اصلاح شرایط نمایندگان برای تعیین کمیسیون‌های تخصصی

کد خبر: 573583

نمایندگان در جلسه علنی امروز برخی از مواد قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را اصلاح کردند.

باشگاه خبرنگارارن جوان: نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه 11 مهرماه در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ماده 1 و 2 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

براساس این گزارش در ماده 1 طرح مذکور آمده است؛ بند 4 ماده 28 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی حذف می‌شود. همچنین براساس ماده 2 طرح مذکور ماده 40 قانون به شرح زیر اصلاح و 2 تبصره به آن الحاق می‌شود:

ماده 40- هر یک از نمایندگان برای تعیین کمیسیون تخصصی خود فرم‌های امتیازبندی را از شعبه مربوط دریافت می‌کنند و پس از تکمیل فرم به همراه تعیین دو اولویت پیشنهادی، حداکثر تا 3 روز پس از افتتاح دوره به هیئت رئیسه مجلس تحویل می‌دهد.

تبصره 1-فرم امتیازبندی و دستورالعمل اجرایی این ماده براساس شاخصه‌های: تحصیلات، سوابق اجرایی و سوابق نمایندگی مرتبط و سابقه عضویت در کمیسیون، ظرف مدت 3 ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط هیئت رئیسه مجلس تهیه می‌شود و به تصویب جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی می رسد. تبصره 2- به منظور آشنایی نمایندگان با سوابق یکدیگر، معاونت قوانین موظف است همزمان با شروع فعالیت شعب، اسامی نمایندگان را به همراه تحصیلات، سوابق اجرایی و سابقه عضویت در کمیسیون‌ها (در صورت برخورداری از سابقه نمایندگی، تکذیب و در اختیار نمایندگان قرار دهد).

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد