چرا روسیه از مصر حمایت می‌کند؟/ قطر: مصری ها بیایند ما می رویم

کد خبر: 446726

مقامات دوحه که به شدت با نظام جدید مصر و رئیس جمهور آن مشکل دارند به صورت رسمی هشدار داده اند که خط قرمز آن ها در "کلیه کشورهای عربی" ، همکاری با قاهره خواهد بود؛ زیرا عبدالفتاح السیسی را "کودتاگر" می دانند و نمی توانند دولت وی را به رسمیت بشناسند.

چرا روسیه از مصر حمایت می‌کند؟/ قطر: مصری ها بیایند ما می رویم
گروه بین الملل فردا - پایگاه خبری «فیتو» در قاهره، از هشدار قطر به عربستان برای ممانعت از ورود مصر به خاک یمن خبر داد. این پایگاه نوشت: «در صورت حضور نیروهای نظامی مصر و السیسی در یمن، قطر نیروهای خود را از یمن بیرون خواهد کشید.»
کاروان نظامی قطر در خاک یمن
به نوشته این پایگاه خبری، مقامات دوحه که به شدت با نظام جدید مصر و رئیس جمهور آن مشکل دارند به صورت رسمی هشدار داده اند که خط قرمز آن ها در "کلیه کشورهای عربی" ، همکاری با قاهره خواهد بود؛ زیرا عبدالفتاح السیسی را "کودتاگر" می دانند و نمی توانند دولت وی را به رسمیت بشناسند.
نیروهای مصری در دوره جمال عبدالناصر به یمن حمله کردند.
در همین رابطه، پایگاه خبری "المام نت" وابسته به معارضان جنوبی انصار الله در گزارشی نوشت: «وزیر دفاع قطر، ژنرال حمد بن علی العطیه طی یک تماس فوری با فرمانده کل ارتش سعودی در عملیات اشغال یمن، هشدار داد در صورتی که اخبار پراکنده در مورد حضور نیروهای مصری در یمن صحت داشته باشد، نیروهای دوحه "فورا" خاک یمن را ترک خواهند کرد.»
سربازان انصار الله در برابر ائتلاف بین المللی خلیجی مقاومت می کنند.
چندی قبل خبرگزاری روزیترز در گزارشی به نقل از منابع خود از حضور 800 نیروی نظامی مصری در داخل خاک یمن خبر داده بود. به نوشته این خبرگزاری، این حجم از سربازان مصری قرار است در قالب یک کاروان به زودی به مصر اعزام شوند. خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز در گزارشی ضمن تأیید خبر رویترز نوشت این نیروها در اطراف تنگه باب المندب و نهایتا استان حدیده مستقر خواهند شد تا ضامن امنیت دریایی مسیر کانال سوئز باشند.
السیسی در کنار ملک سلمان
سخنگوی عملیات آل سعود در حمله به یمن، تیمسار احد العسیری با تأیید ضمنی این خبر در گفت و گو با الجزیره اعلام کرد: «ائتلاف عربی (خلیجی) حاضر در یمن، هیچ برنامه ای برای همکاری با مصر در داخل یمن ندارد. در این مورد، ریاض به صراحت به دوحه اطمینان خاطر داده است.»
عبدالمالک حوثی، رهبر انصار الله، از مصر و شخص عبدالفتاح السیسی بابت موضع مناسب در قبال ائتلاف خلیجی و آل سعود، قدردانی کرده است!
به نظر می رسد ایده اعزام نیروهای مصری به یمن، ابتکار پوتین باشد که به شدت نگران قدرت گرفتن جماعت اخوان المسلمین در یمن است. در میان کشورهای اشغالگر یمن، قطر و امارات به ترتیب بیش ترین حمایت و بیش ترین مخالفت را با اخوان المسلمین دارند. مسکو از طریق سفیر خود در ابوظبی تلاش می کند فضای ائتلاف خلیجی را به نحوی تغییر دهد تا جهت گیری آن به سمت تضعیف شاخه اخوان المسلمین یمن (موسوم به جماعت اصلاح و دعوت) باشد.
تصویری از دیدار بسیار صمیمانه پادشاه وقت قطر با محمد مرسی
روابط بسیار صمیمانه مرسی با قطر، به نقش منطقه ای و بین المللی اخوان المسلمین برمی گردد.
همین عامل، امروز باعث دشمنی شدید مصر السیسی (روسیه) با قطر و ترکیه شده است.
بر همین مبنا و با توجه به اتحاد استراتژیک و هماهنگی کامل قاهره با مسکو، ظاهرا مسکو تصمیم گرفته است برگه جدیدی رو کند تا دوحه از یمن خارج شود. باید دید در این میان، انقلاب ملت یمن و اتحاد با ایران - و تبعا انصار الله - چه قدر برای مسکو اهمیت دارد؟ پایگاه خبری تحلیلی فردا، پیش از این یک گزارش ویژه در مورد ورود قطر به نبرد یمن منتشر کرده بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد