مقصد بعدی سفر عراقچی پس از بغداد

کد خبر: 1321069

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در دور سوم سفرهایش به منطقه پس از بغداد به مسقط می‌رود.

مقصد بعدی سفر عراقچی پس از بغداد

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که قرار است امروز (یکشنبه) ۲۲ مهرماه در رأس هیأتی برای گفت‌وگو درباره مسائل منطقه و به ویژه در راستای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به بغداد سفر کند، در مقصد دوم این سفر به مسقط پایتخت عمان خواهد رفت تا با بدر البوسعیدی همتای عمانی درباره اوضاع جاری در منطقه به گفت‌وگو بپردازد.

اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته اعلام کرد که وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با کشورهای منطقه، یکشنبه ۲۲ مهرماه در رأس هیأتی عازم بغداد خواهد شد و در این سفر با وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های ارشد عراق دیدار و در مورد روابط دوجانبه و نیز آخرین تحولات منطقه رایزنی خواهد کرد.

عراقچی پیش از این و در نخستین سفر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور به عراق نیز او را همراهی کرده بود. وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با همتایان عراقی و عمانی نیز دیدار کرده بود و در حاشیه سومین نشست سران مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در دوحه در نشست غیررسمی ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس نیز با همتای عمانی بر سر یک میز به گفت‌وگو نشسته بود.

* بیروت،‌ دمشق، ریاض و دوحه مقاصد دور نخست و دوم سفرهای عراقچی

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه در در دو هفته گذشته نیز دو دور سفر منطقه‌ای داشت، نخست به لبنان و سوریه و دور دوم این سفر هم به عربستان سعودی و قطر انجام شد.

سفر به بیروت برای اعلام همبستگی ملت و دولت ایران با ملت، دولت و مقاومت لبنان در پی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان و از جمله ترور شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام شد و عراقچی پس از آن برای دیدار با مقامات سوریه به دمشق رفت. وی روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه هم سفری چند ساعته به ریاض داشت و با وزیر خارجه و ولیعهد عربستان دیدار کرد و همان شب به دوحه رفت و ۱۹ مهرماه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری درباره اوضاع جاری در منطقه به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه پس از دیدار با همتای قطر با بیان اینکه بحث‌های خوبی با همتای قطری در دوحه داشته اعلام کرد که رایزنی‌ها با کشورهای دیگر منطقه درباره توقف جنایات صهیونیست‌ها نیز ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه پیش از این در جمع خبرنگاران با اعلام دور دوم سفرش گفته بود که سفر به برخی پایتخت‌های منطقه در دستور کار خواهد بود. وی عنوان کرد: «تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته‌جمعی از سوی کشورهای منطقه و اسلامی و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت. رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد در راستای توقف جنایات و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تلاش این رژیم برای گسترش جنگ به منطقه است.»

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد