ربات انسان‌نمايي كه خود را در آينه تشخيص مي‌دهد

کد خبر: 217002

هدف نهايي محققان، ارتقاء سطح مهارت شناختي ربات و موفقيت در آزمون يادگيري و تغييرات شناختي است كه در سال 1970 در خصوص حيوانات انجام شده است. اين دستاورد يك گام مهم در حوزه هوش مصنوعي محسوب مي شود و توسعه اين فناوري در آينده مي تواند منجر به ارتقاء سيستم حركتي و قدرت بصري ربات ها و شناخت بهتر محيط پيرامون آنها شود.

ربات انسان‌نمايي كه خود را در آينه تشخيص مي‌دهد

ایسنا:محققان لابراتوار رباتيك دانشگاه ييل موفق به طراحي ربات انسان نمايي شده‌اند كه قادر به رديابي و تشخيص حركت خود در آينه است.

حيوانات در برخورد با آينه و مشاهده چهره خود واكنش هاي يكساني بروز مي دهند و تصور مي كنند كه حيوان ديگري در مقابل آنها ايستاده است.

تيم تحقيقاتي دانشگاه ييل به سرپرستي «جاستين هارت» و با همكاري «برايان اسكاسلاتي» موفق به طراحي ربات انسان نماي Nico شدند كه با كمك نشانه هاي بصري مي تواند چهره و دست هاي خود را در آينه تشخيص دهد

دومين تست آينه ربات انسان نماي ظرف چند ماه آينده و با توسعه عملكردهاي شناختي ربات انجام خواهد شد. در ادامه ربات انتظارات اوليه از مشاهدات خود را فرا مي گيرد و از اين اطلاعات براي تخمين زدن محل قرار گرفتن ساير اشياء در اتاق از طريق مشاهده در آينه استفاده مي كند.

هدف نهايي محققان، ارتقاء سطح مهارت شناختي ربات و موفقيت در آزمون يادگيري و تغييرات شناختي است كه در سال 1970 در خصوص حيوانات انجام شده است.

اين دستاورد يك گام مهم در حوزه هوش مصنوعي محسوب مي شود و توسعه اين فناوري در آينده مي تواند منجر به ارتقاء سيستم حركتي و قدرت بصري ربات ها و شناخت بهتر محيط پيرامون آنها شود.

نتايج دستاورد محققان در طراحي ربات Nico ماه گذشته ميلادي و همزمان با برگزاري كنفرانس هوش مصنوعي در تورنتو كانادا ارائه شد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد