بررسی منابع و مصارف بخش سلامت بودجه ۹۸ در کمیسیون بهداشت

کد خبر: 906550

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی این کمیسیون درباره منابع و مصارف بخش سلامت بودجه ۹۸ خبر داد و گفت: در سال آینده در بخش طرح تحول سلامت ۳ هزار میلیارد تومان برای کمک به بخش بیمه سلامت و ۴۹۰۰ میلیارد تومان از طریق تملک دارایی‌ها به بخش بهداشت و درمان کشور داده شده است.

بررسی منابع و مصارف بخش سلامت بودجه ۹۸ در کمیسیون بهداشت

خبرگزاری فارس: حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این کمیسیون درباره منابع و مصارف بخش سلامت بودجه ۹۸ مباحث مختلفی مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه توضیحاتی از سوی مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه در خصوص منابع و مصارف بخش سلامت بودجه سال آینده مباحثی را مطرح کردند ضمن اینکه بخشی از بودجه سلامت جامعه از طریق هدفمندی یارانه‌ها و بخشی هم از طریق یک درصد ارزش افزوده است که به بودجه بخش آموزش و سلامت کشور افزوده خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره جزئیات بودجه بهداشت و درمان کشور تصریح کرد: در بخش طرح تحول سلامت ۳ هزار میلیارد تومان برای کمک به بخش بیمه سلامت و ۴۹۰۰ میلیارد تومان از طریق تملک دارایی‌ها به بخش بهداشت و درمان کشور داده شده است.

عابدی گفت: در مجموع می‌توانیم اعلام کنیم که بودجه بخش بهداشت و درمان کشور و بحث طرح تحول سلامت ۳۳ هزار میلیارد تومان بودجه را به خود اختصاص داده است که از این طریق ۲۱ درصد به بخش عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داده شده است.

وی تصریح کرد: خانم احمدزاده از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این جلسه مباحثی را درباره بودجه بخش سلامت کشور در سال آینده مطرح کردند و پس از آن آقای صدرالسادات معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پاسخگوی اعتراضات اعضای این کمیسیون به بودجه سلامت کشور بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آقای صدرالسادات در پاسخ به یکی از اعضای کمیسیون بهداشت گفت: در سال جاری ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده بخش بهداشت کشور بوده است که بعید می‌دانیم بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کند؛ و اگر همین بودجه هم داده شود بنا داریم با مدیریت هزینه‌ها از پس مشکلات برآییم. ضمن اینکه پیشنهاداتی هم درباره جابجایی ردیف‌های بخش درمان کشور مطرح کردند.

عابدی گفت: اعتراضاتی از سوی اعضای کمیسیون در خصوص بخش‌های هزینه‌ای بودجه بهداشت و سلامت کشور به معاون وزیر بهداشت داشتند که قرار شد در جلسات آینده وی با توضیحات بیشتر پاسخگوی ابهامات باشد و قول داد که با مدیریت هزینه‌ها این ابهامات در سال آینده رفع شود.

وی در پایان گفت: در پایان جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با رای‌گیری صورت گرفته آقایان یوسفی، همتی و بنده به عنوان نمایندگان این کمیسیون در جلسات کمیسیون تلفیق حاضر خواهیم شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد