انتصابات حاشیه‌دار پای وزیر علوم را به مجلس کشاند

کد خبر: 1322759

نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس با وزیر علوم درباره انتصاب افراد حاشیه‌دار در دانشگاه‌ها گفت: اگر رویه فعلی در انتصابات وزارت علوم ادامه پیدا کند مطمئناً سؤال و استیضاح وزیر در دستور قرار خواهد گرفت.

انتصابات حاشیه‌دار پای وزیر علوم را به مجلس کشاند

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با وزیر علوم نسبت به انتصاب افراد حاشیه‌دار در دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه هنر ایران انتقاد کردند.

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به این جلسه گفت: برخی از نمایندگان دیروز با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جلسه‌ داشتند و دغدغه‌های خود را درباره این موضوع بیان کردند.

وی افزود: هدف ما از این جلسه انتقال حساسیت‌ها و دغدغه‌ها درباره انتصابات افراد حاشیه‌دار در دانشگاه‌ها بود و گفته شد وزارت علوم برای آینده بادقت تصمیم‌گیری کند و برای انتصابات استعلام بگیرد. همچنین بر اساس شایستگی‌ها رؤسای دانشگاه‌ها را انتخاب کند. 

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قرار است حکمی زده شود حتماً باید با استعلام از مراجع مربوطه باشد، عنوان کرد: یکی از شائبه‌ها نمایندگان این بود که برای افرادی که نصب شدند وزارت علوم استعلام نگرفته است. اگر استعلام گرفته شده باشد این افراد نمی‌توانند در این جایگاه‌ها قرار گیرند.

عباسی گفت: ما دغدغه‌های خود را مطرح کردم، اما این‌که پاسخ مشخصی از طرف وزیر دریافت کنیم، نه! اگر رویه فعلی در انتصابات وزارت علوم ادامه پیدا کند مطمئناً سؤال و استیضاح وزیر در دستور قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: قرار شد جلسه دیگری با حضور وزیر برگزار شود. ما معتقد بودیم که استعلام انجام نشده، اما وزیر می‌گفت استعلام آن‌ها مثبت بوده است. قرار شد در جلسه بعدی استعلامات بررسی شود.

حسین سیمایی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اخیراً با صدور حکمی، «سید بهشید حسینی» را به‌عنوان «سرپرست دانشگاه هنر ایران» منصوب کرد که این انتصاب انتقاداتی را در پی داشته است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد