محبی‌نیا: روحیه میلیتاریستی در قوای سه‌گانه سوسو می‌زند

کد خبر: 897105

نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه میلیتاریستی در قوای سه‌گانه سوسو می‌زند گفت: در بخشی از نگرش‌های اصحاب انقلاب به وضوح نفوذ و رسوب به افکار مارکسیستی به چشم می‌خورد.

محبی‌نیا: روحیه میلیتاریستی در قوای سه‌گانه سوسو می‌زند

خبرگزاری فارس: جهانبخش محبی‌نیا در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (6 آذر 97) گفت: ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی است آیا می‌دانید شاخص‌های فرهنگی از شاخص‌های اقتصادی و سیاسی بسیار اسفبارتر و آزاردهنده است.

نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمن تاکید بر اقتدار نیروهای نظامی و بسیج و حفظ آمادگی نیروهای مسلح و تاکید آگاهانه و هوشمندانه بر بازدارندگی موشکی یادآور می‌شوم روحیه میلیتاریستی در قوه قضاییه، مجلس و قوه اجرائیه سوسو می‌زند.

وی افزود: یادآوری می‌کنم انقلاب اسلامی با مردم آغاز شد و با مردم به پیروزی رسید جنگ را هم مردم اداره کردند یکی از عمده‌ترین دلایل شکست محمدرضا پهلوی، صدام و شوروی سابق،‌گم شدن سیاست و فرهنگ و اقتصاد و جامعه در جاه‌طلبی میلیتاریستی بود. عربستان و رژیم غاصب صهیونیستی نیز همین مسیر را تجربه می‌کنند انشاءالله همنشین کسانی باشند که لیاقتش را دارند.

محبی‌نیا خاطرنشان کرد: در بخشی از نگرش‌ها و پیش‌داوری‌های اصحاب انقلاب نفوذ و رسوب افکار و ایده‌های مارکسیستی به وضوح به چشم می‌خورد. نگاه اسلام به پدیده‌های پیرامونی، دیالکتیکی نیز اسلام ماتریالیسم و ایده‌الیسم تاریخی را قبول ندارد که بر مبنای آن روابط خارجی را شکل دهد. ما نمی‌توانیم بر مبنای تضاد دیالکتیکی تاریخ را فرمان دهیم، مطلوب و پذیرفتنی نیست فرد را با همین فلسفه فدای جامعه کنیم و هیچ اصالتی برای فرد و مسئولیت‌هایش قائل نباشیم.

نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مبادا پیامبر و علی را بگذاریم و ابوذر را مقتدای خویش کنیم ابوذر به عنوان صحابه مورد احترام است اما نمی‌توان او را نبی و امام خویش قرار داد.

وی افزود: با وضعیتی که در برخورد با صاحبان سرمایه در کشور وجود دارد نمی‌توان به ایده خلق ثروت مقام معظم رهبری رسید. تا زمانی که حرمت سرمایه، املاک و دارایی مردم رعایت نشود رشد اقتصاد شعاری بیش نخواهد شد.

محبی‌نیا خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های عمده امام حضور و نفوذ انجمن حجتیه در قدرت و حکومت بود آنها پیش روی جامعه وحشتناک‌ترین ایده‌ها را مطرح کردند. تمام تلاش و تقلایشان بر ان است فساد را گسترده‌تر کنند کارآمدی را از نظام بگیرند و با قفل بروکراسی،‌ سیاست و فرهنگ به زعم خویش تاریخ را به مسیر اصلی بازگردانند و اراده و تلاش را از انسان بگیرند.

نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جماعتی که با نفاق به درون نظام رخنه کرده‌اند و مانع عقلانیت، خردگری و سیاست‌ورزی می‌شوند آنان که بزرگ شده خود نظام بوده‌اند شیفته قدرت باقی ماندند. اخلاق را ذبح کردند و بزرگترین اسیب را همین‌ها به نظام وارد کردند و الان هم در امنیت کامل به سر می‌برند.

وی در پایان گفت: جاه‌طلبی میلیتاریستی خیانت انجمنی، غفلت پوپولیستی و مارکسیسم نفوذی حاصل نفوذ دشمن در جامعه است. پارلمان به جای تعریف و تمجید از شخصیت‌ها و خلق تعریف‌های بی‌جا مثل خلق پول پرقدرت برای ادارات و نهادها و اشخاص ای کاش فکری بر این اوضاع کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد