واکنش نمایندگان مجلس به پرتاب ماهواره نور

کد خبر: 990088

نماینده مردم بم در مجلس با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور گفت:‌ تا دیروز آمریکا سعی می‌کرد ما را زیر نظر داشته باشد اما امروز ما آمریکا را رصد می‌کنیم و مراکز این کشور را زیر نظر داریم.

واکنش نمایندگان مجلس به پرتاب ماهواره نور

خبرگزاری فارس: حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پرتاب موفقیت آموز ماهواره نور گفت: این توفیق صورت گرفته در عرصه فنی و نظامی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم و به جوانان و دانشمندان کوشا و فعال در این عرصه خسته نباشید می‌گویم.

وی افزود: آمریکا همواره سعی دارد تا در عرصه‌های علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با بن بست مواجه کند، اما ملت ایران همواره ثابت کرده که در توسعه و پیشرفت علوم و فنون همیشه پیش قراول است.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود و ما با وجود همه تحریم‌ها و فشارها جزو معدود کشورهایی هستیم که در این عرصه گام گذاشته‌ایم.

نیکزادی پناه خاطرنشان کرد: هم ماهواره و هم ماهواره‌بر ماهواره نور همگی ساخت داخل است و این مسأله نشان می‌دهد که تحریم‌ها نتوانسته مانع پیشرفت و توسعه علمی ما باشد.

وی در پایان گفت: تا دیروز آمریکا بخش‌های ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سعی می‌کرد زیر نظر داشته باشد اما امروز ما آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رصد می‌کنیم و پایگاه‌ها و مراکز مختلف این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیر نظر داریم.

ماهواره نور سپاه پاسداران یک شاهکار اطلاعاتی، علمی و نظامی بود

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ماهواره نور سپاه پاسداران یک شاهکار اطلاعاتی، علمی و نظامی بود و نشان داد در شرایط تحریم‌ها نیز می‌توان با تکیه بر توان داخلی کارهای بزرگی انجام داد که دشمن در این زمینه انگشت به دهان مانده است. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی ظهر امروز در جلسه مشترک دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای محلات با فرماندار، بخشدار و تعدادی از مسئولین شهرستان محلات اظهار کرد: ما به انسجام بیشتری در فعالیت‌ها نیاز داریم، اگر انسجام وجود نداشته باشد در ادامه روند فعالیت‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در خصوص کسری بودجه سال ۹۹ افزود: در بودجه سال جاری صدهزار میلیارد کسری بودجه وجود داشت و الآن مشکلات کرونا نیز اضافه شده، بخشی از کسری‌ها با واگذاری‌ها و بخشی دیگر از طریق افزایش سقف اوراق جبران می‌شود؛ با واگذاری‌های صورت گرفته، بازار بورس تا حدودی گرم شد و همه باید تلاش مضاعفی کنیم تا خدمت‌رسانی به مردم متوقف نشود و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رزمایش ملی کمک مؤمنانه در سطح کشور گفت: در ستاد کمک مؤمنانه، مردم گُل کاشتند و کمک‌های بسیار خوبی صورت گرفته و این همدلی مردم و خیرین قابل تقدیر است.

سلیمی با اشاره به مشکلات شیوع کرونا بیان کرد: در بخش خسارات ناشی از ویروس کرونا، هنوز در بخش کشاورزی تمهیداتی اندیشیده نشده و در این بخش خسارات گسترده‌ای صورت گرفته که باید دولت و مسئولان استانی حتماً در این زمینه برنامه حمایتی داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث تعطیلی مدارس، باید در مورد اینترنت روستاها و کندی اینترنت و نیز مشکل گوشی هوشمند فقرا و مستضعفان فکر اساسی کرد؛ عمده فقرا و مستضعفان هستند و باید در برنامه‌ریزی‌ها به این قشر توجه ویژه شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در کشور توانمندی‌های بزرگی داریم و با تکیه‌بر توانایی‌های بومی می‌توان کارهای بسیار بزرگی انجام داد، اضافه کرد: ماهواره نور سپاه پاسداران یک شاهکار اطلاعاتی، علمی و نظامی بود و نشان داد در شرایط تحریم‌ها نیز می‌توان با تکیه بر توان داخلی کارهای بزرگی انجام داد که دشمن در این زمینه انگشت به دهان مانده است.

سلیمی تصریح کرد: در حوزه توسعه و سازندگی‌ها نیز باید این استفاده از توانایی‌های داخلی با سرعت بیشتری پیش برود و بتوانیم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی مشکلات را بیش از پیش پشت سر بگذاریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد