لایحه بودجه ۱۴۰۴ انعکاس قانون برنامه هفتم باشد

کد خبر: 1322777

در نشست اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با فعالان اقتصادی در اتاق ایران، به روند تدوین بودجه ۱۴۰۴ اشاره و تاکید شد که در بودجه سال آینده کاهش فشارهای مالیاتی، تأمین اجتماعی و اجرای مفاد برنامه هفتم، مورد توجه قرار بگیرد.

لایحه بودجه ۱۴۰۴ انعکاس قانون برنامه هفتم باشد

به گزارش اتاق بازرگانی ایران اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست صبحانه کاری با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران پیشنهادها و نقطه نظرات بخش خصوصی درباره بودجه سال آینده و چالش‌های حاکم بر اقتصاد را دریافت کردند. در این نشست کاهش فشارهای مالیاتی و تامین اجتماعی، اجرای مفاد برنامه هفتم، حل مسئله ارز و اجری کامل و دقیق قوانین مورد تاکید قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران به مجموعه فعالیت‌های اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس اشاره و تصریح کرد: چندین سال است که شرایط سختی بر تولید، تجارت و به طور کلی اقتصاد ایران حاکم است. در این وضعیت تولید ثروت، رفاه و اشتغال دچار اختلال شده و شاهد نابه‌سامانی‌هایی در فرآیند اجرای برنامه‌ها هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایرانی اظهار داشت: کسری تراز تجاری طی سه سال گذشته تهدید بزرگی است و نگرانی‌هایی را برای تجار کشور به وجود آورده است. از طرفی شاهد افزایش تنش‌ها در منطقه هستیم که صادرات ایران را تهدید می‌کند.

وی به عدم دسترسی به سیستم بانکی بین‌المللی و افزایش هزینه‌های نقل‌ و انتقال ارز در روند صادرات اشاره کرد و گفت: در همین شرایط سیستم بانکی داخلی نیز دچار سخت‌گیری‌هایی شده و نظام تعهد ارزی جاری موجب شده ارز صادراتی با نرخی پایین در بازار داخل عرضه شود.

.حسن‌زاده بیان داشت: درباره بودجه ۱۴۰۴ مطالب و پیشنهادهایی را آماده و برای مقامات و تصمیم‌سازان کشور ارسال کردیم. امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

در این نشست، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس از روابط مستمر و مؤثر با اتاق‌های سراسر کشور سخن گفت و تصریح کرد: در بودجه همه مشکلات را نمی‌توانیم حل کنیم. در این برهه لازم است روی چند مورد اساسی متمرکز شویم. از طرفی تعارض منافع بین مجلس و بخش خصوصی بسیار زیاد شده است و در عین حال درباره مسائلی صحبت می‌کنیم که خودمان خلق کردیم. پس بهتر است دیگر به دنبال مقصر نباشیم و با شناسایی چالش‌های اساسی، راهکار ارائه دهیم.

به گفته وی موضوع ارز، یک بحث اساسی و کلیدی است که کل اقتصاد را دربرمی‌گیرد. در این حوزه هم تعارض منافع به شدت شکل گرفته و موجب نگرانی شده است. همین تعارض‌ها حل چالش‌ها را سخت کرده است.

این نماینده مجلس از بخش خصوصی خواست تا پیشنهادهای خود را برای رفع اساسی‌ترین مشکلات با نمایندگان مجلس درمیان بگذارند.

تاجگردون بیان داشت: پیشنهادهای اصلاحی و موردنظر اتاق ایران درباره بودجه سال آینده را دریافت کردیم و آنچه در بودجه قابل اعمال باشد را مدنظر خواهیم داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد