چرا سریال غربت توقیف شد؟

کد خبر: 1310806

عضو شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) با ابراز امیدواری نسبت به رفع توقیف سریال غربت پس از اعمال اصلاحات، گفت: طبق اعلام دادستانی تهران این سریال امروز - چهارم شهریور - توقیف شده است و در نهایت رفع توقیف آن به تصمیم مشترک ساترا و دادستانی بستگی دارد

عضو شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) با ابراز امیدواری نسبت به رفع توقیف سریال غربت پس از اعمال اصلاحات، گفت: طبق اعلام دادستانی تهران این سریال امروز - چهارم شهریور - توقیف شده است و در نهایت رفع توقیف آن به تصمیم مشترک ساترا و دادستانی بستگی دارد.

انتشار بدون مجوز برنامه جوکر ۲ و سریال غربت در سکوهای اینترنتی نمایش خانگی در روزهای گذشته با برخی حواشی همراه بود و در نهایت سریال غربت به دلیل توهین به عرب زبانان کشور ساعاتی پیش توسط دادستانی تهران توقیف شد.

عضو مجمع تحلیلگران ساترا در خصوص اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در خصوص جوکر ۲ فیلیمیو و سریال غربت شبکه نمایش خانگی نماوا گفت: محتوای سریال غربت ایرادات زیادی داشت که فعلاً بخشی از آن در همین سه قسمت اول مشخص و باعث اعتراض هموطنان عرب زبان کشور شد.

مهران ده نمکی ادامه داد: در سریال غربت شاهد استعمال شدید مواد مخدر برخلاف آیین‌نامه‌های محتوایی ساترا بودیم و در قسمت‌های بعدی اگر اصلاحات ساترا اعمال نمی‌شد، شاهد صحنه هایی بودیم که قطعاً باعث اعتراضات گسترده تر اقشار مختلف جامعه می‌شد.

عضو شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) افزود: اگر این سریال امروز توسط دادستانی توقیف نمی‌شد، وضعیت بسیار بدتری در قسمت‌های آینده رقم می‌خورد.

ده نمکی تاکید کرد: هیچ‌کس از توقیف یک اثر هنری در کشور خوشحال نیست و امیدواریم این سریال با اعمال اصلاحات شورای صدور مجوز ساترا در هفته‌های آینده از توقیف خارج شود.

وی افزود: البته شاید الان برای اعمال اصلاحات دیر شده باشد چون طبق اعلام دادستانی استان تهران این سریال امروز توقیف شد و در نهایت رفع توقیف سریال به تصمیم مشترک ساترا و دادستانی بستگی دارد.

این عضو شورای راهبری مجمع رصتا همچنین در خصوص برنامه جوکر ۲ گفت: اطلاعیه ساترا در خصوص برنامه جوکر ۲ ربطی به جوکر زنان ندارد و در حقیقت ساترا اعلام کرده است چنانچه برنامه جوکر ۲ مردان اصلاح نشود، طبق اطلاعیه قبلی که صادر کرده بود ناچار است از طریق مراجع قضایی جلوی ادامه روند انتشار جوکر ۲ را بگیرد.

ده نمکی ابزار امیدواری کرد که با همکاری فیلیمیو به سرعت شاهد اصلاح قسمت‌های اعلام شده از سوی ساترا باشیم و مشکل پخش ادامه قسمت‌های جوکر ۲ نیز حل شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد