غریب‌آبادی: صلیب سرخ جنایات اسرائیل را قاطعانه محکوم کند

کد خبر: 1321370

معاون وزیر امور خارجه ایران جنایت حمله به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در سوریه را جنایت جنگی خواند و گفت که لازم است کمیته بین‌المللی صلیب سرخ این قبیل جنایات رژیم صهیونیستی را به طور واضح و قاطع محکوم کند.

غریب‌آبادی: صلیب سرخ جنایات اسرائیل را قاطعانه محکوم کند

«کاظم غریب‌آبادی» معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست اتحادیه بین‌المللی بین‌المجالس در ژنو حضور دارد، با «میریانا اسپولیاریک» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب‌آبادی با اشاره به اهمیت ماموریت و فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و تسلیت به رئیس کمیته به مناسبت از دست دادن تعدادی از نیروهای خود در اثر حملات رژیم صهیونیستی گفت: به دلیل بی‌کیفرمانی رژیم اسرائیل در ارتکاب جنایات خود در غزه، اکنون این جنایات به لبنان تسری یافته است.

غریب‌آبادی افزود: بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از مردم غیرنظامی به صورت داخلی آواره شده یا به سوریه و دیگر کشورها پناهنده شده‌اند و در عین حال رژیم اسرائیل به مقامات لبنانی هشدار داده که تجهیزات امدادی و امدادگرانی که قصد کمک به قربانیان حملات که در زیر آوارها قرار دارند نیز حمله خواهد کرد و تعدادی از امدادگران را نیز هدف قرار داده است.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه تصریح کرد: شرایط مردم بی‌گناه بسیار اسفناک است و در حال حاضر باید همه در جهت برقراری آتش‌بس فوری و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه تلاش کنیم.

معاون وزیر امور خارجه جنایت حمله به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در سوریه و به آتش‌کشیدن تجهیزات و انبار دارویی آن را جنایت جنگی خواند و گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قواعد حقوق بشردوستانه بین‌المللی نیز پایبند نیست و لازم است کمیته بین‌المللی صلیب سرخ این قبیل جنایات را به طور واضح و قاطع محکوم کند.

وی، همچنین به فشارهای رژیم صهیونیستی به دبیرکل سازمان ملل متحد و نهادهای بشردوستانه این سازمان مانند آنروا و تهدید رژیم به تروریستی خواندن آن اشاره و تاکید کرد: چنانچه در مقابل این اقدامات رژیم صهیونیستی ایستادگی نشود، تضمینی نیست که ماموریت صلیب سرخ نیز از این فشارها در امان بماند.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز در این دیدار شرایط در غزه و لبنان را حائز توجه بین‌المللی خواند و ضمن تشریح تلاش‌های این کمیته در کمک‌رسانی به مردم، خواهان افزایش و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان و غزه شد./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد