پروژه پوپولیستی دولت برای ایجاد رضایتمندی کاذب/ مهمترین دستاورد دفاع مقدس را پاس بداریم

کد خبر: 570217

توزیع کارت های اعتباری در بین مردم، و تبعات تفاهم نامه FATF مهم ترین موضوعاتی است که کارشناسان و فعالان عرصه سیاست و رسانه به آن واکنش نشان دادند.

پروژه پوپولیستی دولت برای ایجاد رضایتمندی کاذب/ مهمترین دستاورد دفاع مقدس را پاس بداریم
سرویس سیاسی فردا: توزیع کارت های اعتباری در بین مردم، و تبعات تفاهم نامه FATF مهم ترین موضوعاتی است که کارشناسان و فعالان عرصه سیاست و رسانه به آن واکنش نشان دادند که بخشی از آن در ادامه می آید:
مهمترین دستاورد دفاع مقدس را پاس بداریم
گنجی عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان نوشت: در سالروز شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مرور دستاوردهای ان از زبان و قلم امام خالی از لطف نیست. سند حقانیت سخن امروز رهبری مبنی بر انقلابی ماندن کشور، از نگاه امام مهمترین این دستاوردهاست. عده ای درصدد حذف مهمترین دستاورد دفاع مقدس اند.
در یک تحلیل منصفانه از حوادث انقلاب خصوصاً‏‎ ‎‏از حوادث ده سال پس از پیروزی باید عرض کنم که انقلاب اسلامی ایران در اکثر‏‎ ‎‏اهداف و زمینه ها موفق بوده است و به یاری خداوند بزرگ در هیچ زمینه ای مغلوب و‏‎ ‎‏شکست خورده نیستیم، حتی در جنگ پیروزی از آن ملت ما گردید و دشمنان در‏‎ ‎‏تحمیل آن همه خسارات چیزی به دست نیاوردند.‏
‏‏ البته اگر همۀ علل و اسباب را در اختیار داشتیم در جنگ به اهداف بلندتر و بالاتری‏‎ ‎‏می نگریستیم و می رسیدیم ولی این بدان معنا نیست که در هدف اساسی خود که همان‏‎ ‎‏دفع تجاوز و اثبات صلابت اسلام بود مغلوب خصم شده ایم.
هر روز ما در جنگ برکتی‏‎ ‎‏داشته ایم که در همۀ صحنه ها از آن بهره جسته ایم.
ما انقلابمان را در جنگ به جهان‏‎ ‎‏صادر نموده ایم،
ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ایم،
ما در‏‎ ‎‏جنگ، پرده از چهرۀ تزویر جهانخواران کنار زدیم،
ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را‏‎ ‎‏شناخته ایم،
ما در جنگ به این نتیجه رسیده ایم که باید روی پای خودمان بایستیم،
ما در‏‎ ‎‏جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم،
ما در جنگ ریشه های انقلاب پر بار‏‎ ‎‏اسلامی مان را محکم کردیم،
ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد‏‎ ‎‏یکایک مردمان بارور کردیم،
ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان‏‎ ‎‏دادیم که علیه تمامی قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال می توان مبارزه کرد،
جنگ ما کمک‏‎ ‎‏به افغانستان را به دنبال داشت،
جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت،
جنگ ما‏‎ ‎‏موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند،‏
‎ ‎‏جنگ ما بیداری پاکستان و هندوستان را به دنبال داشت، تنها در جنگ بود که صنایع‏‎ ‎‏نظامی ما از رشد آنچنانی برخوردار شد
و از همۀ اینها مهمتر استمرار روح اسلام انقلابی‏‎ ‎‏در پرتو جنگ تحقق یافت.
پروژه پوپولیستی دولت برای ایجاد رضایتمندی کاذب
جبرائیلی یاسر جبرائیلی ، معاون پژوهشی و آموزشی خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود نوشت: شبکه بانکی کشور از فردا کارت های اعتباری ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۱۸ درصد میان مردم توزیع خواهد کرد.
اجرای چنین طرحی حکایت از این دارد که دولت حجت‌الاسلام روحانی می‌خواهد به جای افزایش درآمد مردم، بدهی آنها را افزایش دهد. هدف این پروژه پوپولیستی، ایجاد یک رضایتمندی کاذب در آستانه انتخابات ۹۶ است.
توهم استاندارد شدن در بازی پلیس خوب - پلیس بد
ایمانی محمد ایمانی ، عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان نوشت: رئیس‌ بانک مرکزی در باره الحاق به FATF در کانال تلگرامی خود نوشته است: «در ملاقاتی که با آقای بارتلون، رئیس پارلمان فرانسه داشتم، به نکته جالبی اشاره می‌کرد. ایشان ضمن تاکید بر به کارگیری همه امکانات برای تحقق کامل مفاد برجام و اعلام تعهد فرانسه به این امر، تعلیق نام ایران از لیست سیاه FATF را به عنوان یک عامل مؤثر فشار بر امریکا برای انجام تعهداتش در برجام می‌دانست. باعث تاسف است برخی اقدامها برای همراه شدن با استانداردهای جهانی، حساسیت‌های بیش از حد و به تبع آن، توقف‌هایی را ایجاد و در نتیجه سرعت را کند می کند».
داستان، دوباره همان حکایت کلاهبردارانه پلیس خوب و پلیس بد در جریان مذاکرات برجام است. برخی دولتی ها یا حامیان آنها آن زمان مدعی بودند اوباما و دولت او، مودب و میانه رو و اهل تعامل هستند؛ در مقابل کنگره و اسرائیل و فرانسه که تندرو و مخالف توافق محسوب می شوند. حالا گویا نقش فرانسه و آمریکا در این عملیات فریب عوض شده است! آیا آقای سیف نمی داند که آمریکا همه کاره FATF و بازیگردان اصلی برای خودتحریمی ایران است؟ سیف همان دیدبان ارشد بانکی است که 5 ماه پس از اجرای برجام فهمید عایدی آن برای ایران تقریباهیچ بوده است! چند وقت دیگر باید سپری شود تا ایشان بفهمد FATF، خسارت بارتر از برجام است و نمی توان نام «خلع توانمندی از خود» را استاندارد و نرمال شدن نهاد؛ درحالی که از 198 کشور فقط 35 کشور عضو FATF هستند؟ آیا این سهل اندیشی و آدرس های غلط ارتباطی به نفوذی ها و جاسوسانی از جنس دری اصفهانی ندارد که بیخ گوش تصمیم گیران اصلی، مشورت های کلیدی می دهند؟ به تازگی عکس دری اصفهانی در کنار سحر نوروززاده (مشاور امنیت ملی اوباما و سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا) منتشر شد.
تقدسی احسان تقدسی، روزنامه نگار اصولگرا نوشت: تنها نقطه با ثبات صندوق توسعه ملي در دو سال گذشته حقوق ماهيانه صفدر حسيني بوده است. چرا كه دولت 2 سال است که موجودی صندوق را اعلام نکرده است. بعد از گزارش عملکرد سال ۱۳۹۳ صندوق توسعه ملی که در سال ۱۳۹۳ منتشر شد، تاکنون جزئیاتی از عملکرد آن در سال گذشته و ماه‌های ابتدایی امسال منتشر نشده است.
حالا كه دولت آقاي دكتر روحاني تصميمي به معرفي حرامخواران به دستگاه قضايي ندارد لااقل گزارشي از صندوق ارائه فرمايند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد