هاشمی:باید به مناطق مختلف کشور با نگاه عدالت محور خدمت کرد

کد خبر: 1309223

هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات : اجازه می‌خواهم عرایضم را با بیان داستان زندگیم آغاز کنم؛ سال ۱۳۵۵ در منطقه ای متولد شدم که نه وضعیت عمرانی و نه وضعیت بهداشتی و نه امکانات آموزشی مناسبی داشت اما با آغاز نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج روند پیشرفت و توسعه منطقه آغاز و جبران محرومیت‌ها شروع شد.

هاشمی:باید به مناطق مختلف کشور با نگاه عدالت محور خدمت کرد

هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات : اجازه می‌خواهم عرایضم را با بیان داستان زندگیم آغاز کنم؛ سال ۱۳۵۵ در منطقه ای متولد شدم که نه وضعیت عمرانی و نه وضعیت بهداشتی و نه امکانات آموزشی مناسبی داشت اما با آغاز نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج روند پیشرفت و توسعه منطقه آغاز و جبران محرومیت‌ها شروع شد.

در این میان نهضت آموزشی در منطقه ما گسترش یافت که در سال‌های بعد با محوریت نظام آموزش عشایر بنیان گذاشته شده بود و پدر، عمو و دایی بنده از نخستین معلمان شاخص همان نظام موفق بودند.

 رشته‌ای که اگرچه در سه دهه پیش شناخته شد نبود اما  افراد مطلع نیک می‌دانستند که آینده کشور و دنیا وابسته به چنین رشته‌ای خواهد بود و این موضوع تعیین کننده است .

 تجربه تحصیل در دانشگاه‌های اصفهان و علم و صنعت تهران و  استرالیا این واقعیت را روشن و مبرهن ساخت که آینده بدون اتکا به فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی و بهره‌گیری از فضای سایبری به سامان نخواهد رسید.

  تجربه ۲۰ ساله تدریس و تحقیق در دانشگاه‌های شیراز و تهران و نیز ۱۴ سال مدیریت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطوح ملی و استانی و نیز تجربه آموزش در مناطق محروم این نکته را با همه وجود احساس کردم که باید به مناطق مختلف کشور با نگاه عدالت محور خدمت کرد.

هاشمی:برخورد ما با هوش مصنوعی در صنایع، رویکردی فعال خواهد بود

تحول هوش مصنوعی در زندگی مردم و جهان قابل توجه است و تأثیرات آن بر اشتغال نیز غیرقابل انکار است.

برخورد ما با هوش مصنوعی در صنایع، رویکردی فعال خواهد بود. 

تراز اشتغال در زمینه هوش مصنوعی مثبت است، اما ما به دنبال نگاهی فعال و مؤثر به این حوزه هستیم.

 در دهه گذشته، شاهد شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان بوده‌ایم. 

یکی از دلایل کاهش رشد اقتصاد دیجیتال، چالش‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه است. 

برای بزرگ‌تر کردن کیک اقتصاد دیجیتال در کشور و کاهش مهاجرت نخبگان، باید تأمین سرمایه، ورود به بورس و ایجاد زیرساخت بورس‌های تخصصی را در اولویت قرار دهیم.

هاشمی:  رویه و دیدگاه من بر تعامل و اجماع‌سازی با ذینفعان برای حداکثر کردن منافع ملی تمرکز دارد و عمیقاً به ایده وفاق ملی اعتقاد دارم

به طور عمیق باور دارم که دانایی مقدمه توانایی و قدرت است. علم و قدرت در همسایگی یکدیگر قرار دارند و بنابراین، قصد دارم از اندیشه‌های صاحبان علم در کشور بهره‌برداری کنم که ان‌شاءالله موجب حکمرانی کارآمد و عزتمندانه در تمامی عرصه‌های مدیریتی و اجرایی کشور خواهد شد.

 اگر به دنبال حکمرانی قدرتمند در فضای مجازی و رسیدن به جایگاه شایسته در دنیا هستیم، راهکار آن دستیابی به مرزهای دانش است.

حجم ویدیو: 6.34M | مدت زمان ویدیو: 00:03:13 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد