ترامپ و تلاش برای اوبامازدایی از آمریکا

کد خبر: 620700

ترامپ به سرعت در حال تصویب قوانین جدید و یا الغای قوانین قبلی است. از ملغی کردن برنامه بیمه تامین اجتماعی اوباما موسوم به اوباما کر تا حمایت از ساخت دو خط لوله نفتی جنجالی "کی‌استون اکس ال" و "داکوتا" در آمریکا.

روزنامه خراسان: ترامپ به سرعت در حال تصویب قوانین جدید و یا الغای قوانین قبلی است. از ملغی کردن برنامه بیمه تامین اجتماعی اوباما موسوم به اوباما کر تا حمایت از ساخت دو خط لوله نفتی جنجالی "کی‌استون اکس ال" و "داکوتا" در آمریکا.
اوباما در حالی که تنها 3 هفته به پایان دوران زمامداری اش در کاخ سفید مانده بود، ناگهان دچار بیش فعالی سیاسی و دیپلماتیک شد و تلاش کرد تا جانشین بعدی خود را بدون میراث نگذارد. از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ لغو قانون تبعیض آمیز علیه مهاجران مسلمان ، ممنوعیت دائمی حفاری در قطب، تلاش برای انتقال زندانیان گوانتانامو پیش از ترک کاخ‌سفید، وتو نکردن قطعنامه محکومیت اسرائیل در سازمان ملل برای اولین بار، رکورد شکنی با کاهش حکم زندان ۲۱۴ نفر در یک روز ، عفو برخی زندانیان جنجالی و اعلام تحریم علیه روسیه.حالا ترامپ دارد " اوباما زدایی" می کند.
ترامپ تنها 5 روز است که رئیس جمهور آمریکا شده و تنها 3 روز کاری از حضورش در کاخ سفید می گذرد. با این حال در همین سه روز او با یک فرمان اجرایی حضور آمریکا در پیمان تجاری اقیانوس آرام را ملغی کرده است، برنامه تامین اجتماعی اوباما موسوم به اوباماکر را به حالت تعلیق درآورده ، با امضای سندی از اجرای دو خط لوله نفتی جنجالی که اوباما آنها را وتو کرده بود، حمایت کرده ، و همچنین در اقدام اخیر خود با صدور یک فرمان اجرایی ورود پناهندگان و همین‌طور صدور ویزا برای افرادی با تابعیت چند کشور مسلمان را با محدودیت مواجه کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد