واکنش ترقی به ادعاها درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

کد خبر: 1322008

قائم مقام حزب مؤتلفه در رابطه با ادعاهای بی‌اساس شب گذشته سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس، گفت: این ادعاها مربوط به نقشه‌های استعماری انگلیس از گذشته و برای بهانه‌جویی است.

واکنش ترقی به ادعاها درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب مؤتلفه در گفتگو با مهر در رابطه با ادعاهای بی‌اساس شب گذشته سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس راجع به حاکمیت جزایر سه گانه، گفت: اصل مطرح کردن چنین مسائلی بهانه‌ای است برای حضور ایران در جبهه مقاومت. می‌خواهند سخنان رهبر انقلاب راجع به قانونی بودن فعالیت‌های ایران در عرصه بین‌الملل را زیر سوال ببرند.

وی افزود: دفاع مردم فلسطین از حقوق خودشان مطابق حقوق بین‌المللی مشروع است. بیانیه‌ای که در نشست مشترک سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس مطرح شده می‌خواهد این دفاع مشروع را زیر سوال ببرد.

قائم مقام حزب مؤتلفه تصریح کرد: هدف از طرح چنین بیانیه‌ای این است که مشروعیت پاسخ ایران را به تجاوزهای رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان زیر سوال ببرند. مسلماً این موضعی انفعالی است و نشان می‌دهد سخنان مقام معظم رهبری کاملاً در افکار عمومی جهان جا افتاده است و تأثیر جدی بر حقوق ملت ایران، ملت فلسطین و ملت لبنان گذاشته است که این‌ها دست به چنین اقدامی زده‌اند.

ترقی سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس را در موضع خطر دانست و افزود: آنها از مواضع قانونی و تبیین آنها در افکار عمومی جهان توسط ایران و جبهه مقاومت احساس خطر کرده‌اند. همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند ما باید بر مشروعیت کارمان و قانونی بودن فعالیت‌هایمان کارهای تبیینی بیشتری انجام دهیم؛ رسانه‌های ما باید قوانین بین‌المللی که این حقوق را برای ایران و ملت فلسطین و لبنان قائل شده است را برای افکار عمومی جهان احصا کنند تا مردم جهان متوجه شوند که اقدام‌های رژیم صهیونیستی خلاف قانون است و دفاع ملت لبنان و ملت فلسطین کاملاً در چهارچوب روابط بین المللی انجام گرفته است.

وی محکوم اصلی را رژیم صهیونیستی خواند و گفت: این رژیم اشغالگر صهیونیستی است که باید محکوم شود؛ چرا که آنها برای سلطه طلبی دست به چنین جنایاتی می‌زنند.

قائم مقام حزب مؤتلفه ادعاهایی که همواره در رابطه با جزایر سه‌گانه ایران مطرح می‌شود را بهانه‌هایی مطابق طراحی‌های انگلیسی‌ها برای طول تاریخ دانست و افزود: این ادعاها عملیات ایذایی همیشگی آنها است و سعی می‌کنند با این مسئله ذهن جهان را این‌طور هدایت کنند که ایران نیز اشغالگر است. اگر اشغالگری صهیونیست‌ها بد است، ایران نیز اشغالگر است. این ادعاها به نقشه‌هایی که انگلیسی‌ها از ابتدا در گذشته در زمان استعمارگری‌شان طراحی کردند مربوط می‌شود تا در طول تاریخ بهانه گیری‌هایی علیه ملت ایران داشته باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد