خودروهای راست‌فرمان یا خودروهای چپ‎فرمان؟

کد خبر: 486588

بتازگی دولت قرقیزستان به پیشنهاد وزارت کشور این جمهوری خواستار تصویب قانون ممنوعیت استفاده از ماشین‌های راست‌فرمان در بخش‌های تجاری از جمله تاکسیرانی شده که این موضوع واکنش‌های مختلفی به دنبال داشته است.

خودروهای راست‌فرمان یا خودروهای چپ‎فرمان؟
خبرگزاری فارس: بتازگی دولت قرقیزستان به پیشنهاد وزارت کشور این جمهوری خواستار تصویب قانون ممنوعیت استفاده از ماشین‌های راست‌فرمان در بخش‌های تجاری از جمله تاکسی‌رانی در شهرها و خارج از شهرها شده است در حالی که تعداد زیادی از رانندگان حوزه حمل‌ونقل در این کشور به دلیل قیمت پائین‌تر و کم‌مصرف بودن این نوع خودروها را انتخاب می‌کنند.
خودروهای راست‌فرمان یا خودرو های چپ فرمان؟ خودروهای راست‌فرمان یا خودرو های چپ فرمان؟
این در حالی است که مقامات وزارت کشور قرقیزستان، بروز تصادفات و حوادث رانندگی را دلیل ممنوعیت استفاده از ماشین‌های راست‌فرمان در بخش‌های تجاری اعلام کرده و معتقدند که جاده‌ها در قرقیزستان برای حضور خودروهای راست و چپ‌فرمان به طور همزمان مناسب نیست.
علاوه بر این، مردم در قرقیزستان در این مورد نظرات بسیار متفاوتی دارند که تلاش فعالانی که خواستار ایجاد سازمانی برای جلوگیری از منع واردات و ممنوعیت استفاده از این خودروهای ارزان قیمت هستند، از آن جمله است.
خودروهای راست‌فرمان یا خودرو های چپ فرمان؟
در همین «اریک میرزا» یک راننده تاکسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در رابطه با تصویب قانون ممنوعیت استفاده از خودروهای راست فرمان در سطح شهر اظهار داشت: من در رانندگی با تجربه هستم و معتقدم که راست یا چب‌فرمان بودن ماشین به وضعیت و امنیت در خیابان‌های شهر هیچ تأثیری نمی‌گذارد. وی ادامه داد: در حال حاضر در خیابان‌های بیشکک بیش از 50 درصد از تمام خودروها راست‌فرمان هستند و امنیت در رانندگی کاملا وابسته به تجربه و فرهنگ هر راننده می‌باشد.
خودروهای راست‌فرمان یا خودرو های چپ فرمان؟ خودروهای راست‌فرمان یا خودرو های چپ فرمان؟
اریک میرزا تصریح کرد: وضعیت و قیمت ماشین‌های راست‌فرمان از خودروهای چب‌فرمان بسیار مناسب‌تر است و به این خاطر من خواستار تصویب ممنوعیت نیستم. یک راننده دیگر تاکسی چپ فرمان ضمن اظهار نظر در همین باره گفت: در شهر ماشین‌های راست‌فرمان تأثیر خاصی بر امنیت ندارند تنها در یک سری موارد خطر در جاده‌های میان‌شهری ایجاد می‌شود و تمام این موارد بیشتر مربوط به رعایت نکردن خود رانندگان است. وی افزود: به طور کلی اگر رانندگان حقوق یکدیگر را رعایت کنند و به آن احترام بگذارند، هیج تصادفی نیز اتفاق نخواهد افتاد. یک راننده تاکسی راست‌فرمان دیگر نیز در این مورد گفت: من راننده با تجربه‌ای هستم و با اطمینان می‌توانم بگویم رانندگی ماشین‌های راست و چپ‌فرمان یکسان است و افزایش تعداد تصادفات بیشتر مربوط به زیاد شدن تعداد خودروها در خیابان می‌باشد. این راننده ادامه داد: ماشین‌های راست‌فرمان در موارد بسیاری با اختلاف بیش از هزار دلار از خودروهای چپ‌فرمان ارزان‌تر می‌باشند و علاوه بر این مصرف بنزین این نوع ماشین‌ها کم‌تر است. پس از فروپاشی شوروی دولت قرقیزستان به واردات ماشین‌ اهمیت خاصی نمی‌داد و تنها در سال 2014 به دلیل ایجاد وضعیت خطرناک در خیابان‌ها توسط خودروهای راست‌فرمان با امضای «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان واردات این نوع ماشین‌ها ممنوع شد و در سال 2016 نمایندگان پارلمان قرقیزستان خواستار ممنوعیت استفاده از خودروهای راست‌فرمان در مقاصد تجاری از جمله تاکسی‌رانی هستند. البته با توجه به نظرات خود رانندگان و فعالان حوزه اقتصاد به احتمال زیاد تصویب این قانون تا سال 2018 به تعویق بیفتد. این در حالی است که تعداد کل خودروها در قرقیزستان بیش از یک میلیون خودرو بوده که از این تعداد، بیش از 15 درصد راست فرمان هستند که بخش اعظمی از این میزان ماشین‌های راست‌فرمان در حال حاضر در تاکسی‌رانی مشغول به کار می‌باشند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد