کاهش ارتباط نمایندگان با بدنه اجتماعی با استانی شدن انتخابات

کد خبر: 914285

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات این خطر وجود دارد که ارتباط نمایندگان مجلس با بدنه اجتماعی و کف جامعه ضعیف خواهد شد در حالی که در کشوری مثل ما که باید بین مسئولین و مردم ارتباطات به صورت رو در رو باشد این امر مطلوب نخواهد بود.

کاهش ارتباط نمایندگان با بدنه اجتماعی با استانی شدن انتخابات

خبرگزاری فارس: محمد نعیم امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: این طرح مزایا و معایبی دارد.

وی درباره مزیت‌های طرح استانی شدن انتخابات افزود: افزایش سطح مطالبات مردم از نمایندگان مجلس و بهبود سطح نظارت آن‌ها نسبت به مسائل کلان و اجرایی کشور و کمک به نهاد‌های نظارتی مهم‌ترین این مباحث است.

امینی فرد درباره معایب طرح استانی شدن انتخابات مجلس تصریح کرد: با اجرای این طرح این خطر وجود دارد که ارتباط نمایندگان مجلس با بدنه اجتماعی و کف جامعه ضعیف خواهد شد در حالی که در کشوری مثل ما که باید بین مسئولین و مردم ارتباطات به صورت رو در رو باشد این امر مطلوب نخواهد بود.

وی افزود: پیشنهاد استقرار ۲ مجلس نمایندگان و سنا در ایران می‌تواند راهکار برون رفت از این مشکل باشد به طوری که اعضای مجلس نمایندگان به مطالبات حداقلی مردم رسیدگی کنند و در مجلس اعلا یا مجلس سنا هم مطالبات در سطح ملی در سطح کلانتری پیگیری و دنبال شود.

امینی فرد اظهار داشت: ارتباط نمایندگان با بدنه اجتماعی جامعه با استفاده از طرح استانی شدن انتخابات ضعیف خواهد شد این در حالی است که باید ارتباط مستمری بین مردم، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و کلیه ارکان جامعه وجود داشته باشد به خصوص در قوه مقننه که مهمترین نهاد مردم‌سالاری در ایران است این دغدغه وجود دارد.

نماینده مردم ایرانشهر تصریح کرد: باید در بند‌های مربوطه به اجرای طرح استانی شدن انتخابات اصلاحیه‌ای صورت گیرد تا خطر‌ها حین اجرا به حداقل برسد. ضمن اینکه به جای اینکه افراد ۱۰ درصد حداقل آراء در حوزه انتخابیه را به دست بیاورند را باید ارتقا داده و حد نصاب را بالا ببریم و آنرا به ۳۰ درصد افزایش دهیم.

وی گفت: اگر نامزدی در یک شهر ۱۰ درصد آرا را بیاورید و مابقی آرا از طریق استان تامین خواهد شد که در آن صورت تعهدات نامزد رای آورده در قبال همان ۱۰ درصد بوده و حداقلی است، ولی باید به سمت ۲ مجلس پیش برویم که البته در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد لذا بهتر است همین قانون استانی شدن انتخابات را به نحوی پیش ببریم که حداقل آرا ۳۰ درصد باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد