جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با «فردا»:

اکنون همه‌چیز به تصمیم ایران بستگی دارد/ اسرائیل از توان نظامی ایران هراس داشت

کد خبر: 1323878

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اگر جنگی همه‌جانبه رخ می‌داد عملا منافع آمریکا هم به خطر می‌افتاد به ویژه آنکه انتخابات آمریکا هم در پیش است.

اکنون همه‌چیز به تصمیم ایران بستگی دارد/ اسرائیل از توان نظامی ایران هراس داشت

گروه سیاست سایت فردا: عملیات رژیم صهیونیستی علیه ایران باعث شد تا توان اندک رژیم صهیونیستی بر همه آشکار شود. اینکه این رژیم برخلاف ادعاهای مکررش عملا توانایی لازم در برابر قدرت بالای ایران را ندارد. حالا پرسش این است عملیات این رژیم چه پیامدهایی خواهد داشت؟

جعفر قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «موانع مختلفی بر سر راه عملیات اسرائیلی‌ها بود. آنها برای اینکه به ایران حمله کنند، مسائلی داشتند؛ نخست ترس از واکنش جمهوری اسلامی ایران زیرا آنها از توانمندی‌های ما اطلاع دارند. دوم توانمندی اندک آنها برای ضربه‌زدن از راه دور است. سومین مسئله نگرانی آمریکایی‌ها برای به خطرافتادن منافعشان است. آنها برای خودشان مسئولیت حفاظت از خطوط انتقال نفت و گاز در منطقه قائل‌اند و جزو سیاست‌های رسمی‌شان است و اگر چنین امری رعایت نشود، در واقع به منزله این است که آنها ناتوان بوده‌اند اگر جنگی همه‌جانبه رخ می‌داد عملا منافع آمریکا هم به خطر می‌افتاد به ویژه آنکه انتخابات آمریکا هم در پیش است. آمریکا در صدد حفظ امنیت اسرائیل هم همیشه بوده و هست و اگر اسرائیل وارد یک جنگ تمام‌عبار می‌شدند ممکن بود از صحنه هستی محور شود».

او ادامه داد: «بسیاری باور دارند اگر ایران پاسخ ندهد صهیونیست‌ها را تشویق کرده است و برای حفظ امنیت بلندمدت خود باید پاسخ بدهیم. بسیاری از کارشناسان این نظر را دارند اما ملاحظاتی هم هست؛ شرایط منطقه‌ای و جهانی هست و می‌شود واکنش‌نشان ندادن به اسرائیل می‌تواند باعث شود تا دست‌مایه رفع تحریم‌ها قرار بگیرد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «اسرائیل اعلام کرد که پایان عملیات. این عبارت یعنی اسرائیل دیگر نمی‌خواهد اقدامی کند و حالا همه‌چیز بستگی به تصمیم ایران دارد».

قنادباشی در پایان گفت: «آمریکا در زمان بایدن بیش از همیشه است. زمان آقای ترامپ فقط در عرصه سیاسی بود و ترامپ مخالف هزینه‌تراشی نظامی برای آمریکاست. بایدن و دموکرات‌ها بیشترین حمایت را از صهیونیست‌ها انجام دادند و فکر نمی‌کنم اگر ترامپ روی کار آید زمینه برای اسرائیل مهیاتر شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد