بازتاب گسترده سفر روحانی در رسانه‎های کویت

کد خبر: 631054

روزنامه ها و رسانه های جمعی کویت ضمن بازتاب گسترده سفر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان به کویت، آن را سرآغاز دوران جدیدی از روابط ایران و شورای همکاری خلیج فارس و نخستین گام در مهار تنش های منطقه برشمردند.

خبرگزاری ایرنا: نشریه پرشمارگان القبس کویت با اشاره به دیدار و گفت وگوی عصر امروز دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران با امیر کویت، نوشت: 'روحانی امروز پاسخ پیشنهادات شورای همکاری را خواهد داد. '

این روزنامه کویتی نوشت: طرف ایرانی علاقه مند است تا از طریق همکاری با کویت روابط با اعضای شورای همکاری خلیج فارس را بهبود بخشد و شیخ صباح الخالد وزیر امور خارجه کویت نیز درسفر به تهران برعلاقه مندی کشورهای شورای همکاری به داشتن روابطی خوب با ایران تاکید کرده بود.
روزنامه الانبا نیز به نقل از رئیس گروه دوستی کویت و ایران نوشت : امیدواریم سفر دکتر روحانی به کویت و مذاکرات سران دو کشور سر آغاز مرحله ای از خیر و نیکویی برای کشورهای منطقه و زمینه ساز همکاری و هماهنگی و احترام متقابل میان دو کرانه خلیج فارس باشد.
این نشریه افزود: در مذاکرات امروز سران دو کشور مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد. حضور جمعی از وزیران و مدیران ارشد در هیات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بیانگر اهمیت این دیدار تاریخی و حساسیت مسائلی است که در آن مطرح خواهد شد.
روزنامه الصباح در این ارتباط می نویسد : ایران جزو اولین کشورهایی است که استقلال کویت را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک را با کشورمان برقرار کرد. هر دو کشور همواره برای تحقق صلح و ثبات درمنطقه تلاش می کنند.
روزنامه الجریده نیز به نقل از مقامات کشورمان نوشت : کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند و در این دیدار علاوه بر روابط دو جانبه، پیوندهای ایران و کشورهای شورای همکاری نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
ازسویی دیگر نشریه الرای در این زمینه نوشت: رییس جمهوری ایران ضمن تاکید بر استقبال کشورش از پیام دریافتی از سوی شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای برای شورای همکاری خلیج فارس قائل است و همکاری های مشترک جهت تضمین امنیت منطقه ای مهم تلقی می شود.
الرای نوشت: روحانی تاکید کرده است که ایران و شورای همکاری زمینه های گسترده ای برای همکاری مشترک با یکدیگر دارند.
درهمین راستا روزنامه النهار با اشاره به سفر دو سال پیش والا حضرت امیر کویت به تهران در سال 2014 نوشت: بیش از شش سند همکاری و توافقنامه در زمینه های ورزشی، گمرکی، زیست محیطی و فرهنگی در آن دیدار به امضا رسید و مراودات میان مقامات دو کشور همواره در عالی ترین سطح ادامه داشته است.

النهار افزود: در زمینه های اقتصادی شاهد رشد قابل توجه مبادلات تجاری میان دو کشور هستیم که در سال های اخیر به میزان صد در صد افزایش یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد