قاطع، غیرقابل باور و دردناک پاسخ ایران به شرارت اسرائیل

کد خبر: 1324071

در حالی که مقامات ارشد دولت قبل و بعد از حمله رژیم صهیونیستی بر مجازات قاطع این رژیم تاکید کرده‌اند، برخی نشریات متظاهر به حمایت از دولت، همانند گذشته و به تقلید از مواضع حامیان غربی رژیم شرور اسرائیل، خواستار پرهیز از تنش شدند!

قاطع، غیرقابل باور و دردناک پاسخ ایران به شرارت اسرائیل

اقدام شرورانه رژیم صهیونیستی بازتاب متفاوتی در نشریات داشت. اغلب نشریات از طیف‌های مختلف خواستار مجازات قاطع و پشیمان‌کننده اسرائیل شدند. در این باره روزنامه کیهان به قلم مدیر مسئول تاکید کرد: «گرچه حمله رژیم صهیونیستی آنگونه که لاف می‌زد و رجز می‌خواند به نتیجه نرسید ولی تجاوز این رژیم وحشی و جعلی به ایران اسلامی نه فقط نباید بی‌پاسخ بماند، بلکه همان‌گونه که بارها از سوی مسئولان بلند‌پایه کشورمان تاکید شده است، پاسخ ایران به این تجاوز باید بسیار سهمگین‌تر از عملیات ویرانگر و مقتدرانه وعده صادق‌۲ باشد و برای تحقق و عملیاتی کردن این مقصود که اقدامی حیاتی است، از توان و آمادگی لازم نیز برخورداریم... رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و اروپایی و منطقه‌ای آن باید بدانند که تجاوز این رژیم پلید و رو به سقوط بی‌پاسخ نمی‌ماند و پاسخ ایران بارها سنگین‌تر و سخت‌تر از آن خواهد بود که در تصور آنها بگنجد... کمترین کوتاهی در پاسخ محکم و رعد‌آسا، به مفهوم و معنای دعوت از آمریکا و پادگان منطقه آن، یعنی رژیم صهیونیستی برای حملات ویرانگر به ایران اسلامی و قتل‌عام مردم شریف این مرز و بوم است».

وطن امروز هم در تیتر نخست خود با عنوان «ایران باید پاسخ دهد»، تاکید کرد: نکته بسیار مهم، حق پاسخگویی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی است. نه تنها پاسخ به این حمله حق قانونی ایران است، بلکه با توجه به وضعیت تنش در منطقه، پاسخ نظامی ایران به این تجاوز یک الزام مهم است... ما با یک کشور طرف نیستیم. ما با یک باند تبهکار و رژیم درنده و جنایتکار طرفیم. رژیم صهیونیستی قائل به هیچ قانون و قواعدی نیست. در یک سال گذشته بارها و بارها مشخص شد باند تبهکار تل‌آویو، برای رسیدن به اهداف خود، دست به هر کاری می‌زند، بنابراین ایران در مناسبات و معادلات خود نسبت به رژیم صهیونیستی، هرگز نباید ذات و ماهیت تروریستی این رژیم را نادیده بگیرد. تجربه ماه‌های اخیر نشان داده است اگر این رژیم از رفتار طرف مقابل خود تلقی عقب‌نشینی یا انفعال داشته باشد، دستگاه ترور و قتل عام خود را پیش می‌برد. پس از ترور شهید هنیه، به خاطر وعده آمریکا مبنی بر تحقق آتش‌بس در غزه، ایران عملیات خونخواهی هنیه را به تعویق انداخت. در مقابل این اقدام ایران، نه تنها رژیم صهیونیستی نسبت به کاهش تنش اقدام نکرد، بلکه با تلقی نادرست از صبر و خویشتنداری ایران، جنایت در لبنان را آغاز کرد. ترور فرماندهان ارشد نظامی، فاجعه غیرانسانی انفجار پیجرها و نیز ترور ناجوانمردانه شهیدان سیدحسن نصرالله و عباس نیلفروشان، یک نمونه بارز از دستگاه محاسباتی باند تبهکار تل‌آویو است. در مقابل چنین رژیمی با چنین محاسبات و مدل رفتاری، قاعدتا نباید اشتباه خویشتنداری بعد از شهادت هنیه را تکرار کنیم. ایران باید از همه حقوق خود برای تنبیه و تضعیف رژیم صهیونیستی استفاده کند.

روزنامه ایران هم در سرمقاله خود خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی فقط زبان زور و قدرت را می‌فهمد. «وعده صادق2» قدرت آفند ایران را به دنیا نشان داد و دفاع بامداد شنبه، پدافند ایران را هم بسیار پرقدرت و فراتر از محاسبات دشمن به نمایش گذاشت. موضع اعلامی کشور، پاسخ به رژیم به همان شکلی است که تهاجم کرده است. 

اما برخی نشریات که سوابق غربگرایی دارند با ادبیات دو پهلو سعی کرده‌اند تعرض رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کرده و دعوت به خویشتنداری (بخوانید بی‌عملی و انفعال) کنند چنان که روزنامه سازندگی نوشت: اگرچه ایران از لحاظ قوانین بین‌الملل حق دارد در پاسخ به تجاوز اسرائیل اقدامات متناسب انجام دهد، اما ابعاد عملیات نشان می‌دهد که آمریکا و اسرائیل مایل به ورود به جنگ گسترده نیستند لذا توصیه می‌شود ایران که قدرت آفندی و پدافندی خود را در هفته‌های اخیر به خوبی نشان داده و دنیا می‌داند که قادر به تنبیه مجدد رژیم اسرائیل است برای نشان دادن صلح‌جویی به جهانیان، به جای واکنش نشان دادن، آرایش نظامی بگیرد اما همزمان با امتیاز گرفتن، خواستار آتش‌بس و عقب‌نشینی اسرائیل در لبنان و غزه شود و چرخه پینگ‌پنگ (انتقام) را متوقف کند.

روزنامه شرق هم مدعی شد: با حمله بامداد شنبه اسرائیل آیا باید شاهد عملیات وعده صادق سوم باشیم یا با شکست حمله اسرائیل، می‌توان نقطه پایانی را بر درگیری مستقیم تهران و تل‌آویو قائل بود؟ در‌این‌باره حسین موسویان، دیپلمات سابق کشورمان، باور دارد «اکنون که پاسخ اسرائیل به عملیات گسترده موشکی ایران محدود بود، به نفع صلح و ثبات و امنیت است که: ۱- آتش‌بس بین ایران و اسرائیل برقرار شود ۲- حملات نظامی اسرائیل علیه لبنان براساس قطعنامه ۱۷۰۱ پایان یابد. ۳- آتش‌بس در جنگ غزه برقرار، اسرا بین اسرائیل و حماس مبادله و با اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل درباره تشکیل دو دولت، گام بلندی برای صلح و امنیت در خاورمیانه برداشته شود. احمد زیدآبادی هم در کانال تلگرامی خود نوشت «یک پاسخ فوری به معنای تشدید جنگ و بروز عواقب سیاسی و اقتصادی آن به‌ویژه کمک به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در آمریکاست و تعلل در پاسخ یا پاسخ‌ندادن هم مایه تشدید فشارِ نیروهای تندرو داخلی به بدنه حاکمیت و متهم‌کردن آنان به تسلیم و در نتیجه ایجاد التهاب سیاسی در کشور است».

شرق همچنین از قول صادق زیباکلام مدعی شد: اکنون تلاش‌های جو بایدن برای مدیریت درگیری و جنگ بین ایران و اسرائیل تا حدود زیادی نتیجه داده است من احتمال واکنش ایران را بسیار کم‌رنگ می‌بینم، مگر آنکه برخی جریان‌های رادیکال در داخل کشور به دنبال تداوم درگیری، تنش و جنگ با اسرائیل باشند.

روزنامه آرمان هم از قول یک نماینده سابق و رد صلاحیت شده مجلس ادعا کرد: ایران باید تصمیم بگیرد تنش کنونی به چه سمتی خواهد رفت. ایران باید از حرکت در مسیر چنگ پرهیز کند

در این میان روزنامه زنجیره‌ای هم میهن نوشت: گرچه ایران به‌درستی حق پاسخگویی برای خود را محفوظ دانسته است، ولی برخی شواهد حاکی از آن است که اراده‌ای نسبی به‌ویژه از سوی ایالات متحده و ایران شکل گرفته که اجازه ندهند اسرائیل منطقه را با جنگی غیرقابل‌پیش‌بینی مواجه کند. شاید آمریکا علاقه‌ای ندارد که در آستانه انتخابات هفته آینده خود با چالشی بین‌المللی و پیش‌بینی‌شده درگیر شود.

تلاش برخی نشریات غربگرا (و به دروغ مدعی حمایت از دولت) برای عادی‌سازی اقدام رژیم صهیونیستی در حالی است که آقای پزشکیان رئیس‌جمهور پیش از این در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید یحیی سنوار تاکید کرد: هر حمله‌ اسرائیل پاسخ متناسب خودش را خواهد داشت.

مسعود پزشکیان همچنین در دیدار رئیس‌جمهور مصر در حاشیه نشست بریکس تاکید کرد: ایران به هیچ‌وجه به دنبال جنگ و درگیری نیست. اما اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، یقین بدانید که ایران پاسخ دردناکی به او خواهد داد.

رئیس‌جمهور در دیدار با نخست‌وزیر اتیوپی خاطر نشان کرد: اگر اسرائیل دست از پا خطا کند و اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران مرتکب شود، پاسخ قاطعانه و غیرقابل باوری دریافت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه نیز در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد که حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به این رژیم محفوظ است و ایران در زمان مقتضی پاسخ خواهند داد.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل هم تاکید کرده است: اقدام‌های رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شود و بی‌ثباتی را در منطقه‌ای که به‌طور طبیعی نیز شکننده است، تشدید می‌کند. جمهوری اسلامی ایران، در راستای اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و طبق حقوق بین‌الملل، حق ذاتی خود را برای پاسخ قانونی و مشروع به این حملات جنایتکارانه، در زمان مقتضی محفوظ می‌دارد./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد