يکي از مشکلات فيلمسازان ما جذب مخاطب است

کد خبر: 391966

بهروز افخمي در کارگاه آموزشي عمار يکي از مشکلات کارگردانان و فيلمسازان امروز را جذب مخاطب دانست و گفت: کساني که ما برايشان فيلم ميسازيم و بايد سرنوشت فيلم ما را تعيين کنند، وقت ندارند فيلم ما را ببينند.

سرویس فرهنگی «فردا»

: آخرين کارگاه آموزشي پنجمين جشنواره مردمي فيلم عمار، با حضور بهروز افخمي در سينما فلسطين تهران برگزار شد. در اين کارگاه بهروز افخمي گفت: من اين کارگاه را آزاد تلقي ميکنم تا هر کس در مورد کارگرداني هرچيزي که مي خواهد بداند بپرسد. وي با اشاره به سابقه 40 ساله خود در آموزش و تدريس سينما از حاضران خواست تا اگر نکته مبهمي در مورد کارگرداني در ذهن دارند بپرسند تا کارگاه را با پاسخ به پرسش هاي حاضران آغاز نمايد. بهروز افخمي در پاسخ به سوالي در اين باره که يک کارگردان بايد به چه دانسته هايي در مورد سينما مسلط باشد، گفت: اگر از من مي پرسيد کارگردان بايد با همه مسائل فني و ايدئولوژي در سينما آشنا باشد. کارگردان بيش تر از هر چيزي بايد اراده فيلم ساختن داشته باشد. يعني بيشتر از اينکه انديشيدن در ميان باشد، اراده کارگردان در ميان است. وي يکي از مشکلات کارگردانان و فيلم سازان امروز را جذب مخاطب دانست و گفت: کساني که ما برايشان فيلم مي سازيم و بايد سرنوشت فيلم ما را تعيين کنند وقت ندارند فيلم ما را ببينند. وي در ادامه در مورد ماهيت سينما گفت: از نظر من سينما هنر مستقلي نيست. البته اين بحث هم که سينما اصلا هنر نيست هم جاي خودش محل تأمل است. سينما هنري است که بر پايه داستان گويي بنا شده است. هر فيلمي که ساخته مي شود حتي در سينماي مستند و انيميشن سرمايه اصلي اش را از ادبيات و بخصوص ادبيات داستاني مي گيرد. در واقع سينما شکل امروزي داستان گويي است. وي با اشاره به اينکه سينما ترکيبي است از چيزهايي که پيش از اين داشتيم افزود: همه کارهايي که در سينما بصورت فني يعني دکوپاژ، تقطيع، تدوين و غيره کشف شد و بصورت مکتوب درآمد قبلا در ادبيات داستاني وجود داشت. براي مثال مسائل فني حتي اينکه چطور خط فرضي را رعايت کنيم در ادبيات داستاني وجود دارد. بهروز افخمي در ادامه کارگاه بيشتر پيرامون ادبيات داستاني و تأثير آن در سينما صحبت کرد و در پايان کارگاه نيز به سئوالات حاضران پاسخ گفت. منبع: نسیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

نیازمندیها

تازه های سایت