پخش سریال‌های «مختارنامه» و «شب دهم» از اول محرم

کد خبر: 1299090

شبکه آی‌فیلم برای ماه محرم امسال سه سریال «مختارنامه»، «شب دهم» و «وارث» را روی آنتن خواهد برد.

پخش سریال‌های «مختارنامه» و «شب دهم» از اول محرم

به نقل از روابط عمومی شبکه آی‌فیلم، پخش سریال‌های ویژه ماه محرم شبکه آی‌فیلم فارسی از ۱۶ تیر شروع خواهد شد. 

سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری از ۱۶ تیر ماه همزمان با آغاز ماه محرم هرشب ساعت ۲۲ پخش و ساعت های ۶ و ۱۴ روز بعد بازپخش خواهد شد.

«مختارنامه» اولین بار مهر ماه سال ۸۹ در ۴۰ قسمت از شبکه اول روی آنتن رفت.

فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، محمد فیلی، رضا رویگری، نسرین مقانلو، ماه چهره خلیلی، فریبا کوثری، ژاله علو، رضا کیانیان، داوود رشیدی، گوهر خیراندیش، امین زندگانی و ... در «مختارنامه» ایفای نقش داشتند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: مختار ثقفی که از جنگ و جهاد کناره گرفته است، در گندمزارهای پربار مدائن به زراعت مشغول می‌شود. تا آنکه دوست جنگجو و ایرانی‌اش "کیان"، به ملاقات او آمده و برایش از غم و غربت امام حسن مجتبی (ع) می‌گوید؛ امامی که سرداران دور و نزدیکش او را تنها گذارده و به بهای زر و زیور معاویه، خیانت پیشه کرده‌اند. با ادامه یافتن ظلم‌های معاویه و بی‌وفایی مردم نسبت به اهل‌بیت (ع)، واقع عاشورا رخ می‌دهد و مختار به خونخواهی سید و سلار شهیدان قیام می‌کند . 

سریال «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی هم از ۱۸ تیر ماه هرشب ساعت ۲۰ از آی فیلم به روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های ۴ بامداد و ۱۲ روز بعد بازپخش می‌شود.

مجموعه «شب دهم» اولین بار ماه محرم سال ۸۰ از شبکه یک پخش شد. 

کتایون ریاحی، حسین یاری، پرویز فلاحی پور، رویا تیموریان، ثریا قاسمی، محمود پاک نیت، پرویز پورحسینی، اکرم محمدی و ... از بازیگران «شب دهم» هستند.

داستان «شب دهم» درباره جوان شروری به نام حیدر خوش مرام(حسین یاری) است که عاشق یکی از شاهزاده های قجری(کتایون ریاحی) می شود. حیدر خوش مرام که لوطیهای طهران قدیم هست می خواهد با این شاهزاده ازدواج کند اما شاهزاده نمی پذیرد. اما با اصرارهای حیدر خوش مرام مواجه می شود و وقتی که میبیند این شخص دست بردار نیست،شرط می گذارد که اگر بتوانی ده شب تعزیه در زمان حکومت نظامی رضاخان برگزار کنی با تو ازدواج خواهم کرد. دلیل این شرط شاهزاده بعدها مشخص می شود که به دلیل خاطراتی است که از این مراسم در دوران کودکی خود داشته است،حیدر به اتفاق دوست خوب خود،یاور و بقیه نوچه هایش این مراسم را برگزار می کنند تا اینکه در شب دهم و...

سریال «وارث» محصول سال ۸۲ تلویزیون به کارگردانی کاظم بلوچی از ۱۶ تیر ماه هر روز ساعت ۱۷ به روی آنتن می‌رود و در ساعت های یک بامداد و ۹ روز بعد بازپخش خواهد شد.

سیاوش طهمورث، منوچهر آذر، محمود پاک نیت، شراره دولت آبادی، جلیل فرجاد، الهام پاوه نژاد، شهربانو موسوی و ... در سریال «وارث» ایفای نقش کرده اند.

این سریال داستان شخصی به نام آقاجان را دنبال می‌کند که متولی یک تکیه است. آقاجان سال‌های درازی است که از دو امانت مهم یعنی خنجر جواهرنشان و کتاب با ارزشی نگهداری می‌کند که از پدر همسرش به وی ارث رسیده‌است. شبی پیرمردی در رؤیا به سراغ او می‌آید و از او می‌خواهد تا آن امانت‌ها را به وارث اصلی آنها بازگرداند. آقاجان تصمیم می‌گیرد خنجر و کتاب را به ناصر، خواهرزاده‌اش بسپارد و ... .

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها