«خبرنگار نما»؛ ابداع جریان ضد رسانه‌ دولت

کد خبر: 200909

در شرایط کنونی که بسیاری از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باسابقه جامعه رسانه‌ای کشور از اظهارات اخیر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حرفه خبرنگاری، دل چرکین شده‌اند، روزنامه دولت در رپورتاژی تلاش کرده است معترضین را «خبرنگار نما» جلوه دهد.

«خبرنگار نما»؛ ابداع جریان ضد رسانه‌ دولت

فارس: در پی توهین‌ معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به خبرنگاران، روزنامه دولت نیز امروز به بهانه حمایت از وی روند اهانت به اصحاب رسانه را تکمیل کرد. در شرایط کنونی که بسیاری از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باسابقه جامعه رسانه‌ای کشور از اظهارات اخیر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حرفه خبرنگاری، دل چرکین شده‌اند، روزنامه دولت در رپورتاژی تلاش کرده است معترضین را «خبرنگار نما» جلوه دهد. نکته قابل تأمل این است که از عمده افرادی که برای القای این واژه به خبرنگاران حرفه‌ای بهره‌برداری شده است روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب به شمار می‌روند. معاونت مطبوعاتی در ادامه روند تخریب جایگاه والای خبرنگاران که شغل آن‌ها به گواه سخنرانی‌های مسئولان، هم‌ردیف "رسالت آگاهی رسانی پیامبران" قرار دارد این بار هم به جای یک عذرخواهی ساده از جامعه رسانه‌ای، موضوع را تا به کار بردن واژه «خبرنگار نما» کش داده است. واژه‌ای که هزینه‌های سنگینی را از این پس متوجه جامعه رسانه‌ای کشور خواهد کرد، به طوری‌که مسئولان کشور از متولی حقوق خبرنگاران می‌آموزند که اگر اظهاراتی از قولشان در رسانه‌ها منعکس شد با ارائه یک رپورتاژ، فرار به جلو داشته باشند و اطلاع‌رسانی صحیح رسانه‌ها را با واژه "خبرنگار نما" یک خط قرمز بکشند.

راه فراری که بار تمام ضعف عملکردها و اظهارات اشتباه و پر هزینه مسئولان را بر دوش خبرنگارانی که تنها پشتوانه‌شان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد است(!) می‌افکند. بارها و بارها اعلام شده است که دیگر اصحاب رسانه توقعی از معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد برای حمایت مادی و معنوی از این قشر از جامعه ندارند و خبرنگاران متخصص و باسابقه کشور، پاسخ تمام تلاش‌ها، مانع‌تراشی‌ها و تحقیرهای مسئولان را در نگاه تحسین‌برانگیز مردم دریافت می‌کنند اما حداقل معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر از این قشر، حمایتی نمی‌کند، حداقل دیگر نسبت به تخریب و تحقیر این قشر نپردازد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد