اشک‌های پورعرب در استودیوی «هفت»

کد خبر: 131168

سکانس‌هایی از فیلم «مهاجران» با بازی پورعرب نمایش داده شد که تماشای این سکانس‌ها مساوی بود با جاری شدن اشک از گونه‌های این بازیگر!

شبکه ایران: شب گذشته برنامه سینمایی «هفت» پس از مدت‌ها، حضور بازیگری را در استودیوی خود تجربه کرد که در دهه هفتاد یکی از ستاره های دوران خود بود؛ ستاره‌ای که با حضور همیشگی بر بیلبوردهای سینماها و صفحات روی جلد نشریات کاغذی، یکی از ابزار رونق اقتصادی سینمای آن دوران تلقی می‌شد. اما بازیگری که دیشب به «هفت» آمده بود، شباهت زیادی نداشت با ستاره پرطرفدار آن دوران؛ چراکه نه تنها به لحاظ جسمی بازیگر محبوب آن سال‌ها، پیر و شکسته شده بود بلکه به لحاظ روحی نیز از جبر زمانه می‌نالید. پورعرب با حضور در برنامه «هفت» در بحث اصلی این برنامه که پیرامون قهرمان‌سازی در سینمای پس از انقلاب بود، شرکت کرد اما گلایه‌های وی مسیر اصلی برنامه را تغییر داد و فرصتی فراهم کرد برای این بازیگر-ستاره سال‌های دور که بخشی از حرف‌های ناگفته‌اش طی سال‌های اخیر را با مخاطبان این برنامه در میان بگذارد. پورعرب ابتدا از مرگ خواهر خود گفت که موجب شد شوک روحی شدیدی بر وی وارد شده و وقفه‌ای بلندمدت در سیر تحول کارنامه هنری‌اش ایجاد شود و پس از آن از جریان خبرسازی رسانه‌ای در ایران سخن گفت که فقط با بازیگرانی سروکار دارند که فیلمی از آنها روی پرده است و هیچ‌گاه نشده پرونده‌ای هم تهیه کنند برای بازیگران خوبی که هنوز هم زنده هستند اما به دلایل مختلف به حاشیه رانده شده‌اند. پس از آن پورعرب از ورودش به سینمای حرفه‌ای ایران گفت که در دهه هفتاد به این راحتی‌ها کسی نمی‌توانست وارد آن شده و بدون ارائه کیفیت مطلوب در این عرصه ماندگار شود. به دنبال آن نیز سکانس‌هایی از فیلم «مهاجران» با بازی پورعرب نمایش داده شد که تماشای این سکانس‌ها مساوی بود با جاری شدن اشک از گونه‌های این بازیگر! در قسمت دیگری از این برنامه پژمان بازغی به صحبت درباره توانایی‌های هنری پورعرب پرداخته و وی را یکی از الگوهای خود در زمینه بازیگری دانست. بازغی، پورعرب را مخاطب خویش قرار داد و گفت: «ابوالفضل، از تو چیزهای زیادی آموختم!» جواد طوسی و حسین معززی‌نیا دو منتقدی بودند که در بحث راجع به قهرمان‌سازی در سینمای ایران در این برنامه حضور داشتند که در این میان طوسی به مانند همیشه فلاش‌بکی بی‌ربط زد به فیلم «قیصر» و آن را بانی قهرمان‌سازی در سینمای ایران دانست آن هم در حالی که بحث اصلی برنامه، قهرمان‌سازی در سینمای پس از انقلاب بود نه سینمای پیش از آن!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

نیازمندیها

تازه های سایت