خلبانی قالیباف و پاسخ به تهدیدات اسرائیل

کد خبر: 1321025

رئیس مجلس شورای اسلامی در میانه تهدیدات رژیم نامشروع برای ابلاغ پیام رهبر انقلاب به مردم و مسئولان لبنان به بیروت سفر کرد

 خلبانی قالیباف و پاسخ به تهدیدات اسرائیل

در شرایطی که قرار بود عصر شنبه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی عازم ژنو شود، وی برای گفت‌وگو با مقامات لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی، صبح روز گذشته (شنبه ۲۱ مهرماه) وارد بیروت شد.

 همراهی همیشگی ایران با لبنان و مقاومت

قالیباف در بدو ورود به فرودگاه بیروت، بیان کرد: «عازم سفر به ژنو هستم؛ اما تصمیم گرفتم به دعوت نبیه بری، رئیس مجلس لبنان ابتدا به بیروت بیایم تا پیام مردم ایران، مسئولان، رهبری و ریاست‌جمهوری ایران را به مردم لبنان برسانم و اعلام کنم ما مثل همیشه کنار ملت و دولت لبنان و جریان مقاومت بوده و در شرایط سخت مثل گذشته در خدمت آنان هستیم.»

قالیباف اظهار کرد: «در ادامه این سفر، برای شرکت در نشست IPU به ژنو سفر خواهم کرد و پیام مظلومیت مردم غزه و لبنان را به آنجا خواهم برد تا آن‌ها را نسبت به وظایف خودمان و خودشان در عرصه بین‌المللی برای حمایت از مردم مظلوم آگاه کنم تا حامی مظلومیت ملت لبنان و فلسطین باشیم.»

 خلبانی قالیباف و پاسخ به تهدیدات اسرائیل

از نکات قابل‌توجه در این سفر آن بود که تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد قالیباف در حال خلبانی هواپیما برای فرود در فرودگاه بیروت است. بعد از عملیات روانی سنگین صهیونیست‌ها با این محتوا که «هواپیماهای ایرانی به سمت لبنان را هدف قرار می‌دهیم.» اینکه رئیس مجلس ایران شخصا هدایت هواپیما در آسمان لبنان را برعهده دارد، قابل‌توجه بوده و به نظر پاسخ سنگینی به صهیونیست‌ها است.

مجتبی زارعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اقدام رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: «پرواز پزشکیان به قطر بعد از وعده صادق ۲، پرواز وزیر خارجه و نمایندگان مجلس به بیروتِ جنگ‌زده و به خصوص خطبه نصرِ امام خامنه‌ای پس از تهدیدات باند جنایتکار؛ اینک کلکسیون تحقیرهای نتانیاهو با کاپیتانی پروازِ خط تهران - بیروت با خلبانی رفیق حاج قاسم و حاجی‌زاده و عزیمتش به مناطق جنگی تکمیل شد.»

 واکنش به تهدیدات و نمایش اقتدار

مهدی محمدی، مشاور رئیس مجلس در امور راهبردی نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «سفر به بیروت در میانه هنگامه‌ای که آتش و دود تجاوز دشمن را حتی از پنجره هواپیما می‌توان دید، افتخاری بزرگ است. پیام این سفر این است: مقاومت استوار و سربلند ایستاده و دشمن روز خوش نخواهد دید.»

پیام‌های سیاسی سفر قالیباف به بیروت

علیرضا سلیمی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره سفر قالیباف به بیروت گفت: «رفتار رئیس مجلس کاملا سنجیده و شجاعانه بود و پیام‌های متعدد دارد؛ اول اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی مقتدر و توانمند است، نظامی که ریشه‌های عمیقی دارد و ساختار آن به شدت تنومند و توانمند است.»

وی تأکید کرد: «سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان نمایش اقتدار جمهوری اسلامی است. همچنین پیام دیگر سفر قالیباف به منطقه البسطه بیروت در شرایط حساس فعلی که تحت بمباران شدید قرار دارد این است که اگر دشمن تخطی کند، ما مرد جنگ هستیم و مانند ایام جنگ هشت ساله، مسئولان، مردم، فرماندهان و سربازان همه با هم در میدان مقابل قدرت‌ها خواهیم ایستاد.»

سلیمی همچنین افزود: «حضور رئیس مجلس در لبنان تسلی خاطر بر ملت غم‌دیده این منطقه است. این سفر می‌تواند در شرایطی که هجمه رسانه‌ای برای تضعیف روحیه مقاومت و ایجاد شکاف بین ملت لبنان ایجاد شده است، باعث ترمیم این شکاف و تزریق روحیه مضاعف به رزمندگان و مردم لبنان شود.»

 دیدارهای رسمی و اعلام آمادگی برای کمک به لبنان

قالیباف در ادامه سفر به بیروت با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد و بعد از این دیدار، در نشست خبری گفت: «از اینجا عازم ژنو هستم تا در نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی شرکت کنم. در این اجلاس حتما پیام مظلومیت ملت لبنان و فلسطین را به همه دنیا منتقل می‌کنم.»

وی همچنین گفت: «در دیدار با نخست‌وزیر موقت لبنان گفتم که ملت و مردم ایران برای کمک به مردم آواره و جنگ‌زده لبنان و مجروحان آماده هستند تا زیر نظر دولت لبنان امکاناتی را برسانند. لذا اگر دولت لبنان کریدور هوایی را برای بیروت فراهم کند، این کمک‌ها را در اسرع وقت به مردم می‌رسانیم.»

قالیباف تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران از تصمیمات دولت و ملت لبنان در این زمان حمایت خواهد کرد.»

حضور در ضاحیه؛ نمادی از حمایت قاطع ایران از مقاومت

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری مهم به بیروت و بازدید از منطقه ضاحیه که بارها هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، نشانه‌ای از همبستگی ایران با مقاومت لبنان و حزب‌الله را به نمایش گذاشت.

ضاحیه بیروت به‌عنوان پایگاه اصلی حزب‌الله لبنان و نمادی از ایستادگی در برابر تجاوزات رژیم اسرائیل، همواره یکی از اهداف اصلی حملات هوایی و تخریبی این رژیم بوده است. قالیباف با این بازدید پیامی قاطع به رژیم اسرائیل مخابره کرد: هرگونه اقدام تجاوزکارانه علیه لبنان و مقاومت، با واکنشی شدید و هماهنگ مواجه خواهد شد. همچنین این سفر برای مردم لبنان این پیام را به همراه داشت که ایران همچنان در کنار آنها ایستاده و حمایت‌های خود را از مقاومت و حزب‌الله ادامه خواهد داد.

پیامدهای دیپلماتیک و استراتژیک سفر قالیباف به بیروت

سفر قالیباف به ضاحیه بیروت، در شرایطی که لبنان با بحران‌های اقتصادی و سیاسی مواجه است، حامل پیام‌های مهمی به رژیم اسرائیل و حامیان آن بود. این سفر نشانه‌ای روشن از حمایت قاطع ایران از مقاومت لبنان و تأکید بر آمادگی برای واکنش به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور است.

این حضور استراتژیک همچنین به نیروهای مقاومت و مردم لبنان اطمینان داد که در برابر فشارها و تجاوزات تنها نیستند و ایران به‌عنوان یکی از بازیگران کلیدی منطقه، پشتیبان مقاومت خواهد بود.

تأثیرات سفر بر معادلات منطقه‌ای و جهانی

این سفر در شرایط کنونی منطقه پیامدهای مهمی در معادلات سیاسی و نظامی خاورمیانه خواهد داشت. تقویت همبستگی استراتژیک میان ایران و حزب‌الله و تأکید بر حمایت‌های مداوم از محور مقاومت، می‌تواند نقش و جایگاه ایران را در منطقه بیش از پیش تقویت کند. به‌طور کلی، این بازدید به مثابه پیامی به رژیم اسرائیل و حامیان آن است که مقاومت همچنان پایدار است و هرگونه تلاش برای تضعیف آن با شکست مواجه خواهد شد.

صبح نو

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد