تولید سریال ترور در حرم شاهچراغ(ع)

کد خبر: 1306839

مدیر کل صدا و سیمای استان فارس از تولید سریال «روز خون» که به حادثه ترور در حرم شاهچراغ(ع) اختصاص دارد، خبر داد.

تولید سریال ترور در حرم شاهچراغ(ع)

مدیر کل صدا و سیمای استان فارس از تولید سریال «روز خون» که به حادثه ترور در حرم شاهچراغ(ع) اختصاص دارد، خبر داد.

 احمد پهلوانیان امروز، ۱۶ مرداد ماه در نشست خبری که در ساختمان صدا و سیمای فارس برگزار شد، از شهید صارمی خبرنگاری که با مظلومیت و غربت شهید شد یاد کرد و روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت و افزود: استان پهناور، با استعداد و پرظرفیت فارس از مجموعه فعالان رسانه‌ای که متخصص، مسلط، نجیب، دارای مهارت و دانش با قلمی حساس هستند، برخوردار است و البته از این استان که معدن تمدن و ادب است، دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: صدا و سیما باید تولیدات فاخر و ماندگار داشته باشد که ذخیره هنری و رسانه‌ای استان شود. فعالیت خبری استان فارس در کشور سرآمد است. 

پهلوانیان در ادامه به تشریح فعالیت‌های صدا و سیمای فارس پرداخت و تصریح کرد: در حوزه تولیدات نمایشی برای اولین بار در صدا و سیمای مراکز، تولید یک سریال طبقه الف شروع شده است که هفته آینده رسماً اعلام خواهد شد. این سریال به نام «روز خون» به ترور در حرم شاهچراغ(ع) می‌پردازد و کارهای پیش تولید آن انجام شده است و امیدواریم در سالگرد این حادثه تلخ، این سریال پخش شود.

وی ادامه داد: سریال عروسکی نمایشی به نام «دنیای آوا» به اتمام رسیده است که ان‌شاءالله در پاییز به نمایش گذاشته می‌شود، همچنین سریال طنز اجتماعی «پالوده شیرازی» و سریال «کوچه قشو رَشو» در حال تولید است. تولید چند مجموعه انیمیشن‌ آغاز شده است که امیدواریم در پایان سال به اتمام برسد. 

مدیر کل صدا و سیمای استان فارس با اشاره به اینکه در حوزه رادیو فارس رکورددار بوده‌ایم، گفت: در سال گذشته ۱۰۳ ساعت نمایش رادیویی تولید شد. در حوزه مستندسازی از پایان سال ۱۴۰۱ ساخت مستند «شهدای حرم حضرت شاهچراغ(ع)» شروع شد. مستند «رنگواره‌های» کهن در حال پخش است. همچنین مستند «ایلیاتی» و مستند «ایران دخت» که برنامه‌ای فاخر با هدف معرفی بانوان ورزشکار ملی و بین‌المللی استان فارس است، تولید شد. 

وی تصریح کرد: برنامه «راوی شو» با هزینه سنگین و حمایت ستاد کنگره شهدا و سپاه پاسداران فجر استان فارس در حال تولید است. این برنامه اولین استعدادیابی کشور با موضوع روایتگری دفاع مقدس در رشته‌های سرود، راوی‌گری، هنرهای تجسمی و حجمی، نمایش، خوانندگی و موارد مختلف که مرحله راستی آزمایی آن برگزار شده است و ان‌شاءالله در هفته آینده تولید آن آغاز می‌شود.

پهلوانیان اظهار کرد: مجموعه مستند شهدای استان فارس آن‌گونه که شایسته است به آن پرداخته نشده است. روستای شاخص کشور در حوزه شهادت «شهیدآباد» فارس است که به کشور معرفی نشده لذا مستند آن ساخته شده‌است.

وی افزود: شهید جاویدی که بر اساس ملاک‌های ظاهر در درجه بالایی قرار دارند و همچنین مدرسه شهید بهشتی که بیشترین شهید و جانباز را تقدیم کرده است، از دیگر ظرفیت‌هایی هستند که مستند آن‌ها در حال ساخت است. 

مدیر کل صدا و سیمای استان فارس اظهار کرد: محور دوم توجه به اقوام و عشایر استان فارس است. استان فارس رنگین کمان اقوام است و پرداختن به این اقوام و بیان آداب و رسوم و چهره‌های شاخص همیشه مد نظر بوده است. برنامه‌هایی مانند «ایلیاتی» «رنگواره‌های کهن»، «طلایه‌داران اقوام فارس»، «خانه اقوام» و مواردی از این دست در حال پخش هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سانه دو خط عملکرد باید داشته باشد از یک سو باید بازتاب دهنده خدمات حاکمیت و تلاش‌های دولتمردان باشد و از سوی دیگر صدای مردم باشد و مطالبات و مشکلات مردم را مطرح کند، گفت: در همین راستا، «رسانه صدای مردم» برنامه‌های متعددی طراحی و اجرا می‌کند.

پهلوانیان افزود.: برنامه «بازتاب» برای رفع مشکلات اساسی و زیرساختی استان، برنامه «در شهر» برای پیگیری مطالبات میدانی مردم و برنامه «پی‌جور» برای پیگیری مسائلی که مردم مطرح می کنند، طراحی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان فارس بیشترین تقسیمات کشوری را دارد باید صدا و سیما به تمام این قسمت‌ها بپردازد و تولیدات ویژه برای معرفی شهرستان‌ها و روستاهای مختلف داشته باشد. در کنار آن سعی کردیم در مناسبت‌ها نگاه ویژه به شهرستان‌ها داشته باشیم. در در دهه اول محرم گذشته، از ۷۰ نقطه استان پخش زنده داشتیم. در دوره انتخابات دور اول مجلس از ۱۲۷ نقطه پخش مستقیم داشتیم که طبیعتاً در شبکه‌های سراسری بازتاب خوبی داشت.

پهلوانیان ادامه داد: سال گذشته ۴۹ برنامه تولیدی صدای فارس برای پخش از شبکه‌های سراسر و سایر شبکه‌های استانی ارسال شد. از سال گذشته بحث HD سازی در شبکه استان فارس شروع شد تا الان بیش از ۶۰ میلیارد هزینه حدود ۸۰ درصد کار پیش رفته است و ان‌شاءالله از چند ماه آینده برنامه‌ها به صورت HD پخش خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای استان فارس افزود: مرکز فارس از دیرباز و همیشه در جشنواره‌ها درخشان بوده و حضور موفقی داشته است. سیمای فارس پس از سال‌ها به عنوان سیمای اول کشور و صدای فارس رتبه دوم کسب کرد و بیش از ۳۰ جایزه در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی دست آوردند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد