مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

کد خبر: 474069

کشته شدن ۲۰ شبه نظامی و ۱۰ سرباز اردوی ملی در 24 ساعت گذشته، کشته و زخمی شدن 6 پلیس در در لوگر و سمنگان، شلاق خوردن 3 مرد در غزنی توسط طالبان از جمله مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز (28 آذر) افغانستان است.

فارس: کشته شدن 20 شبه نظامی و 10 سرباز اردوی ملی در 24 ساعت گذشته، کشته و زخمی شدن 6 پلیس در در لوگر و سمنگان، شلاق خوردن 3 مرد در غزنی توسط طالبان از جمله مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز (28 آذر) افغانستان است.

کشته شدن 20 شبه نظامی و 10 سرباز اردوی ملی در 24 ساعت گذشته

وزارت دفاع افغانستان از کشته و زخمی‌ شدن بیش از 30 تن از شبه نظامیان در بخش‌های مختلف در ساعت‌های گذشته خبر داد.

بنابر اعلام این وزارتخانه نیروهای امنیتی عملیات‌هایی را در 24 ساعت گذشته در استان‌های غزنی، قندهار، ارزگان، جوزجان، بدخشان و قندز راه‌اندازی کردند که در نتیجه آن 20 شبه نظامی و 10 سرباز اردوی ملی کشته شدند.

کشته و زخمی شدن 6 پلیس در در لوگر و سمنگان

یک پلیس محلى و سه غیرنظامی، بر اثر انفجار مین در لوگر زخمی و 2 پلیس دیگر در جریان درگیرى با افراد مسلح در سمنگان زخمی برداشتند.

سلیم صالح سخنگوى والى لوگر گفت: این انفجار، ساعت ٨ صبح امروز در روستای ده نو فرمانداری محمدآغه رُخ داده بود.

شلاق خوردن 3 مرد در غزنی توسط طالبان

طالبان 3 مرد را در شهر غزنی به اتهام سرقت و ترک نماز در ملاء عام ده‌ها ضربه شلاق زدند.

این رویداد در روستایی موسوم به «منگور» که در 7 کیلومتری شهر غزنی موقعیت دارد اتفاق افتاده است.

ساکنان محل می‌گویند دو مرد به اتهام سرقت هر یک به 45 ضربه شلاق از سوی بخش امر به معروف و نهی از منکر طالبان محکوم شده و مرد سوم که ساکن روستای ده خدیداد شهر غزنی می‌باشد به اتهام ترک نماز به 85 ضربه شلاق محکوم شده است.

به قتل رسیدن جوان 20 ساله‌ای در غور به دست طالبان

مقامات محلی در استان غور خبر دادند که طالبان یک جوان 20 ساله را در این استان به طرز وحشتناکی به قتل رساندند.

سید ضیاء حسینی فرمانده پلیس فرمانداری دولت‌یار غور گفت: این جوان احمد نام داشت و هنگامی که به سوی منزل نامزدش می‌رفت؛ نخست از سوی طالبان ربوده و پس از یک هفته از سوی افراد این گروه به طرز وحشتناکی کشته شد.

بازداشت یک تروریست انتحاری در بغلان

ریاست عمومی امنیت در عملیاتی خاص یک انتحاری به نام «مناج فرزند حسین» که قصد انجام حمله انتحاری در یکی از نقاط پر ازدحام شهر پلخمری را داشت دستگیر کردند.

بر این اساس فرد انتحاری با یک جلیقه مملو از مواد منفجره، یک خودرو حامل مواد منفجره و گوشی موبایل در «دو سرکه» شهر پلخمری بازداشت شده است.

ادامه درگیرى‌های شدید بین دو گروه از طالبان در پروان

مقامات استان پروان اعلام کردند که از 2 روز گذشته تا کنون درگیرى‌های مسلحانه شدیدی بین دو گروه از طالبان مسلح، در فرمانداری شینواری استان پروان ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد