درختان سوزنی برگ گلستان سوختند

کد خبر: 129433

از دیدگاه برخی دولتمردان، هنوز مردم بیگانه هستند و چرا باید اینگونه باشد و چرا نباید مرم را شریک منابع ملی کشور قرار دهیم.

مهر: درحالیکه مسئولان گلستان ادعای می کنندد، آتش سوزیهای جنگلهای استان سطحی و برگ سوزی بوده است، نماینده مردم شهرستانهای مینودشت، آزادشهر و کلاله در مجلس با بیان اینکه تمامی درختان سوزنی برگ سوختند، جزئیات تازه ای از حریق جنگلهای گلستان مطرح کرد.

سید نجیب حسینی گفت: تمامی عرصه های شهرستان مینودشت براثر بروز آتش سوزیها سوخته و نقطه ای نبود که آسیب ندیده باشد.

حسینی در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران افزود: رئیس ستاد مدیریت بحران کشور باید از شهرستان ماتم زده مینودشت بازدید می کرد و یا از دریک عرصه ها را مشاهده می کرد.
ارتش تنها در پارک ملی حضور داشت
وی اظهار داشت: در زمینه آتش سوزیهای استان، پشنوانه ملی انجام نشد و نیروهای ارتش تنها در منطقه پارک ملی گلستان حضور داشتند و در دیگر حوزه های آتش سوزی هیچ حضوری نداشتند.
وی خاطرنشان کرد: این درحالیست که مهار آتش سوزیها نیازمند حضور نیروهای ارتش در تمامی عرصه هاست.
حسینی عنوان کرد: منطقه ای در شهرستان مینودشت وجود ندارد که دچار حریق نشده باشد و یکی از انتظارات استان حضور نیروهای حفاظت منابع طبیعی در مناطق آتش سوزیهاست که در این زمینه نیز هیچ همکاری صورت نگرفته است.
این نماینده مجلس بیان داشت: از دیدگاه برخی دولتمردان، هنوز مردم بیگانه هستند و چرا باید اینگونه باشد و چرا نباید مرم را شریک منابع ملی کشور قرار دهیم.
وی یادآورشد: مردم در تمامی طرحهای کوتاه مدت و بلند مدت حضور دارند ولی هیچگاه از مشارکت آنها صحبتی به میان نمی آید.
وی خطاب به کارکنان منابع طبیعی گفت: باید این افراد دیدگاه و رفتارشان را نسبت به مردم تغییر دهند و اصلاح کنند.
نجیب حسینی تاکید کرد: هیچ شخصیتی نمی تواند خود را قویتر از نگبهان و مردمی که در جنگل هستند، بداند.
با یک قرقبان به نتیجه نمی رسیم
وی از حضور یک قرقبان در عرصه ها خبر داد و گفت: با یک قرقبان به نتیجه ای برای مهار آتش نمی رسیم و اگر خواهان رسیدن به نتیجه مطلوب هستیم باید مردم را در کارها مشارکت دهیم و هیج کس دلسوزتر از مردم نسبت به جنگلها وجود ندارد.
نماینده مردم مینودشت عنوان کرد: حدود 93 درصد مساحت استانها در مدیریت منابع طبیعی کشور است و باید در آن از مشارکت مردمی استفاده شود.
پشتیبانی ملی برای مهار آتش سوزی گلستان شود
وی افزود: در این آتش سوزی تنها کسانی که حضور چشمگیری داشتند مردم منطقه بودند و با ایجاد این حادثه نیازمند ملی کردن آن هستیم تا به دیگر کارهای دولت خدشه وارد نشود.
وی اظهار داشت: در آتش سوزیها مردم نیز سوختند و اجازه ندادند منافع کشور به خطر افتد و اگر مسئولان هدفی در کمک رسانی دارند باید تجهیزات و امکانات را فراهم کنند.
آتش سوزی تبدیل به بحران شد
وی با بیان اینکه بحث از آتش سوزی گذشته و به بحران تبدیل شده است خاطرنشان کرد: نمایندگان و مسئولان استان انتظار دارند با توجه به اتفاقاتی که در جنگلهای شمال کشور افتاده است، پشتیبانی ملی شوند و در قالب لایحه دوفوریتی به مجلس دهند تا مشارکت دولتمردان جلوی این حوادث گرفته شود.
نجیب حسینی گفت: در زمینه افزایش تخصیص اعتبار برای حفاظت منابع طبیعی کشور برای سالهای آینده نیاز به یک ابتکار و اقدام ویژه است که باید در قالب لایحه دو فوریتی دولت به مجلس ارائه دهد.
مسئولان شفاف عمل کنند
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مسئولان اگر نمی توانند کاری کنند، بطور صریح و شفاف به مردم بگویند که توان همین اندازه است.
وی خطاب به مسئولان استان گفت: چرا به دروغ می گوئید آتش مهار شد، درحالیکه مردم از نزدیک شاهد آتش سوزیها هستند.
درختان سوزنی برگ سوختند
نماینده مردم مینودشت در مجلس افزود: تمام درختان سوزینی برگ بطور کامل در آتش سوختند و تنها کاری که توانستیم انجام دهیم،مستقر کردن آتش نشانان برای جلوگیری از خسارت وارده به منازل روستای بوده است.
آتش سوزی جنگلهای گلستان از 26 آبانماه آغاز و به گفته مسئولان اکنون در تمامی مناطق مهار شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد