تصاویر اتاق جنگ سند ناکامی بزرگ اسرائیل

کد خبر: 1323874

در حالی که برخی رسانه‌های غربی تلاش کردند عملیات ناموفق رژیم صهیونیستی علیه ایران را بزرگ‌نمایی کنند، انتشار تصاویر جعلی در اتاق فرماندهی این رژیم به وضوح از سردرگمی و ناکامی حمایت می‌کند.

تصاویر اتاق جنگ سند ناکامی بزرگ اسرائیل

در پی اقدام اسرائیل برای زدن ضربه نظامی به ایران، برخی رسانه‌های غربی مانند روزنامه فیگارو به افسانه‌پردازی در این‌باره پرداختند. این روزنامه مدعی شد: حمله هوائی اسرائیل به تأسیسات نظامی ایران، چرخشی بزرگ در منازعه میان دو طرف است. با حمله اسرائیل به تأسیسات نظامی ایران جنگ میان دوطرف از سایه خارج شده و به جنگی علنی بدل گشته است. اسرائیل با از میان بردن دفاع ضدهوایی ایران این پیام هشدار را داده که حمله بعدی ویرانگرتر خواهد بود، در صورتی که حکومت تهران بار دیگر مرتکب خطا شده و به اسرائیل حمله کند.

لوموند روزنامه نیز به نقل از یک منبع نظامی ارتش اسرائیل نوشت: حمله به پدافند هوائی ایران در کانون راهبرد اسرائیل قرار دارد و اسرائیل سال‌ها بر روی این اهداف متمرکز بوده است. اسرائیل قادر است در عرض دو ساعت کل سامانه ضدهوایی ایران را متلاشی و این کشور را بی‌دفاع کند. این حملات در عین حال، به رژیم ایران امکان می‌دهد تا دامنه و ابعاد صدمات وارده به زیرساخت‌های نظامی این کشور را کتمان کند، زیرا هیچ‌کس امکان راست‌آزمایی آنها را ندارد.

ادعای لوموند به وضوح نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی نتوانسته ضربه قابل اعتنایی وارد کند وگرنه این روزنامه بر غیرقابل راستی‌آزمایی بودن عملیات اسرائیل اذعان نمی‌کرد. اما در نقطه مقابل می‌توان ادعا کرد که میزان دقت و صحت ادعای رژیم صهیونیستی از همان تصاویر اتاق فرماندهی عملیات آن آشکار است؛ آنجا که وزیر جنگ اسرائیل در حال تماشای عکس قدیمی آتش‌سوزی در تهران دیده می‌شود. این تصویر را دفتر یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل از او و دیگر فرماندهان نظامی اسرائیل منتشر کرد که در آن، گالانت در حال تماشای عکس یک آتش‌سوزی بزرگ دیده می‌شود. اما دقت و بررسی اهالی رسانه معلوم کرد تصویر مذکور نه تصویر اقدام نظامی بامداد شنبه اسرائیل بلکه مربوط به آتش‌سوزی چند سال قبل در پالایشگاه تهران است! قالب کردن این تصویر در مانیتور‌های اتاق فرماندهی عملیات اسرائیل، حاکمی از تهیدستی اسرائیل در واقعیت میدانی است. به بیان دیگر، اگر صهیونیست‌ها دستاوردی از عملیات ناکام اخیر متصور بوده یا ضربه جدی و مؤثری را مرتکب شده بودند، نیازی نبود که تصاویر آرشیوی مربوط به یک آتش‌سوزی را به جای خروجی انبوه هارت و هورت‌های خود بازنمایی کنند.

این واقعیت همچنین از مقایسه ویدئوهای مربوط به اصابت پرحجم و کوبنده موشک‌های ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل با ویدئو‌های ضعیف و بی‌رمق حمله بامداد شنبه اسرائیل هم قابل فهم است.

این نکته هم گفتنی است که ایران در عملیات وعده صادق دو، 200 موشک نقطه‌زن به دو پایگاه نظامی مهم رژیم صهیونیستی و منطقه امنیتی گالیلوت (محل استقرار موساد) شلیک کرد که عمده آنها با دقت به هدف اصابت کردند. میزان اصابت‌ها چنان دقیق و گسترده و شدید بود که به واسطه انبوه ویدئوهای ضبط‌شده توسط افراد عادی، جای هیچ انکاری برای مقامات رژیم صهیونیستی باقی نگذاشت. در این عملیات فقط 32 موشک به پایگاه راهبردی نواتیم اصابت کرد که مطلقاً با عملیات ناکام صهیونیست‌ها قابل مقایسه نیست./کیهان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد