عراقچی: حمایت‌های آمریکا نتانیاهو را جسورتر کرده است / ما خواهان کاهش تنش‌ها هستیم

کد خبر: 1322342

وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت آتش بس فوری در غزه و لبنان تاکید کرد.

عراقچی: حمایت‌های آمریکا نتانیاهو را جسورتر کرده است / ما خواهان کاهش تنش‌ها هستیم

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به آنکارا سفر کرده است، پس از دیدار با هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه، در نشست خبری مشترک با وی شرکت کرد.

عراقچی در این نشست خبری گفت: بعد از مذاکرات بسیار مهمی که در قالب 3+3 داشتیم، گفتگوهای دوجانبه‌ای با رئیس جمهور ترکیه داشتم. ایران و ترکیه دو کشور مهم در جهان اسلام هستند و می‌توانند نقش مهمی در ثبات منطقه ایفا کنند.

وی افزود: دیروز نشست 3+3 را داشتیم. این نشست با میزبانی ترکیه با موفقیت برگزار شد و طرفین با تاکید بر صلح و ثبات در منطقه قفقاز مخالفت خود را با حضور عوامل غیرمنطقه‌ای اعلام کردند. ما اراده جمعی خودمان را برای صلح در این منطقه اعلام کردیم.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه گفت: دیدارهای سازنده‌ای را با آقای فیدان و آقای اردوغان داشتم. در گفتگوها بر تقویت روابط در همه زمینه‌ها تاکید شد و ما هیچ محدودیتی در ارتقای همکاری قائل نیستیم.

عراقچی گفت: دستورکارهای مهم در روایط دو کشور اعم از همکاری تجاری و مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق و تقویت همکاری در حوزه انرژی و تجارت مرزی، مورد بحث قرار گرفت.

وی همچنین گفت: ما بر ضرورت برگزاری نشست‌های بین دو کشور از جمله شورای عالی همکاری دو کشور تاکید کردیم.

وزیر خارجه کشورمان افزود:‌ در خصوص مسائل منطقه هم بحث‌ مفصلی را داشتیم. تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و رویکرد رژیم برای گسترش جنگ در منطقه مورد قبول هیچکس در منطقه نیست. ما و ترکیه معتقدیم جنایت در لبنان و غزه باید متوقف شود و همه کشورها از ابزارها برای توقف ماشین جنگی رژیم استفاده کنند.

عراقچی گفت:‌ منطقه به بشکه باروت تبدیل شده که می‌تواند صلح در جهان را با مخاطره روبه رو کند. هیچکس خواهان افزایش تنش و جنگ جز رژیم صهیونیستی نیست.

وی افزود: رژیم اسرائیل بزرگترین تهدید جهانی است و شورای امنیت قادر نیست جلوی جنایات را بگیرد. متاسفانه حمایت‌های آمریکا نتانیاهو را جسورتر کرده است. رژیم اسرائیل در نقض حقوق بشر هیچ حد و مرزی قائل نیست. ما بر ضرورت آتش بس فوری تاکید کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: تداوم تروریسم دولتی رژیم اسرائیل و ترور آقای السنوار را محکوم می‌کنیم. اینگونه ترورها به مقاومت انگیزه و سرعت بیشتری می‌دهد. من شهادت سنوار را به همه مردم فلسطین و همه مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم.

عراقچی در ادامه گفت: ایران و ترکیه اهداف مشترکی دارند. دو کشور به تقویت رایزنی‌ها و رفع موانع در همکاری‌های دوجانبه عزم جدی دارند و این مسیر را ادامه خواهند داد.

در حال تکمیل...

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد