تکذیب شایعه بازداشت اعضای سابق شورای شهر شیراز

کد خبر: 823830

امروز شایعه‌ای مبنی بر بازداشت تعدادی از اعضای شورای چهارم شهر شیراز منتشر شد که به‌سرعت در فضای مجازی گسترش یافت.

تکذیب شایعه بازداشت اعضای سابق شورای شهر شیراز

خبرگزاری فارس: پیش از ظهر امروز بود که یک سایت خبری مدعی دستگیری تعدادی از اعضای شورای چهارم و تعدادی از مدیران پیشین شهرداری شیراز شد.

دلیل دستگیری این افراد از قول منبعی که نامش فاش نشده است، اتهامات مالی عنوان شده و گفته شده است: «از هویت بازداشت‌شدگان و جزئیات اتهامات، اطلاعی در دست نیست.»

در انتهای متن منتشرشده توسط این سایت که بار‌ها ثابت کرده است رویکردی سیاسی و جناحی دارد، تاکید شده است: «اغلب اعضای شورای شهر پیشین شیراز اصولگرا بودند.»

*تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی

بعد از خبر دستگیری شهردار و اعضای فعلی شورای شهر مرودشت که طی روز‌های گذشته برای نخستین‌بار توسط خبرگزاری فارس رسانه‌ای شد، این‌بار این خبر داغ بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

موضوع هنگامی مشکوک می‌شود که در مرودشت به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت استان فارس، اعضای لیست امید موفق به فتح اغلب کرسی‌های شورای شهر شده و شهردار خود را انتخاب کردند؛ اما هنوز ۷ ماه از آغاز به کار آن‌ها نگذشته، اداره‌کل اطلاعات فارس شهردار، راننده شهردار و ۶ نفر از ۷ عضو شورای شهر مرودشت را دستگیر و به اتهام مسائل مالی بازداشت کرد.

اما انتشار خبر صبح امروز مبنی بر دستگیری مدیران شهری شیراز با کلیدواژه «شورای شهر اصولگرا» نشان می‌دهد برخی جریانات سیاسی درصدد جناحی کردن مبارزه با فساد و عَلَم کردن شایعه دستگیری مدیران شهری شیراز برای فریب افکار عمومی و به فراموشی سپردن اقدام اداره‌کل اطلاعات در دستگیری شهردار و اعضای شورای شهر مرودشت هستند.

هرچند رویکرد خبرگزاری فارس در نقد جدی بر عملکرد شهردار و شورای شهر پیشین شیراز واضح است، اما برای پی بردن به حقیقت موضوع، به سراغ مراجع قضایی، شهردار سابق شیراز، استانداری فارس و رئیس شورای چهارم شیراز رفتیم تا واقعیت را از زبان آنان بشنویم.

*تلفن همراه مشترک مورد نظر، خاموش می‌باشد

دارا کیانی مدیرکل بازرسی استانداری فارس نخستین فردی بود که برای بررسی صحت و سُقم ماجرا به سراغ او رفتیم. تلاش ما برای گفتگو با این مقام مسئول در استانداری فارس که سابقه چندین موضع‌گیری برعلیه مدیران سابق شهرداری در کارنامه او به چشم می‌خورد و حتی از تشکیل پرونده برای برخی مدیران شهری هم خبر داده بود، به علت خاموش بودن تلفن همراه وی بی‌نتیجه ماند.

در دومین گام، یک مقام قضایی با تکذیب این خبر گفت: تابه‌حال هیچ پرونده‌ای در این خصوص تشکیل نشده و کسی نیز بازداشت نشده است.

*کذب محض است

شهردار سابق شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز ضمن تکذیب شایعه بازداشت تعدادی از اعضای شورای چهارم اظهار داشت: آقایان اگر نمی‌توانند کار کنند، چرا بساط شایعه‌پراکنی درست می‌کنند؛ ضمن اینکه اگر اتفاقی هم افتاده باشد دادستانی باید اطلاع‌رسانی کند نه آنان.

علیرضا پاک‌فطرت که به شدت از انتشار این شایعه گلایه داشت، افزود: آقایان قرار بوده بیایند و برای مردم کار کنند، نه اینکه هر روز یک شایعه ترتیب داده و ذهن‌ها را مشغول کنند.

وی بابیان اینکه اعضای شورا باید وکیل گرفته و این مسئله را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از اعضای شورای چهارم و شهرداری بازداشت نشده‌اند و این خبر کذب محض است و باید با عوامل آن به‌شدت برخورد شود.

پاک‌فطرت همچنین گفت: ممکن است مدیری نیز مشکل داشته باشد که باید از طریق قانونی با او برخورد کرد، اما نباید بدون استناد به افراد تهمت زده شود.

شهردار سابق شیراز با انتقاد از لیست امید شورای شهر شیراز که در انتخابات شورا‌ها توانست به‌طور قاطع لیست اصولگرایان را شکست داده و ۱۲ کرسی از ۱۳ کرسی را در اختیار گیرد، تأکید کرد: هر شایعه‌ای بروز می‌کند، ابتدای آن از شورای شهر است؛ یعنی پول و عوارض از ما و مردم می‌گیرند و شایعه نیز درست می‌کنند!

*شایعه‌پراکنان شرم کنند

غلام‌مهدی حقدل که سرلیست اصولگرایان در انتخابات دوره قبلی شورای شهر بود و پس از فتح ۱۵ کرسی از ۲۱ کرسی شورا توسط اصولگریان، چهارسال ریاست شورای شهر شیراز را برعهده داشت، در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با تکذیب خبر بازداشت اعضای سابق شورای شهر شیراز گفت: بنده نیز این شایعه را شنیدم و تا آنجا که خبر دارم هیچ‌کدام از اعضای شورای چهارم بازداشت نشده‌اند.

وی بابیان اینکه شایعه‌پراکنان در ماه رمضان باید شرم کنند و دست از تهمت زدن بردارند، افزود: برخی به ما پیشنهاد دادند که از شایعه‌پراکنان شکایت کنید، اما هنوز این کار را نکرده‌ایم.

این عضو سابق شورای شهر همچنین گفت: بنده این خبر را تکذیب می‌کنم و شایعه‌پراکنان باید مستندات خود را نشان دهند، اما اگر حتی صحت هم داشت نشان‌دهنده این بود که خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران با کسی تعارف ندارد و هرکس در هر پُست و مقامی که باشد باید جوابگوی کار اشتباه خود باشد.

حق‌دل همچنین گفت: خدمات شورای چهارم همچون خورشیدی درخشان می‌درخشد و همین موفقیت‌ها باعث شده تا عده‌ای درصدد تخریب اعضای شورای سابق برآیند و شایعه درست کنند.

رئیس سابق شورای شهر شیراز افزود: در طول چندین سال اخیر به‌اندازه شورای چهارم در شیراز کار نشده و ما در تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... خدمات ارزشمندی را ارائه کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از مهمترین آفت‌های مبارزه با فساد، جناحی کردن موضوعات و تقلیل موضوع مهم برقراری عدالت به دعوا‌های «چپ و راست» و «اصولگرا و اصلاح‌طلب» است که امید است رسانه‌ها و مسئولین از این دعوای زرگری پرهیز کرده و با فساد در هر جایگاهی که باشد برخورد قاطع کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد