نمایش‌عکس‌عاشورایی‌درایتالیا

کد خبر: 341862
نمایش‌عکس‌عاشورایی‌درایتالیا

سرویس فرهنگی « فردا »:‌ فرهنگ عاشورایی آن‌قدر غنی است که گاهی خارجی‌ها را متحیر و شیفته خود می‌کند. یکی از همین خارجی‌ها «کلودیا بورجا» عکاس ایتالیایی است.

این هنرمند اگرچه خود، مسیحی است ولی به واقعه کربلا علاقه دارد، به صورتی که به بررسی تاریخ کربلا و سنت های عزاداری در ایران و عراق (سینه زنی، زنجیرزنی، شبیه خوانی و تعزیه) پرداخته است.

او برای آشنایی با فرهنگ عاشورایی سفری به ایران و عراق می کند تا از نزدیک شاهد آیین ها و مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان باشد.

حاصل این سفرها عکس هایی می شود که نمایشگاه آن اکنون با موضوع عاشورا در رم برپا شده است.

بورجا در سفرهایش بشدت تحت تأثیر مراسم محرم و معنویت آن قرار گرفته و به دنبال تصویر کردن یافته های خود در این سفرهای به یادماندنی است.

به باور او، مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران ایشان در این گونه مراسم کاملا مشهود است و میلیون ها نفر نه از روی اکراه، بلکه از دل و جان و با اشتیاق تمام، خواهان ادامه دادن راه ایشان هستند؛ زیرا امام حسین (ع) را نمونه کامل یک آزادمرد می دانند و عقیده دارند ایشان در زمان خود با هرگونه ظلم و تعدی و تبعیض مبارزه کرد و در نهایت خود و خانواده خود را فدای آرمان های والای انسانی کرد.

بورجا هنگام دو سفر خود به ایران و یک سفرش به عراق، موفق شده بیش از 5000 عکس از مراسم محرم بخصوص تاسوعا و عاشورا در شهرهای مختلف ایران (از جمله کاشان، نوش آباد و تهران) و بیش از هزار عکس از مراسم اربعین در کربلا و نجف بگیرد.

او تعدادی از عکس هایش را برای جشنواره های متعدد عکاسی ارسال کرد تا این که یکی از جشنواره های مربوط به عکاسی، کارش را ستود و عکس های او برنده جایزه شد.

به دنبال این موفقیت، نمایشگاهی از عکس های او با نام «عاشورا با عکس های کلودیا بورجا » در محل ساختمان انجمن عکاسان رم برپا شده که بتازگی با حضور هنرمندان این شهر افتتاح شده است.

منبع: جام جم آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد