فردا؛ حضور رئیس جمهور در مجلس برای تصویب کلیات بودجه۱۴۰۴

کد خبر: 1324145

سخنگوی ستاد بودجه از حضور رئیس جمهور در جلسه فردای مجلس برای تصویب کلیات بودجه۱۴۰۴ خبر داد.

فردا؛ حضور رئیس جمهور در مجلس برای تصویب کلیات بودجه۱۴۰۴

در نشست خبری سخنگوی دولت و سخنگوی ستاد بودجه که صبح امروز در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، مهاجرانی سخنگوی دولت با ابراز امیدواری تصویب کلیات بودجه در جلسه روز آتی مجلس، گفت: بعد از این مرحله وارد بررسی جزییات بودجه خواهیم شد، در این مسیر رسانه ها بایستی کمک کنند تا نکات غیر واقعی به فضای عمومی منتقل نشود.

مژگان خانلو  سخنگوی ستاد بودجه نیز با اشاره به ارائه لایحه بودجه در روز اول آبان ماه گفت: بخشی از ابهامات مربوط به دو مرحله بودن بودجه است. سال قبل نیز قانون بودجه با تاخیر قابل توجه به دولت ابلاغ شد که این موضوع در اجرای احکام قانون بودجه موثر بود.

وی افزود، امسال تلاش شد اولین لایحه بودجه مرتبط و منطبق با قانون برنامه هفتم توسعه در موعد مقرر به مجلس ارائه شود.

سخنگوی بودجه تاکید کرد، اگر امروز بعد از ظهر کلیات لایحه بودجه 1404 در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تایید شود، فردا رئیس جمهور برای تصویب کلیات لایحه بودجه در مجلس حاضر خواهد شد.

وی گفت:تا کنون سه بار از مراجع بالادستی مجوز استفاده شد تا مطالبات گندم کاران پرداخت شود.براین اساس وقتی منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها تراز نیست بایستی یک تصمیم اصلاحی اتخاذ میشد تا تجهیز منابع در همان ابتدای لایحه بودجه پیش بینی شود به این ترتیب یکپارچه سازی لایحه بودجه در دستور کار قرار گرفت.

خانلو با اشاره به اینکه در لایحه بودجه دو نوع ارز مبنای محاسبات بودجه است، گفت: منابع ارزی حاصل از صادرات باید به صورت ریالی تسعیر شود.همواره بخش مهمی از درآمدهای ارزی سهم واردات کالاهای اساسی است. هم اکنون  تسعیر این نرخ ارز با نرخ 28500تومانی انجام میشود‌.

وی گفت:  از آنجا که نباید بودجه دولت شوک آور باشد لذا مبنای پیش بینی افزایش تدریجی نرخ میانگین در طی سال است. از سوی دیگر برنامه دولت حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز است، لذا ترجیحی ارز واردات کالای اساسی همچنان ادامه خواهد شد اما افزایش این نرخ در طی سال ادامه میابد.

سخنگوی بودجه در واکنش به انتشار 700 همت اوراق مالی در لایحه بودجه گفت: سال عملا 500 همت اوراق جدید منتشر خواهد شد و 200 همت مربوط به بهادارسازی مطالبات بانک‌هاست.

صندوقهای درآمد ثابت بیش از 700 همت منابع دراختیار دارند

وی با بیان اینکه هم اکنون صندوقهای درآمد ثابت 717 منابع در اختیار دارند، گفت: توجه کنید که سال بعد 470 همت از بدهی دولت از محل انتشار اوراق سال‌های قبل بازپرداخت خواهد شد براین اساس روند طبیعی بازار سرمایه طی خواهد شد و ابن انتشار اوراق فشار مضاعفی ایجاد نخواهد کرد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد