خضریان: عملیات حزب‌الله نشان داد ستاد فرماندهی‌اش سر پاست

کد خبر: 1321304

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در حقیقت عملیات مهم حزب الله لبنان نشان داد اکنون ستاد فرماندهی‌اش علی‌رغم شهادت فرماندهان، به همان قوت روز اول جنگ سر پاست.

خضریان: عملیات حزب‌الله نشان داد ستاد فرماندهی‌اش سر پاست

علی خضریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به رکوردشکنی حزب‌الله لبنان که موفق شد در یک روز ۳۸ عملیات نظامی علیه اهداف صهیونیستی شامل شلیک موشک، پهپادها و گلوله‌های توپخانه‌ای انجام دهد، گفت: از جمله اتفاقات مهم عملیات‌های صورت گرفته شده که در کنار رکوردشکنی تعداد عملیات صورت گرفته شده به تنهایی نیز حائز اهمیت است، عملیات ترکیبی و با فریب سامانه‌های پدافندی، به مقر تیپ نیروهای ویژه گولانی در حیفا با بهره‌گیری از پهپاد می‌باشد.

خضریان افزود: البته باید تأکید کنیم عملیات ترکیبی حزب الله که منتج به خاک و خون کشیدن ۱۰۰ نظامی زبده تیپ گولانی، از جمله افسران و فرماندهان آن و احتمالا برخی فرماندهان ارتش رژیم صهیونسیتی شده است، بالاتر از این که یک شاهکار قدرتمند نظامی باشد، یک شاهکار بزرگ اطلاعاتی است.

نایب رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این عملیات موفق در حالی یکشنبه سیاه را برای صهیونیست‌ها تکمیل کرد که پس از عملیات پیجرها و ترور کادر فرماندهی یگان‌های رزم زمینی، موشکی و پهپادی حزب الله، منابع عبری و برخی اندیشکده‌های غربی از پیروزی بزرگ رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله لبنان و مختل شدن توان عملیاتی مقاومت در دو حوزه آفندی و پدافندی سخن می‌گفتند.

خضریان با اشاره به رکوردشکنی حزب الله در تعداد و کیفیت بالای عملیات تنها در یک روز، گفت: در حالی که رژیم صهیونسیتی تلاش داشت با بهره‌گیری از سیستم تبلیغاتی و عملیات روانی القا کند که فرماندهی حزب الله را از هم پاشانده و حالا زمان پیاده پیمایی تا بیروت است، عملیات‌های سیزدهم اکتبر نشان داد که جبهه مقاومت با آنکه وجود شهیدان فؤاد شکر، ابراهیم عقیل، علی کرکی و دیگر فرماندهان شهید، تأثیر قابل توجهی در تحولات میدانی داشته و سبب می‌شدند تا صهیونیست‌ها در موضع ضعف قرار بگیرند، اما فرماندهان جایگزین خیلی سریع توانستند جای هم‌رزمان شهیدشان را پر کرده و تبدیل به تهدیدی حیاتی علیه منافع اشغالگران شوند.

وی افزود: در حقیقت عملیات مهم حزب الله لبنان نشان داد اکنون ستاد فرماندهی‌اش علی‌رغم شهادت فرماندهان، به همان قوت روز اول جنگ سر پاست. و سازمان عملیات رزمی آن و همچنین تفوق اطلاعات- عملیات حزب الله به روز و ساعت و دقیقه مشخص می‌کند نظامیان و فرماندهان تیپ زبده گولانی، در کدام موقعیت دور هم جمع می‌شوند تا دسته جمعی در هم کوبیده شوند.

عضو دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین در پایان با بیان اینکه این عملیات‌ها در چارچوب پاسخ طبیعی به تجاوزات صهیونیستی و دفاع از ملت لبنان صورت گرفته است، ادامه داد: عملیات‌های حزب الله لبنان در روزهای اخیر نشان‌دهنده این است که مقاومت لبنان در حال بازگرداندن معادله ضاحیه - حیفا و بیروت - تل‌آویو است. به این معنا که در مقابل حمله به ضاحیه، به حیفا حمله خواهد شد و در مقابل هدف قرار گرفتن بیروت، پایتخت رژیم صهیونسیتی هدف قرار می‌گیرد. این معادله، پس از حمله دو شب پیش حزب الله به تل آویو که دو کشته نیز برجای گذاشت و در پاسخ به حمله به بیروت بود و همچنین عملیات شب گذشته، اکنون کاملاً تثبیت شده است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد