توضیحات هاشمی‌پور درباره پذیرش عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا

کد خبر: 898484

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پذیرش عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا خبر داد.

توضیحات هاشمی‌پور درباره پذیرش عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا

خبرگزاری ایسنا: عدل هاشمی پور با توجه به سفر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به دستاورد‌های موفقیت آمیز این سفر پرداخت و افزود: دیدار‌های جداگانه و خوبی با طرف‌های مقابل روسی از جمله وزیر انرژی، وزیر امور قفقاز شمالی و مسئولان شرکت‌های بیمه و بانکی صورت گرفت.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر نیرو ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را بر عهده داشت و خوشبختانه تصمیمات خوب ارزشمندی در حوزه انرژی گرفته شد.

وی از تشکیل پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این سفر مقدمات و زمینه و برگزاری این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و امیدواریم تا پایان سال جاری، این نشست در تهران برگزار شود.

هاشمی‌پور پذیرش عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا را یکی دیگر از موفقیت‌های این سفر دانست و افزود: اتحادیه اوراسیا متشکل از کشور‌های روسیه، قرقیزستان، بلاروس، قزاقستان و ارمنستان است که عضویت جمهوری اسلامی ایران در این اتحادیه اقتصادی مورد توافق دبیرکل آن اتحادیه قرار گرفت.

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تجارت آزاد و خارج از گمرک را از مزایای این تفاهمنامه دانست و اظهار کرد: این امر فرصت مناسبی هم برای ایران و هم اعضای اوراسیا است که به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری متقابل کمک شایانی می‌نماید.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اجرای نهایی این موافقت نامه را مستلزم ارائه آن توسط دولت به مجلس شورای اسلامی دانست و اضافه کرد: امیدوارم بنا به اهمیت این طرح اقتصادی و شتاب بخشی آن به پروژه‌های همکاری ایران و روسیه، هرچه سریع‌تر به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد