حق پاسخ قوی به حمله ضعیف

کد خبر: 1323883

هیچ‌کس جز خود صهیونیست‌ها و رسانه‌های لندنی به حمله صهیونیست‌ها ضریب نداد. این حمله تناسبی با چند هفته رجزخوانی ارتش صهیونی نداشت. ضعیف بود و محدود؛ و پدافند ایران آن را ضعیف‌تر هم کرد. جهان نیز چنین محاسبه‌ای از قدرت پدافندی ایران نداشت. قدرت ایران هم در پدافند محصور نیست وقتی «وعده صادق» را در حمله نمایش داده است. قدرت ایران همین‌حالا از شش‌جهت بر صهیونیست‌ها دیکته می‌شود.

حق پاسخ قوی به حمله ضعیف

هیچ‌کس جز خود صهیونیست‌ها و رسانه‌های لندنی به حمله صهیونیست‌ها ضریب نداد. این حمله تناسبی با چند هفته رجزخوانی ارتش صهیونی نداشت. ضعیف بود و محدود؛ و پدافند ایران آن را ضعیف‌تر هم کرد. جهان نیز چنین محاسبه‌ای از قدرت پدافندی ایران نداشت. قدرت ایران هم در پدافند محصور نیست وقتی «وعده صادق» را در حمله نمایش داده است. قدرت ایران همین‌حالا از شش‌جهت بر صهیونیست‌ها دیکته می‌شود. حتی محدود به این هم نیست. نشان به این نشان که محاسبات ژئوپلیتیک امریکا آن‌ها را به یک حمله محدود قانع کرد. طرف ما امریکا و ناتو بود. چه در تسلیحات و هواپیما و چه در اطلاعات و عملیات. با این‌حال حق پاسخ قوی برای ایران محفوظ است. سیاست ما تعیین شده است: «نه تعلل می‌کنیم و نه شتابزده می‌شویم». فحوای این سخن می‌تواند این باشد، که پاسخ ایران در هر مقیاسی خیلی زود خواهد بود و می‌تواند این باشد که در زمان غافلگیری محض رخ دهد.

 قریب به یک ماه رجز‌خوانی رسانه‌ای سران رژیم صهیونیستی در «پاسخ دردناک» به جمهوری اسلامی ایران پس از عملیات وعده صادق ۲، که با حمله به مراکز هسته‌ای، مراکز انرژی و زیرساخت‌های اقتصادی و همچنین مراکز نظامی تبلیغ و بزرگ‌نمایی می‌شد، سگ هار امریکا در منطقه در تداوم اقدامات تروریستی و ماجراجویانه خود، بامداد شنبه ۵ آبان دست به انتحار زد و چند مرکز دفاعی در نقاطی از کشور را مورد تهاجم موشکی قرار داد که با هوشیاری بموقع سیستم یکپارچه هوایی کشور، بسیاری از حملات دفع شد. 

حملاتی که اگرچه محدود و معدود بود، اما حق پاسخگویی برای جمهوری اسلامی ایران همچنان محفوظ است و مقامات تصمیم‌گیر در قالب استراتژی «نه تعلل می‌کنیم و نه شتابزده عمل می‌کنیم» به این اقدام جنایتکارانه پاسخ مناسب و در خور خواهند داد، خصوصاً آنکه برای نخستین بار است که رژیم صهیونی مسئولیت این حمله را رسماً به عهده گرفت.

 پیشتر مقامات سیاسی و دفاعی کشور نسبت به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی که به نمایندگی از امریکا، دست به اقدامات جنون‌آمیز می‌زند، هشدار داده و تأکید کرده بودند، به هرگونه ماجراجویی پاسخی پشیمان‌کننده و فراتر از انتظار خواهند داد. حوالی بامداد شنبه مردم تهران و شهر‌های اطراف در حالی با صدای فعال شدن سیستم پدافند هوایی بیدار شدند که رسانه‌های همسو با رژیم صهیونیستی با حرارتی عجیب از حمله گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی از ایران خبر دادند، اما این ادعا خیلی زود از سوی کاربران فضای مجازی به تمسخر گرفته شد. به گونه‌ای که ضرب المثل معروف «کوه موش زایید» به این خبرسازی‌ها واکنش نشان دادند. 

پس از آن بود که روابط عمومی پدافند هوایی استان تهران، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صدای شنیده شده در اطراف تهران مربوط به واکنش پدافند هوایی استان در سه نقطه در خارج از تهران بوده است. اندکی پس از این اطلاعیه، قرارگاه پدافند هوایی کشور دومین اطلاعیه خود را صادر کرد و در آن خطاب به ملت شریف ایران نوشت: «باوجود هشدار‌های قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است. در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست می‌شود اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه ننمایند.»

 آسمانی شدن ۴ حافظ آسمان ایران

بر اساس اخبار تا لحظه تنظیم این گزارش، در پی حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بامداد دیروز چهار تن از کارکنان ارتش به نام‌های سرگرد عملیات موشک حمزه جهان‌دیده، استوار عملیات موشک محمد مهدی شاهرخی‌فر، استواریکم مهدی نقوی و سرگرد سجاد منصوری در دفاع از امنیت آسمان ایران اسلامی به شهادت رسیدند. 

‌از نکات برجسته حادثه دیروز، قدرت رهگیری و هوشیاری بموقع پدافند هوایی یکپارچه کشور بود که توانست حملات رژیم صهیونیستی را دفع کند. طبق تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که عمدتاً مربوط به تهران بود؛ سامانه‌های پدافند هوایی توانستند تهدیدات ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی را دفع کند. 

خبرگزاری فارس روز گذشته به بهانه این اقدام مهم و موفق پدافندی به این نکته پرداخت و نوشت:‌اصول پدافند هوایی مجموعه اقدامات بنیادی و زیر بنایی است که در صورت به‌کارگیری می‌توان به اهداف پدافند غیر عامل از قبیل تقلیل خسارات و صدمات، کاهش قابلیت و توانایی سامانه شناسایی، هدف‌یابی و دقت هدف‌گیری تسلیحات آفندی دشمن و تحمیل هزینه بیشتر به وی نائل شد. 

 پدافند کشور غرور ملی ایرانیان را  احیا کرد

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در گفت‌وگویی، آمادگی‌های دفاعی پدافند کشور را ستود و در واکنش به هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی و واکنش مقتدرانه نیروی پدافند هوایی کشورمان، گفت: مردم ایران از توان دفاعی کشور احساس غرور می‌کنند و نسبت به آن اطمینان دارند. سخنگوی دولت با اشاره به تصاویر جعلی منتشر شده در برخی رسانه‌های خاص، تأکید کرد: همانطور که بیانیه‌های رسمی پدافند هوایی کشور نشان می‌دهد، تنها خسارات محدودی وارد شده و لازم است مردم عزیز ضمن حفظ آرامش از دل‌دادن به شایعات دوری کنند و اخبار را تنها از رسانه‌های رسمی و بیانیه‌های نیروی پدافند دنبال کنند. 

مهاجرانی با تأکید بر اینکه ایران کشوری قدرتمند و مقتدر است و با شیطنت‌های این چنینی دچار مسئله نخواهد شد، اظهار کرد: هم‌اکنون کشور در وضعیت عادی قرار دارد و حتی پرواز‌ها از ساعت ۹ صبح به روال عادی خود بازگشته است. مهاجرانی ضمن تقدیر از اقتدار و هوشیاری نیروی پدافند هوایی کشورمان، افزود: باید به قدرت و اقتدار جوانان این مرزوبوم آفرین گفت که با اقدامات خود غرور ملی ایرانیان را احیا کردند. 

 حق پاسخ محفوظ است

اکنون، اما ارتش اسرائیل با طرح ادعای هدف قرار دادن ۲۰ نقطه در کشور همان مسیر هفته‌های گذشته را تداوم بخشیده تا دستاوردی از حمله خود را به افکار عمومی خود ارائه کند، ادعایی که پیگیری‌های رسانه‌ای از میزان صحت آن به چنین پاسخی انجامیده است: «ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن ۲۰ نقطه در کشور غیرواقعی است و تعداد اهداف دشمن با فاصله، کمتر از این میزان است و آسیب‌های محدودی وارد کرده است. اخباری که می‌گوید ۱۰۰ هواپیمای نظامی اسرائیل در این حمله نقش داشتند، نیز کاملاً دروغ و اسرائیل به‌دنبال بزرگ‌نمایی حمله ضعیف خود است.»

