نظم نمادين
گروه پراکسيس با انتخاب «بيرون پشت در» سعي بر اين داشت تا بر مقولاتي که در نظم نمادين آشناست، کژ نگاه کند و در اين شکل نگاه کردن به دنبال شيوه اي تازه، جهت توضيح نظريه هاي متفاوت و سطح بالا نيست، تا از عرق ريختن در راه تفکر حقيقي خلاص شود.
گروه پراکسيس با انتخاب «بيرون پشت در» سعي بر اين داشت تا بر مقولاتي که در نظم نمادين آشناست، کژ نگاه کند و در اين شکل نگاه کردن به دنبال شيوه اي تازه، جهت توضيح نظريه هاي متفاوت و سطح بالا نيست، تا از عرق ريختن در راه تفکر حقيقي خلاص شود. در واقع کژ نگريستن ما گونه اي قراردادن نظم غالب نمادين در ميزانسني ديگر گونه است تا جنبه هايي از واقعيت روزمره را در معرض ديد درآورد که در حالت ديگر شايد هرگز به آنها توجه نمي کنيم و نمي بينيم. ارزشهايي که از تريبون هاي گوناگون بر ما با يک شکل واحد و گويي ازلي عرضه مي شود. با اراعه امر واقعي خللي و شکافي ايجاد کنيم تا شايد ارزشها شکل حقيقي و اساسي خودشان را پيدا کنند. مردي که براي آرمانهايي که به نظرش واقعي و حقيقي اند جان و روان خويش را قرباني مي کند و هنگامي که بخشي از جسم و ذهن خود را در سرماي کشنده جنگ جا مي گذارد و به خانه باز مي گردد با واقعيت نظم نمادين روبرو مي شود و با لطف عينک ماسک ضد گازش جهان را از منظري غير از عدسي ناظر و غالب وضع موجود مي بيند و در اين کژ نگريستن و تغيير ميزانسن نگاه ، امر واقع خودش را آشکار مي کند . باشد که مخاطب با اين زاويه همراه شود تا از پس اّشکال آشنا شايد واقعيتي ديگرگون عريان شود. منبع: بانی فیلم
دیدگاه تان را بنویسید