز به مخاطب بدهد و برخی رفتار‌های غلط را اصلاح کند بر درست مصرف کردن آب تاکید دارد و بر فرهنگ رانندگی و بستن کمربند ایمنی را هم شب یادآوری می‌کند و کتاب نخواندنمان را با معرفی کتاب‌های خوب به رخمان کشیده و بدرفتاریمان با محیط زیست را مرتب تذکر می‌دهد. این بار تلنگری به سینمای ایران زد. سینمایی که با تمام ظرفیت و پتانسیل‌هایش این روزها ضعف عمده‌ای دارد. ضعفی به نام فیلم‌نامه.

کمدین‌ها مقهور استندآپ کمدی نویسندگان /خندوانه ضعف سینمای ایران را به رخ کشید
سرویس فرهنگی فردا- سیدسجاد اصفهانی :برنامه خندوانه در حالی روزهای پایانی سری دوم خود را طی می‌کند که یک سورپرایز ویژه برای مخاطبانش داشت. این برنامه در آستانه محرم به اتمام می‌رسد و هنوز در خصوص ادامه آن بعد ازماه صفر چیزی اعلام نشده است. رامبد جوان هم در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که امسال باید حتما یک فیلم سینمایی بسازد و این بدان معنی است که با توجه به حجم بالای کار در خندوانه چندماهی او باید این برنامه را تعطیل کند و به امورات سینمایی‌ش بپردازد و نباید به این زودی ها منتظر سری سوم خندوانه بود.
خندوانه که چه در سری اول و چه در این دوره با بهره‌گیری از اتاق فکری کاربلند و خلاق توانسته مخاطبانش را بارها شگفت‌زده کند و سعی کرده نه تنها تکراری نشود که هر بار شگفتی آفرینی کند. در آخرین خلاقیت خود مسابقه خنداننده برتر را با حضور ۱۶ کمدین در حال برگزاری دارد. در کنار هم قرار گرفتن بازیگران محبوب طنز در کنار هم و رقابتشان به اندازه کافی جذاب و تماشایی است. از همین روست که شبکه نوپای نسیم در جذب مخاطب با همین برنامه‌اش یکه‌تازی می‌کند. هر چند این شبکه برنامه‌های تولیدی دیگری هم دارد اما علاوه بر پخش چندباره خندوانه در طی شبانه روز، آیتم های این برنامه را در قالب کلیپ‌های کوتاه در ساعت‌های مختلف پخش می‌کند. تا نشان دهد این برنامه چقدر در میان مخاطبانش محبوب است.
در ابتدای برگزاری مسابقه خنداننده برتر عده ای در خصوص انتخاب چهره‌های حاضر در مسابقه ابهاماتی داشتند و در خصوص جای خالی برخی دیگر از بازیگران طنز نظیر مهران مدیری، سیامک انصاری، قدرت الله ایزدی( اقا رشید) سخن گفته می‌شد افرادی که حضورشان می‌توانست بر جذابیت این برنامه بیافزاید. اما نه تنها این چهره‌ها در مسابقه حضور نداشتند که به جای چهره‌های طنز سینما و تلویزیون با نویسندگانی مواجه شدیم که تاکنون مخاطبین با چهره آن‌ها آشنایی نداشتند.
در حالی که مرحله اول این مسابقه در حال پایان می‌باشد و ۱۲ چهره محبوب به ایفای نقش پرداختند نکته‌ای که خود نمایاند و به نوعی ضعف سینمای ایران در سال‌های اخیر نیز بوده است فقدان متن در کارهای سینمایی است. هرساله در ایام جشنواره فیلم فجر بسیار از زبان منتقدین شنیده‌ایم که امسال نیز فیلمنامه و متن خوبی را در فیلم‌ها ندیدیم و اگر فیلمی با فیلمنامه خوبی مطرح شد بسیار گل می‌کند. در این مسابقه نیز این مساله تکرار شد. در حالی که کمدین‌های مشهوری در این برنامه به ارائه اسندآپ پرداختند باید نویسندگان را شگفتی آفرین این مسابقات دانست. باید توجه داشت قالب استندآپ کمدی نمی‌تواند تمام قابلیت‌های یک بازیگر را عیان کند اما ویژگی اصلی آن متنی است که بازیگر آن را اجرا می‌کند. شقایق دهقان با بهره‌گیری از مشاوره و متن محراب قاسم‌خانی همسرش توانست از رقیبش رضا شفیعی جم که در خندوانه ۱و۲ اسندآپ کمدی‌های بی‌نظیری ارائه کرده بود پیشی بگیرد. علی مسعودی که اینک سریال آقا و خانم سنگی به نویسندگی او از شبکه ۳ در حال پخش است نیز توانسته به مرحله بعد صعود کند. امیرمهدی ژوله که حضور در مقابل دوربین را با خندوانه تجربه می‌کند دیگر نویسنده‌ای است که ویدئوی اجرایش در مسابقه هزاران بار در شبکه های مجازی نیز دست به دست گردید.
شب گذشته نیز سجاد افشاریان سرپرست نویسندگان خندوانه اجرای فوق العاده‌ای داشت و تاکنون آرای بیشتری را به خود اختصاص داده است. اما نویسنده ناکام این مسابقه تا این لحظه را باید سروش صحت دانست که علاوه بر بازیگری سابقه نویسندگی و کارگردانی را در رزومه خود دارد. وی که در قرعه رقیب امین حیایی سوپر استار محبوب سینما شده بود با آغاز برنامه و پیش از پخش استندآپ کمدی‌ها حیایی ده‌ها هزار رای از صحت جلو افتاد. تا صحت که اکنون بیشتر از یک میلیون رای از حیایی عقب است نویسنده بازیگر ناکام مرحله اول شود.
خندوانه که سعی می‌کند علاوه بر خنداندن آگاهی‌های اجتماعی نیز به مخاطب بدهد و برخی رفتار‌های غلط را اصلاح کند بر درست مصرف کردن آب تاکید دارد و بر فرهنگ رانندگی و بستن کمربند ایمنی را هم شب یادآوری می‌کند و کتاب نخواندنمان را با معرفی کتاب‌های خوب به رخمان کشیده و بدرفتاریمان با محیط زیست را مرتب تذکر می‌دهد. این بار تلنگری به سینمای ایران زد. سینمایی که با تمام ظرفیت و پتانسیل‌هایش این روزها ضعف عمده‌ای دارد. ضعفی به نام فیلم‌نامه.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

نیازمندیها

تازه های سایت