اسلامی: به کوچک‌ترین تعرض دشمن علیه تأسیسات هسته‌ای پاسخ کوبنده می‌دهیم

کد خبر: 1323453

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به تهدیدات دشمن علیه تأسیسات هسته‌ای گفت: همیشه این تهدیدات بوده است، اما در مقابل، قابلیت‌های دفاعی و امنیتی ما نیز همیشه در ترازی بوده که با هوشیاری با هرگونه تهدیدی مقابله کند. تأسیسات هسته‌ای هم بخشی از این کشور است و در قالب همین تمهیدات از آن دفاع می‌شود. محمد اسلامی تصریح کرد: دشمن کوچک‌ترین تعرضی علیه تأسیسات ما داشته باشد، پاسخ کوبنده‌ای خواهیم داد.

اسلامی: به کوچک‌ترین تعرض دشمن علیه تأسیسات هسته‌ای پاسخ کوبنده می‌دهیم

دیروز در حاشیه هیأت وزیران، پر تکرارترین پرسش خبرنگاران از اعضای دولت، پرسش درباره جزایر سه‌گانه بود. اعضای دولت با تأکید و نیز با تکیه بر مستندات تاریخی و بین‌المللی، تصریح کردند که این جزایر برای همیشه در مالکیت ایران خواهد بود و ادعاهای مطرح شده هیچ توجیه سیاسی و تاریخی ندارد و صرفاً یک ادعای رسانه‌ای است. گزارش رویداد روز گذشته حضور خبرنگاران در حاشیه نشست هیأت وزیران را می‌خوانید.

اسلامی: آمادگی پاسخ به تعرض دشمن

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به تهدیدات دشمن علیه تأسیسات هسته‌ای گفت: همیشه این تهدیدات بوده است، اما در مقابل، قابلیت‌های دفاعی و امنیتی ما نیز همیشه در ترازی بوده که با هوشیاری با هرگونه تهدیدی مقابله کند. تأسیسات هسته‌ای هم بخشی از این کشور است و در قالب همین تمهیدات از آن دفاع می‌شود. محمد اسلامی تصریح کرد: دشمن کوچک‌ترین تعرضی علیه تأسیسات ما داشته باشد، پاسخ کوبنده‌ای خواهیم داد.

انصاری: مقابله با ادعاهای امارات

معاون حقوقی رئیس جمهور، ادعاها درباره مالکیت جزایر سه‌گانه را صرفاً یک ادعا برشمرد و تأکید کرد که این ادعاها براساس اسناد تاریخی و حقوق بین‌الملل یک ادعای غلط است. مجید انصاری ادامه داد: در معاونت حقوقی، گروهی مستندات تاریخی لازم را تهیه کردند. ما در معاونت حقوقی در مقابل این ادعاها ایستادیم و کل ملت ایران در برابر این ادعاهای واهی ایستاده‌اند. ما حتماً در مقابله حقوقی در کنار اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات هستیم. وی درباره مشکل ثبت نام دانشجویان در کنکورهای ارشد و دکترا اظهار کرد: تاریخ اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۱۴۰۴ است، بنابراین دانشجویانی که سال ۱۴۰۳ شرکت کرده بودند، مجوز شرکت در آزمون‌ها را دارند و از نظر ما این منع برداشته شده است.

سیمایی صراف: وضعیت دانشجویان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره پرونده دانشجویان اخراجی توضیح داد: ما پرونده‌ دانشجویان اخراجی را یک به یک مشاهده کردیم، اگر تخلف آموزشی یا غیرسیاسی داشته باشد، روند اعلام رأی مربوط به خود را دارد. حسین سیمایی صراف ادامه داد: موارد اخراجی دانشجویان که مربوط به حوادث ۱۴۰۱ بود را نیز یک به یک بررسی کردیم و نظرات خود را به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم، اگر دانشجویان اعتراضی داشتند به دفتر بازرسی شکایات وزارت علوم اعلام کنند زیرا دانشگاه‌ها نمی‌توانند از تصمیم اداری تمرد کنند و در بخشنامه ابلاغی به دانشگاه‌ها نیز این مورد را اعلام کردیم. وزیر علوم درباره انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها نیز با تأکید بر اینکه وابستگی به احزاب نقشی در انتخاب رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها ندارد، اضافه کرد: اگر مشخص شود فردی کنشگر سیاسی است و در مدیریت اعمال سیاست می‌کند، در مدیریت جایی نخواهد داشت. سیمایی صراف، معیار انتخاب مدیران را قانون، توانایی مدیر مربوطه برای ایجاد وفاق حداکثری و سیاسی عمل نکردن دانست.

مهاجرانی:  شرط افزایش قیمت بنزین

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت قیمت بنزین گفت: همان طور که بارها تأکید شده، مردم در مورد افزایش قیمت بنزین غافلگیر نخواهند شد. اگر موضوع افزایش بنزین بخواهد به جمع‌بندی برسد، حتماً با مردم مطرح می‌شود و بدون آمادگی مردم هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت. فاطمه مهاجرانی تصریح کرد: درعین حال، همه تلاش‌ها متوجه این مسأله است که علی‌رغم وجود فشارهایی که بر دولت وجود دارد، کمترین فشار بر مردم تحمیل بشود. سخنگوی دولت درباره جزایر سه‌گانه ایرانی با بیان اینکه هیچ کسی حق ندارد به پاره تن ایران نگاه چپ بکند، افزود: این سه جزیره همیشه متعلق به ایران بوده است. وی به برخی از کشورها توصیه کرد دست از شیطنت‌های رسانه‌ای بردارند، زیرا این ادعاها چیزی بیشتر از یک بازی رسانه‌ای نیست. سخنگوی دولت درباره وضعیت دو خبرنگار بازداشتی هم با بیان اینکه این مسأله در حیطه اختیارات قوه قضائیه است و دولت از طریق این قوه در حال پیگیری موضوع است، گفت: از همکاری خوب قوه قضائیه تشکر می‌کنیم، چرا که نگاه‌شان حل مسأله‌ها بوده است.

صالحی امیری: تغییر غیرسلیقه‌ای مدیران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره انجام تغییرات در سطح مدیریتی این وزارتخانه گفت: تغییرات در دستگاه ما کاملاً تخصصی و فنی است و مبتنی بر سلایق و رویکردهای احساسی قطعاً نخواهد بود؛ تغییر ذات یک دستگاه برای پویایی است. سیدرضا صالحی‌امیری همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در استان آذربایجان شرقی، گفت: ۳۵۰ غرفه از ۳۱ استان و ۸ غرفه از ۸ کشور همسایه شرکت داشتند. همچنین بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و اتومبیل‌رانی تبریز بازدید کردند که اتفاق بسیار خوبی بود و این وضعیت در استان‌ها و شهرهای مختلف ادامه دارد.

 مومنی: امکان پذیرش اتباع را نداریم

وزیر کشور با اشاره به اینکه در قانون برنامه هفتم بر تشکیل سازمان ملی مهاجرت تأکید شده است، گفت: وزارت کشور با همکاری شورای عالی امنیت ملی لایحه تشکیل این سازمان را آماده کرد که تقدیم دولت شد. اسکندر مؤمنی با اشاره به اینکه البته ما منتظر این لایحه نیستیم و با تکیه بر همین قوانین و مقررات موجود کارمان را در زمینه اتباع بیگانه آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: بارها اعلام کرده‌ایم مهاجرستیز نیستیم اما بیش از این امکان پذیرش اتباع را نداریم. کما اینکه مراجع بین‌المللی ملزم هستند به کشورهای مهاجرپذیر کمک کنند اما هیچ کمکی به جمهوری اسلامی ایران صورت نمی‌گیرد. وی اضافه کرد: بنابراین گریزی نداریم جز اینکه موضوع بازگرداندن اتباع غیرمجاز در اولویت‌مان قرار بگیرد. وزیر کشور درباره انتصاب استانداران با بیان اینکه انتصابات بر اساس شعار وفاق ملی و تدابیر رئیس جمهور صورت گرفته است، گفت: اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب در این دولت انتخاب شد، همچنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل ‌سنت در این دولت منصوب شدند. مؤمنی درباره امنیت مرزها نیز اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما دیپلماسی همسایگی است. مرز دوطرفه است و هم ما و هم طرف مقابل باید مراقبت داشته باشیم که ورود غیرمجاز از قبیل قاچاق اسلحه و قاچاق انسان انجام نشود. قرار است نشست منطقه‌ای با وزرای کشور همسایه درباره افزایش امنیت مرزها داشته باشیم. یک کشور به تنهایی نمی‌تواند از مرزها مراقبت کند و حتماً باید به صورت دوجانبه این اقدام انجام شود.

 ظفرقندی: بازبینی سهمیه پذیرش دانشجو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره سهمیه‌های دانشگاه‌ها گفت: درباره سهمیه پذیرش دانشجو در وزارت بهداشت و علوم، در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث شده و رئیس جمهور هم درباره آن نظر داشته‌اند. محمدرضا ظفرقندی ادامه داد: قرار شد با محوریت وزارت علوم و بهداشت، در سهمیه‌ها بازنگری و بازبینی انجام شود. این سهمیه‌ها در طول زمان افزایش داشته و در برخی رشته‌ها این سهمیه‌ها به دو سوم ظرفیت رسیده است. وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری رئیس جمهور برای حل مشکلات دارویی بیان کرد: مشکلات تأمین دارو وجود دارد ازجمله مشکل انتقال و پرواز، اما تلاش می‌کنیم ارز تأمین دارو را تهیه کنیم.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد