العربیه یا العبریه؟!

کد خبر: 1321246

شبکه العربیه عربستان سعودی که با سرمایه‌گذاری برخی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس تأسیس شد، تبدیل به رسانه صهیونیست‌ها و ابزار جنگ روانی صهیونیست‌ها علیه محور مقاومت شده است. این رسانه که همیشه مواضع ضدایرانی داشته، حالا از این هم فراتر رفته و عملاً تبدیل به رسانه‌ای ضدعربی و ضد اسلامی و حامی اسرائیل شده است.

العربیه یا العبریه؟!

العربیه یک مجموعه رسانه‌ای است که در سال ۲۰۰۳ با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری یک شرکت رسانه‌ای- ماهواره‌ای سعودی، گروه حریری لبنان، عربستان سعودی، کویت و دیگر کشور‌های اطراف خلیج فارس پایه‌گذاری شد. مقر اصلی این خبرگزاری ریاض، پایتخت عربستان است. 

در ۲۶ ژانویه ۲۰۰۹ باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا اولین مصاحبه رسمی‌اش را به عنوان رئیس‌جمهور با العربیه کرد و پیامی به جهان اسلام داد که «امریکایی‌ها دشمن شما نیستند» و همچنین اشاره کرد که «اسرائیل متحد قوی ایالات متحده است» و هیچ‌گاه این اتحاد متوقف نخواهد شد. 

به نظر می‌رسد العربیه هم این پیام را دریافت کرد و همان طور که رابطه عربستان با امریکا بود، رابطه العربیه با امریکا هم پیش رفت و از همین رو هم العربیه خود را در خدمت سیاست‌های امریکا گذاشت و طبعاً یکی از این سیاست‌ها هم حمایت از رژیم صهیونیستی بود. 

در عملیات طوفان الاقصی و در یک سالی که از آن می‌گذرد، العربیه کوشیده حامی رسانه‌ای خوبی برای عملیات‌های تروریستی اسرائیل باشد. از جمله، چند روز قبل از ترور سید حسن نصرالله، العربیه با محمد علی الحسینی یک چهره نزدیک به گروهک منافقین گفتگو کرد. او که در پوشش روحانیت فعالیت می‌کند، در این مصاحبه مدعی می‌شود که ایران سید حسن نصرالله را فروخته است و او باید وصیت‌نامه خود را بنویسد. 

پس از ترور سید مقاومت و وقتی این ویدئوی کوتاه از سوی شبکه رسانه‌ای صهیونیسم وایرال شد، روشن شد که این گفتگو، پیوست رسانه‌ای ترور بوده که از سوی صهیونیست‌ها به اجرا درآمده است تا با اختلاف‌افکنی میان ایران و حزب‌الله و جهان اسلام، بتواند توان محور مقاومت را تقلیل دهد و آن را صرف اختلافات داخلی کند و از سویی روحیه مجاهدان محور مقاومت و ملت‌ها را نیز تضعیف کند. 

این تنها باری نبود که العربیه به عنوان یک رسانه، ابزار عملیات روانی صهیونیست‌ها علیه محور مقاومت می‌شد. این رسانه در خبری دیگری مدعی شد که ۱۰ منبع در تهران و بیروت و بغداد گفته‌اند که اسماعیل قاآنی فرمانده نیرو قدس سپاه تحت بازجویی است. آن‌ها همچنین مدعی شدند که سردار قاآنی در جریان بازجویی سکته کرده و به بیمارستان برده شده است!

درگیر کردن ذهن محور مقاومت به شایعات این چنینی و با تهمت به سرداران محور، بخشی از عملیات روانی صهیونیست‌ها در میانه جنگ نظامی با چند جبهه از محور مقاومت بود که از سوی العربیه در حال اجرا می‌شد و بعد هم شبکه سایبری صهیونیسم همان را در فضای مجازی پخش می‌کرد. 

 در اغتشاشات ۱۴۰۱ در ایران هم، نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم در مصاحبه با بخش انگلیسی رسانه سعودی العربیه، این آشوب‌ها را مهم‌ترین ناآرامی پس از انقلاب دانست. او مدعی شد این وضعیت بی‌سابقه است و منجر به «بازنگری» واشینگتن درباره توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران خواهد شد. 

صهیونیست‌ها اسرایی را که حماس از آن‌ها گرفته، «گروگان» می‌نامند. العربیه هم بر خلاف سایر رسانه‌های عربی همچون الجزیره، اسرای صهیونیست را گروگان می‌نامد! در العربیه از عنوان «اشغالگر» برای صهیونیست‌ها استفاده نمی‌شود و نیرو‌های نظامی اشغالگر، «ارتش اسرائیل» نامیده می‌شوند. یا در مثالی دیگر، شبکه الجزیره فلسطینی‌های کشته شده را شهید می‌نامد، اما العربیه آن‌ها را کشته‌شدگان عنوان می‌کند. العربیه اعتقادی به مقاومت ندارد و هیچ گاه از عبارت مقاومت در خصوص مردم غزه استفاده نمی‌کند. تلاش زیادی هم در العربیه می‌شود که حماس را سازمانی مهم نشان ندهند. 

دولت‌های عربی به فلسطین و آرمان قدس کم خیانت نکرده‌اند، خط و مشی صهیونیستی العربیه هم در فهرست همان خیانت‌هاست. بیراه نیست اگر بگوییم العربیه مدت‌هاست تبدیل به العبریه شده است.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد