باشگاه خبرنگاران: حجتالاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در خصوص انقلابی گری، اظهار داشت: زمانی جامعه به آرمانهای انقلاب میرسد که انقلابی باشد. اگر جامعه انقلابی نبود آرمانی ندارد و جامعه بدون آرمان به پویایی نمیرسد.
بیشتر بخوانید: موسوی در سال ۸۹ به دنبال کودتا بود
وی افزود: جامعهای که پویا نباشد، درجا میزند و تبدیل به ارگان یا نهادی میشود که تحرکی در آن وجود ندارد، لذا مقام معظم رهبری عنایت داشتند که جوانها انقلابی باشند، انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند. عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: تنها انقلابی بودن کافی نیست. انقلابی بودن زمانی بروز و ظهور دارد که آینده انقلابی باشد. بسیاری انقلابی بودند، اما وسط راه ماندند و آرمانهای انقلاب را همراهی نکردند، لذا انقلابی بودن، ماندن و عمل کردن مهم است چرا که تنها با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود. عمل نداشته باشیم، حرفمان بی اثر است حجتالاسلام ابراهیمی ادامه داد: در رابطه با انقلاب نیز مقام معظم رهبری سه مرحله انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن را مطرح کردند که خیلی معنا دارد و ما باید این حالات را در خود به وجود بیاوریم، یعنی انقلابی باشیم، انقلابی بمانیم و انقلابی عمل کنیم. فرمایشات مقام معظم رهبری روشی برای ترسیم آینده عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: بعضی اوقات ما تحت تأثیر فضا قرار میگیریم و انقلابی عمل نمیکنیم، همانطور زمانی که مقام معظم رهبری مواضعی را اعلام
میکنند، از آن تعریف و تمجید میشود، اما عمل انقلابی را مطابق فرمایش مقام معظم رهبری نمیبینیم. ایشان در این فرمایشات میخواستند بفهمانند علاوه بر اینکه حرف از انقلاب در میان است، به آن نیز باید عمل کنید، لذا فرمایشات مقام معظم رهبری معنا و مفهوم بسیاری دارد که انشاءالله همه با این روش آینده خود را ترسیم کنند. انقلابی عمل نکنیم از عرصه جهانی حذف خواهیم شد حجتالاسلام ابراهیمی در خصوص اینکه اگر نظام انقلابی نماند چه ضرباتی به بدنه آن وارد میشود، گفت: بنده معتقدم اگر انقلابی نباشیم، انقلابی نمانیم یا انقلابی عمل نکنیم، وقت خود را تلف کردهایم و در عرصه جهانی حذف خواهیم شد، همانطور که خیلی از کشورهای انقلابی نظیر مصر و لیبی حذف شدهاند. آنها در طول زمان انقلابی نماندند، اگر بعضیها هم انقلابی بودند، به آن عمل نکردند، در نتیجه آن شد که در حال حاضر شاهد و ناظر آن هستیم. وی افزود: در حال حاضر کشورهایی نظیر مصر، لیبی و تونس که انقلابی نماندند، در اختیار آمریکاهستند و درون آنها هرج و مرج موج میزند. بایستی ملتها در جوش و خروج باشند و بتوانند آینده خودشان را ترسیم کنند. حجتالاسلام
ابراهیمی درباره سرنوشت کسانی که قبلا انقلابی بودند، اما در حال حاضر از چارچوب آن خارج شدهاند، اظهار کرد: بنده معتقدم اینها انقلابی نبودند و لباس انقلابی برتن کردند. انقلابی واقعی اینطور نیست. آنها کسانی بودند که از انقلاب سوء استفاده کردند، یعنی سر سفره دیگران که برای انقلاب زحمت کشیده بودند، نشستند. حججیها و آوینیها از قماش انقلابی گری هستند وی افزود: بعضی افراد همچون حزبالله لبنان و جریان مقاومت که در سوریه و عراق و حتی در ایران میجنگند، طبق دعای قنوت "یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک" رفتار میکنند. آنها کسانی هستند که انقلابی ماندند و انقلابی عمل کردند. حتی هیچ چشمداشتی به مال و پست دنیا نداشتند و برای رضای خدا کار کردهاند. حججیها و آوینیها از این قماشاند. عضو جامعه روحانیت مبارز درباره مصداق حال حاضر افراد خارج شده از انقلابیگری، بیان داشت: افرادی که در فتنه ۸۸ بودند، سوابق کاری بسیار زیادی داشتند کهای کاش آن سوابق را حفظ میکردند، اما نتوانستند انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند. موانعی همچون حب مقام و حب دنیا که باعث خارج شدن آنها از انقلاب شد. صدر اسلام
نمونه بارز خارج شدگان از انقلاب را نشان میدهد حجت السلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: صدراسلام، نمونه بارزی است که نشان میدهد مسائل دنیوی چگونه باعث خارج شدن انقلابیها از انقلاب است. مگر آنها امیرالمومنین (ع) و اهل بیت را نمیشناختند که همه بزرگواران را شهید کردند؟ افرادی همچون شمر که در صفین در خدمت حضرت علی (ع) بوده، اما قاتل فرزند امیرالمومنین (ع) است. طلحه و زبیر نیز نمونه دیگری از افراد انقلابی بودند که هواهای نفسانی، ریاستطلبی و دنیاطلبی باعث منحرف شدن آنها شد. وی در پایان با اشاره به تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: انقلاب ما نیز نظیر صدراسلام است، یعنی افرادی موثر و انقلابی که زحمتهای بسیاری کشیدند، یک مرتبه فاصله زیادی با آرمانهای انقلاب گرفتند که به فرموده امام خمینی (ره) همگی آنها حب نفس است. گفتنی است روز گذشت مقام معظم رهبری در دیداری ۳ ساعته با دانشجویان علاوه بر گوش سپاردن به مطالبات آنها وارد بحث اصلی خود یعنی چگونگی «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» شدند و محقق شدن این امر را منوط به داشتن «نظام انقلابی و اسلامی»، «جامعه اسلامی و انقلابی»، دولت
اسلامی وتمدن انقلابی و اسلامی دانستند.
دیدگاه تان را بنویسید