در عین‌حال و باوجود ادعا‌های رژیم اسرائیل در زمینه اثرات حمله اخیر و آغاز تبلیغات رسانه‌ای خود برای ضریب‌دهی به آن، ایران حق خود برای پاسخگویی به هرگونه تعرض را محفوظ می‌داند و تردیدی در زمینه واکنش متناسب به اسرائیل در برابر هر اقدامی علیه امنیت کشوروجود ندارد، پاسخی که اقدام به انجامش نه با شتاب همراه می‌شود و نه تعلل‌پذیر خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته نشان داده که بر سر منافع ملی و تمامیت ارضی کشور با هیچ کسی تعارف و شوخی ندارد و هر دستی که بخواهد به این ملک و ملت تعرض کند، قطع خواهد کرد. این قاطعیت در دوران دفاع مقدس و پس از آن بار‌ها دیده شده و اکنون که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، صد‌ها برابر از آن دوران قوی‌تر شده ایم، بازی با دم شیر، نتیجه‌ای جز نابودی ندارد. زمان این واقعیت را بیشتر توصیف و تحلیل خواهد کرد. 

‌ستادکل نیرو‌های مسلح: پاسخ قانونی به وقت مقتضی

 مرکز ارتباطات ستاد کل نیرو‌های مسلح شامگاه شنبه با صدور اطلاعیه‌ای، در واکنش به اقدام تجاوزکانه رژیم صهیونیستی نوشت: هواپیما‌های دشمن صهیونی در تجاوزی آشکار و مغایر با قوانین بین‌المللی در بامداد شنبه ۵ آبان‌ماه، با استفاده از فضای در اختیار ارتش تروریستی امریکا در عراق در یکصدکیلومتری مرز‌های ایران و از راه دور، تعدادی موشک دور برد هواپایه را که دارای سر جنگی بسیار سبک در حدود یک پنجم کلاهک موشک‌های بالستیک ایرانی است به سمت برخی از رادار‌های مرزی در استان‌های ایلام، خوزستان و اطراف استان تهران پرتاب نموده که در پی عملکرد بموقع پدافند هوایی کشور، خسارت محدود و کم اثری را وارد و چند سامانه راداری آسیب دیده که تعدادی بلافاصله ترمیم و برخی نیز در حال ترمیم هستند. 

اطلاعیه اضافه کرده: در این اقدام نامشروع و غیرقانونی، با آمادگی پدافند هوایی کشور تعداد قابل توجهی از موشک‌ها ردگیری و رهگیری شده و از ورود هواپیما‌های دشمن به حریم هوایی کشور جلوگیری به عمل آمده است. در ادامه تصریح شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محفوظ دانستن حق پاسخ قانونی و مشروع خود در وقت مقتضی، برقراری آتش بس پایدار در غزه و لبنان برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌پناه و مظلوم را مورد تأکید قرار می‌دهد. 

در ادامه این اطلاعیه تأکید شده است: به دولت تروریست‌پرور و جنایتکار امریکا که نقش محوری در حمایت و پشتیبانی همه جانبه از اقدامات مجرمانه رژیم صهیونی در برهم زدن امنیت منطقه دارد، هشدار داده می‌شود برای جلوگیری از گسترش درگیری و ناامنی در منطقه و کشتار مردم بی‌گناه به ویژه در غزه و لبنان این رژیم غیرقانونی و نامشروع را مهار نموده و خود و هم‌پیمانانش را در باتلاقی که آن رژیم اشغالگر ایجاد نموده است؛ بیش از این گرفتار ننماید. 

در پایان این اطلاعیه آمده است: از مردم شریف ایران، رسانه‌ها، صاحب نظران و کارشناسان تقاضا می‌گردد که به شایعات و روایت‌های غیر معتبر توجه ننموده و اخبار صحیح را از طریق مبادی رسمی و رسانه ملی دنبال نمایند.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد