کابوس تازه اسرائیل؛ افزایش اتباعی که آماده کار برای ایران هستند

کد خبر: 1321940

یک خبرنگار امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار داد تعداد اسرائیلی‌هایی که آگاهانه می‌خواهند برای ایران جاسوسی کنند و برای پول دست به عملیات ترور بزنند، در حال افزایش است.

کابوس تازه اسرائیل؛ افزایش اتباعی که آماده کار برای ایران هستند

یوسی میلمن تحلیلگر امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نوشت: «شین‌بت [سرویس مخفی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی] نگران است. شین‌بت یک عملیات جاسوسی توسط چند شهروند اسرائیلی را کشف کرده که قصد ترور یک شخصیت ارشد اسرائیلی را داشتند. این چهارمین مورد اخیر است که اسرائیلی‌ها می‌دانند که شهروندانشان برای اطلاعات ایران کار می‌کنند. این بار آنها ولادیسلاو ویکتورسون 30 ساله و دوستش آنا برونشتاین 18 ساله هستند. اپراتور مبلغ 5000 دلار به آنها منتقل کرده بود و از آنها خواسته بود که دیگران را هم جذب کنند».

یوسی میلمن همچنین در شبکه ایکس می‌نویسد: «پدیده اسرائیلی‌هایی که می‌خواهند آگاهانه برای ایران جاسوسی کنند و برای پول دست به عملیات ترور بزنند در حال افزایش است. کیفرخواستی علیه ولادیمیر وارهوفسکی 35 ساله از پتا تیکوا تنظیم شد که برای حذف یک دانشمند اسرائیلی موافقت کرده و برای این منظور سلاح هم خریداری کرده بود. او پنجمین مورد در شش ماه گذشته است: یک فوق ارتدکس، یک دانشجو، یک تاجر و یک زوج از روسیه».

سرویس امنیتی شین بت و پلیس رژیم صهیونیستی اخیرا مدعی شدند: دو اسرائیلی به اتهام انجام اقدامات خرابکارانه برای ایران و برنامه‌ریزی برای کشتن یک شخصیت بلندپایه اسرائیلی دستگیر شده‌اند. در هفته‌های اخیر، شاباک متوجه شدت گرفتن تلاش‌های ایران برای ترویج حملات ترور علیه اهداف در اسرائیل شده است.

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، در بیانیه شین بت آمده است: این شهروندان اسرائیلی به نام‌های ولادیسلاو ویکتورسن ۳۰ ساله، اهل رامات گان و آنا برنشتاین ۱۸ ساله، به دستورات فردی ایرانی به نام «ماری حسی» به خدمت گرفته شدند. این دو نفر به دستور «حسی» که به زبان عبری داده می‌شد، اقدامات خرابکارانه مختلفی را انجام دادند. ولادیسلاو ویکتورسون ۳۰ ساله ساکن شهر رامات گان متهم است که از طریق کانال تلگرامی با یک مهره اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران «آگاهانه» در تماس بوده و در ماه‌های تابستان امسال دست به یک سری اقدامات خرابکارانه مانند آتش زدن خودروها، نصب بنرها و پنهان کردن پول در نقاط معین زده، تصاویر عملی کردن «مأموریت‌های محوله» را ارسال کرده و برای کشتن مقامات ارشد اسرائیلی نیز ابراز آمادگی کرده است. آنها قصد داشتند با پرتاب یک نارنجک دستی به داخل خانه‌ای، یک مقام اسرائیلی را ترور کنند اما قبل از خرید سلاح دستگیر شدند.

تایمز اسرائیل می‌افزاید: در ماه‌های اخیر با مجموعه‌ای از اقدامات طرف‌های ایرانی سعی شده اسرائیلی‌ها را به صورت آنلاین فریب دهند تا مأموریت‌هایی را انجام دهند. شین بت، طرحی را در دی ماه ۱۴۰۲ فاش کرد که در آن اسرائیلی‌ها ظاهراً برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد افراد برجسته استخدام شده بودند. ولادیسلاو ویکتورسون ۳۰ ساله ساکن شهر رامات گان متهم است که از طریق کانال تلگرامی با یک مهره اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران «آگاهانه» در تماس بوده است. او تحت هدایت طرف ایرانی، با آگاهی کامل از هویت ایرانی گرداننده، وظایف مختلفی را انجام داد. این کارها شامل نقاشی گرافیتی با اسپری، ارسال بروشور، قرار دادن انبارهای نقدی و حتی سوزاندن وسایل نقلیه در منطقه پارک یارکون در تل‌آویو بود.

متعاقباً از ولادیسلاو خواسته شد تا زیرساخت‌های ارتباطی، دستگاه‌های خودپرداز را خراب کند و جنگل‌ها را به آتش بکشد. برخی از این وظایف مستند شده بودند. بر اساس یافته‌های تحقیقات، ولادیسلاو همچنین با ترور یک شخصیت عمومی در اسرائیل و پرتاب نارنجک به خانه‌ای موافقت کرد و اقدام به تهیه سلاح‌هایی از جمله تفنگ تک تیرانداز، تفنگ دستی و نارنجک‌های تکه تکه کرد. برای اجرای این وظایف، ولادیسلاو دو شهروند دیگر، از جمله دوست دخترش، آنا برنشتاین، حدوداً 18 ساله، همچنین ساکن رامات گان، را به خدمت گرفت که در برخی از وظایف شرکت داشت. همچنین از ولادیسلاو خواسته شد که افراد بی‌خانمان را برای انجام وظایف اضافی و عکسبرداری از معترضان در طول تظاهرات استخدام کند.

این گزارش می‌افزاید: تلاش سازمان‌های اطلاعاتی ایران برای جذب اسرائیلی‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی، یک روش شناخته شده دستکاری است که اگرچه در ابتدا ممکن است بی‌ضرر به نظر برسند، اما می‌توانند به طور قابل توجهی به امنیت دولت اسرائیل آسیب بزنند. تلاش‌هایی برای استخدام به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی و عبری از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی (اینستاگرام، واتس‌اپ، فیس‌بوک و توئیتر) انجام شد و برخی از شهروندان برای سود مالی پاسخ دادند. در همین حال، مایکروسافت در گزارشی از افزایش حملات سایبری و کمپین‌های مجازی ایران ضد اسرائیل خبر داد.

به گزارش صدای آمریکا، شرکت مایکروسافت اعلام کرد اسرائیل از آغاز جنگ غزه در سال گذشته، به هدف اصلی حملات سایبری و کمپین‌های فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

این شرکت در گزارش سالیانه «دفاع دیجیتال» خود خاطرنشان کرد: «نیمی از حملات هکری ایران از ۱۵ آبان ۱۴۰۲ تا تیرماه ۱۴۰۳ بر روی شرکت‌ها و اهداف اسرائیلی متمرکز بوده، اما از تیرماه امسال تاکنون، در تغییری فاحش، تنها ۱۰ درصد از حملات سایبری هکرهای وابسته به حکومت ایران، اسرائیل را هدف قرار داده در حالی که ۳۵ درصد حملات به سمت نهادهای آمریکایی و ۲۰ درصد از آنها به سمت اهدافی در امارات متمرکز شده است.»

به گزارش مایکروسافت، ایران از زمان آغاز جنگ در غزه، فعالیتهای متعددی را در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی آغاز کرده که هدف آنها، بی‌ثبات کردن اسرائیل بوده است. بر اساس این گزارش، یک حساب کاربری به نام «اشک‌های جنگ» با جعل هویت فعالان اسرائیلی، به انتقاد از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درخصوص بحران اسرائیلی‌های اسیر حماس پرداخت.

مایکروسافت همچنین ادعا کرد: سرویس‌های ایرانی با لوگوی شاخه نظامی حماس، برای انتشار پیام‌هایی درباره گروگان‌ها در غزه و تهدید اسرائیلی‌ها، یک حساب تلگرامی ایجاد کردند و با تمرکز بر تضعیف حمایت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی بین‌المللی از عملیات نظامی اسرائیل، عملیات نفوذ سایبری خود را فراتر از اسرائیل گسترش دادند./کیهان

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد