«فردا» گزارش می‌دهد: چند تحلیل درباره ارسال سامانه ضدموشکی «تاد»

قمار آمریکایی!

کد خبر: 1321137

ارسال سامانه ضدموشکی تاد از سوی آمریکایی به رژیم صهیونیستی دلیل محکمی بر شکست‌خوردن سامانه گنبد آهنین اسرائیل است؛ چه آنکه بسیاری از موشک‌های ایران با ردشدن از گنبد آهنین در اراضی اشغالی فرود آمد.

قمار آمریکایی!

گروه سیاست سایت فردا: روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر ارسال سامانه ضدموشکی تاد به اراضی اشغالی از سوی آمریکا. همین خبرکافی بود تا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی بنویسد: «آمریکا در حال ارسال بی‌سابقه تسلیحات به اسرائیل است. این کشور اکنون جان نیروهای خود را با اعزام آن‌ها برای هدایت سیستم‌های موشکی آمریکایی در اسرائیل در معرض خطر می‌دهد».

او در پایان هشدار داد: «در حالی که ما در روزهای اخیر تلاش‌های بسیاری برای مهار یک جنگ تمام‌عیار در منطقه‌ کرده‌ایم، به‌وضوح می‌گویم که در دفاع از مردم و منافع‌ خود هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت».

به نظر می‌رسد آمریکا در فاز جدید خود می‌خواهد حمایت بیشتری رژیم صهیونیستی داشته باشد اما چرا؟

1. به نظر می‌رسد یکی از دلایل ارسال «تاد» به اسرائیل برای اعاده حیثیت از سامانه اسرائیل معروف به گنبد آهنین باشد. شاید بشود به یک معنا گفت که آمریکا در وهله نخست می‌خواهد از خود اعاده حیثیت کند زیرا قریب به اتفاق تجهزیرات ضدموشکی گنبد آهنین را آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است و بعد از حملات موشکی ایران به اراضی اشغالی و اثابت بسیاری از موشک‌ها به اراضی اشغالی بر همه دنیا روشن شد که آنچه درباره گنبد آهنین گفته می‌شد، شعارهایی بیش نبوده است. آمریکا حالا با ارسال سامانه ضدموشکی تاد به نوعی می‌خواهد چنین القاء کند سامانه گنبد آهنین اسرائیل تقویت شده است.

2. دومین مسئله به موضوعات داخلی آمریکا برمی‌گردد و مشخصا انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور. تا اینجای کار ترامپ توانسته است لابی‌های صهیونیستی را به سمت خود جلب کند؛ امری که برای دموکرات‌ها خوشایند نیست زیرا آنها می‌دانند در صورتی که لابی‌های صهیونیستی را از دست بدهند، عملا از پول‌های سرشاری که از سوی آنها در انتخابات تزریق می‌شود، محروم می‌مانند. حالا دموکرات‌ها با عاملیت دولت بایدن سعی می‌کنند حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی را افزایش دهند تا از لابی‌های آنها محروم نشوند که ارسال سامانه ضدموشکی تاد را هم در راستای همین سیاست باید تحلیل کرد

3. نکته پایانی هم آن است که رژیم صهیونیستی دریافته است که با حملات کور خود نمی‌تواند به هیچ یک از اهدافش در منطقه برسد و همچنان، هم حماس و هم حزب‌الله لبنان و هم دیگر محورهای مقاومت منطقه با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل آمریکا می‌خواهد حمایت‌های تازه‌ای از این رژیم داشته باشد اما پر واضح است که آمریکا در حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی قمار بدی را شروع کرده است زیرا از یک سو همین حالا بسیاری از ملت‌ها و بلکه دولت‌ها، آمریکا را شریک جنایت‌های اسرائیل می‌دانند و از سوی دیگر مشخص است که خاورمیانه برای نیروهای اشغالگر و بیگانه مانند باتلاقی عمل می‌کنند که رهایی در آن نیست و خاورمیانه نشان داده است صرفا نیروهایی را پذیراست که از همین منطقه‌اند و البته ایستادگی محور مقاومت بر همه ثابت کرده است که این جنگ فرسایشی در نهایت با شکست اشغالگران قدس و آمریکا همراه خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد