خسرو دانشجو: یکی از مشکلات مهم تهران تحریم‌های داخلی است!

کد خبر: 571775

وی مشکل دیگر مدیریت شهری را تحریم های داخلی حاکم بر فعالیت های شهرداری دانست و افزود: یکی از تحریم هایی که در طول ۱۱ سال گذشته وجود داشته است شرکت ندادن شهردار تهران در جلسات هیئت دولت بوده است

سرویس اجتماعی فردا: خسرو دانشجو در جلسه هم اندیشی جمعیت پیشرفت با اشاره به رفتار های شبهه ناک انتخاباتی برخی جریانات گفت: رقابت اگر قرار باشد نافع باشد باید همه جریانات حفظ حرمت رقیب را ملاک قرار دهند.

وی افزود: همه این غوغا ها برای این است که افرادی که خود را شایسته می دانند در راس کار قرار بگیرند و نوع رقابت کردن هم مشخص کننده عیار این افراد است.

عضو سابق شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که کسی که به اصول رقابت قائل نباشد به اصول خدمت هم قائل نیست تصریح کرد: مدیریت شهری نباید سیاسی شود و اگر سیاسی شود و حتی جریانی ۴ کرسی بیشتر به دست آورد قطعا اتفاقی که در پی دارد خدمت نخواهد بود.

وی ادامه داد: جریان های سیاسی اگر خیر خواه شهر هستند باید از استفاده سیاسی از مسائل شهر پرهیز کنند و البته مدیریت شهری و شورای شهر هم باید کارشناسی رفتار و گفتار نمایند.

دانشجو با اذعان به جوان بود پارلمان شهری بیان داشت: در دو دوره شورایی که عضو بودم و دوره بعد شاهد بودم که پختگی شورا بیشتر شده است.

وی افزود: آنچه روی زمین و در نگاه مردم مهم است با نگاه سیاسیون متفاوت است و اگر کسی بر روی کرسی شورا یا شهرداری می نشیند باید به دغدغه های مردم توجه کند.

خسرو دانشجو با تصریح بر تحقق برخی آرزو های بزرگ در دوره ده ساله جاری مدیریت شهری گفت: انجام پروژه بزرگ در زمان کوتاه و با نصب زمان سنج پروژه آرزویی تقریبا محال بود که در این دوره انجام شده است.

نماینده دوره دوم و سوم شورای شهر تهران پیرامون موضوع بدهکاری دولت به شهرداری گفت: دولت ها همیشه بدهکار شهرداری بوده اند اما مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که دولت عزم پرداخت بدهی را به هر نحوی ندارد و از سوی دیگر هم درآمد شهرداری به علت رکود حاکم بر بازار مسکن کاهش یافته و این برای شهر ایجاد مشکل کرده است.

وی مشکل دیگر مدیریت شهری را تحریم های داخلی حاکم بر فعالیت های شهرداری دانست و افزود: یکی از تحریم هایی که در طول ۱۱ سال گذشته وجود داشته است شرکت ندادن شهردار تهران در جلسات هیئت دولت بوده است در حالی که با توجه به گستردگی و نوع فعالیت شهرداری تهران این نیاز شدیدا احساس می شود و بسیاری از تصمیم های دولت نیز با حضور نماینده مدیریت شهری می تواند تعدیل شود.

دانشجو پیرامون بحث مدیریت یکپارچه شهری گفت: بر مبنای تحقیقات انجام شده در شورای شهر می گویم که بدون تحقق مدیریت یکپارچه امکان رفع بسیاری از مشکلات شهر وجود ندارد.

وی افزود: البته با وجود قوانین در این زمینه هیچ یک از دولت ها زیر بار اجرای این قوانین نرفته اند.

دانشجو تاکید کرد: تا وقتی ازشد ترین مدیران اجرایی عزم اجرای مدیریت یکپارچه را نداشته باشند اتفاقی در این زمینه نخواهد افتاد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد