اين روزها در كربلا چه مي گذرد/ تصاویر

کد خبر: 237842

موکب‌های عزای حسینی برپا شده است و زائران را به سوی خود فرا می‌خواند؛ گویا برای پذیرایی از قدوم مبارک زائران اربعین اعلام آمادگی می‌کنند.

اين روزها در كربلا چه مي گذرد/ تصاویر

پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری:در روزهای منتهی به اربعین، موکب‌های عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در نقاط مختلف کربلای معلی برپا شده‌اند. هر موکبی را که می‌بینی یا محل استراحت زائران شده است یا محل پذیرایی از زائران.

ساعت 7:30 صبح است. برای گرفتن تصویر راهی شارع قبله امام حسین علیه‌السلام می‌شوم. به هر موکب که می‌رسم از فردی که آنجا ایستاده و نمی‌دانم چه ارتباطی با آن دارد، برای گرفتن عکس اجازه می‌گیرم. اغلب استقبال می‌کنند و حتی برخی من را داخل موکب‌ها می‌برند تا از آنجا هم عکس بگیرم.

آنجایی هم که کسی را نمی‌بینم، دیگر دنبال صاحب آن نمی‌گردم.

بیشتر موکب‌های عزای حسینی در شارع قبله کربلای معلی برپا شده‌اند و این خیابان گویا محل رفت و آمد زائران حسینی است. چشم تا کار می‌کند موکب می‌بیند که البته تا رسیدن اربعین، هر روز هم به تعداد آنها اضافه می‌شود، چون هنوز بسیاری در حال برپا شدن هستند.

موکب‌ها با آدم حرف می‌زنند، می‌خواهند بگویند که ما پیشاپیش به عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام آمده‌ایم؛ این سخن از نوشته‌هایی که با خود دارند، به خوبی مشخص است، مثل این موکب.

افرادی هم از فرصت استفاده کرده، پای موکب‌هایی که هنوز کامل نشده است، می‌نشینند و دستفروشی می‌کنند، مثل این یکی.

برخی موکب‌ها هم ویژه پذیرایی از زائران بنا شده‌اند و دیگ‌های طبخ غذایشان را آماده کرده‌اند؛ فکر می‌کنم، اینجا می‌شود دلی از غذا درآورد.

برخی موکب‌ها هم هنوز برای پذیرایی از زائران آماده نشده‌‌اند، اما مواد لازم را به همراه دارند.

و موکب‌های دیگر ...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد